Energie contract loopt af

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 8 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    wij zijn al jaren bij dezelfde energie leverancier en nu loopt ons contract af.
    Van iedereen hoor ik om me heen dat ik dan eens rond moet gaan kijken want het kan allemaal veel goedkoper.

Nu zaten wij in zo een voordelig tarief en de belastingen zijn flink omhoog gegaan dat we zoiezo als ik het zo zie €20 per maand meer gaan betalen.

Nu heb ik er zo een onafhankelijke energie vergelijken op na geslagen en dan zijn wel wel wat goedkoper uit als bij onze huidige leverancier MAAR: deze andere leveranciers geven veel minder terug op terugleveringskosten van de teveel opgewekte stroom van onze zonnepanelen.

Dus wat zou verstandiger zijn:
    1) per maand wat meer betalen maar meer terug krijgen voor de teveel opgewekte stroom
    2) per maand minder betalen en dan minder terug krijgen voor de teveel opgewekte stroom

Is hier iemand die mij hiermee kan helpen ?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dan moet je op jaarbasis uitrekenen wat goedkoper is. Er komt een omslagpunt, maar wat voor jullie gunstig is is afhankelijk van jullie verbruik en opbrengst.

Yellowsun vindt dit leuk.
  3. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zit zelf bij greenchoice,ze betalen 11 ct ex btw terug.Anderen zitten bij vandebron,die betalen 10.5 cent ex btw terug.De grote leveranciers betalen niet veel...
    Hoeveel zonnepanelen heb je?Ik heb er 27 (huurwoning) en deze leveren meer dan genoeg om niets te hoeven betalen,ik heb nu nog een maandtarief van 35 euro omdat dit het eerste jaar is voor me maar het minimum van 5 euro zou genoeg zijn...
    Sommige leveranciers hebben een lager tarief als je alleen stroom afneemt.Bij de meeste zijn de tarieven voor dal en normale stroom praktisch gelijk,daar valt geen winst in te behalen.

Yellowsun en Ysabella vinden dit leuk.
  4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou sowieso eens kijken hoe het met salderen gaat worden straks. Er zijn namelijk best wat onzekerheden over het salderen en de vergoeding ervan. Dat willen ze aan banden gaan leggen.

Let ook op vastrecht kosten die zijn bij de een maar 2 Euro en bij de ander 8,99 lijkt geen groot bedrag maar als je er gas en stroom "afneemt" betaal je dat 2x6,99 per maand meer. Botweg gezegt zijn er tal van dingen om rekening mee te houden. Laat je goed voorlichten. Want een cent is leuk maar als je vastrecht hoger is zul je echt veel meer moeten salderen

Ik heb 3 jaar voor een grote energie vergelijker gewerkt mocht je vragen hebben mag je altijd een pb sturen

5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik heb niet eens een contract, overal waar ik me aanmeldt, niemand kan mij het goedkoper geven, zelfs als ik de tegoedbon a 250 euro krijg, is een kado wat ik zelf betaal.

Je moet alles zo goed doorrekenen en overal op letten.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Zelf gebruik ik altijd even een vergelijker (ik voer het meestal op 3 verschillende even in) Je geeft je jaarverbruik in en ik zag dat er ook opties stonden voor het invullen van zonnepanelen. Heb je dat al geprobeerd? Gaslicht.com of energievergelijken.nl bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina