Waar heb jij je over verbaasd vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ffion, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Haha stop daar dan eens mee! :eek:
    Zo kunnen we nooit eens rellen en de medeleden een popcorn avond bezorgen :p

Ysabella en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.815
    113
    Dat ze in een gratis babytijdschrift beweren dat je baby de naam van de 'geboortemoeder' krijgt als je met 2 vrouwen bent en je niets regelt. Mijn dochter heeft toch echt gewoon mijn achternaam hoor.

Oceanna vindt dit leuk.
  3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja tuurlijk wel! Gewoon samenspannen en dan gaan mensen ons vanzelf super irritant vinden en schoolplein kliekje noemen.

Oceanna en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    He bah.... vind jullie nu al klef hoor :o::p

Lisanne1811 en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Dat mijn telefoon een val van een roltrap heeft overleefd.

Dat telkens als ik ga winkelen ik wordt aangezien voor winkelpersoneel en er van alles wordt gevraagd..

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Eens... Ik heb een kennis met flink overgewicht. Ze had er altijd best veel moeite mee, totdat ze mee ging doen met die body positivity hype. Haar Instagram stond vol halfnaakte foto's met teksten dat ze trots was op haar lichaam en zichzelf accepteerde.
    Maar juist doordat ze accepteerde dat ze dik was, vond ze het niet meer erg en ging nóg meer eten. Ze is in een jaar nog meer aangekomen en is nu echt morbide obesitas. Enerzijds natuurlijk goed dat ze zichzelf accepteert, maar anderzijds is haar gewicht en gezondheid alleen maar verslechtert.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Welkom bij ons schoolplein kliekje. :roflmao:

Lisanne1811 en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Jezelf accepteren staat voor mij compleet los van overgewicht normaal vinden. Sinds ik heb geaccepteerd dat ik nu dikker ben dan voor mijn pnd voel ik mij een stuk beter. Daarnaast weet ik wel dondersgoed dat het er wel weer af moet. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet ondertussen tevreden met mijzelf kan zijn.

Madelie en Oceanna vinden dit leuk.
  9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Snap ik, maar in haar geval was dit dus wel echt zo. Zij had een instelling van: ik ben dik, maar ik ben mooi, dus hoef ik niet meer af te vallen, en als het toch niet uitmaakt, kan ik net zo goed nog dikker worden.
    En dat is dus echt aan haar te zien...

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat is prima toch? Ik was ook best tevreden met mezelf al ben ik wel afgevallen. Ik had er eindelijk de energie voor en het was beter voor mijn knieen. Dus echt puur voor mezelf. Ik accepteerde mezelf ook wel voor ik afviel maar ging echt niet express foto's in badpak of uitgesneden jurkjes posten. Als het van een dagje uit in een zwemparadijs was dan ja logisch dat er een badpakfoto aan te pas komt. Maar tegenwoordig zo geposeerd en geetaleerd in omgevingen die niet eens om een badpak vragen vind ik persoonlijk wat ver gaan. Dat lijkt me dan toch eerder wat krampachtig.

Fietwordtmama vindt dit leuk.
  11. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.815
    113
    In de praktijk is het volgens mij zelfs zo dat het meestal niet averechts werkt om oké met je gewicht te zijn. Hoe ongelukkiger je bent, hoe groter immers de kans dat je ongezond gaat eten.

Ik denk zelf juist dat het een totaal verkeerd signaal afgeeft als er zo'n focus is op het belang van gezond eten en het gevaar van obesitas. Ik ken bijna geen enkele vrouw die zo eet zoals de diëtist mij voorhield dat gezond zou zijn, het lijkt of iedereen ofwel alleen maar op wortels knaagt (maar ondertussen wel wekelijks alcohol drinkt) ofwel regelmatig repen chocolade naar binnen werkt. Voor mensen met anorexia/andere eetstoornissen is dat ook echt ingewikkeld, er is nauwelijks iemand waar je je aan kan spiegelen, mensen die gewoon met eten om kunnen gaan.

suus1983, Oceanna, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dat mijn dochter van 7 na een kinderfeestje op de terugweg in de kofferbak heeft gezeten. Zonder gordel en oa een kwartier over de snelweg. Niet alleen verbaasd. Ben ook woest! Desbetreffende moeder krijgt het ook te horen als ik haar weer zie.

PenK vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik zal nooit foto's van mijzelf plaatsen in een badpak, ook niet toen ik een topfiguur. Ik geef juist eerder ook aan dat ik het niet eens ben met de body positivity. Maar dat wil niet zeggen dat je jezelf niet kunt accepteren zoals je bent. En dat wil ook niet meteen zeggen dat je dan dikker wordt, omdat je het prima vindt.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    WoW! Niet normaal dit. Dat ze dat met haar eigen kind doet moet ze zelf weten. Maar toch niet met een vriendinnetje. Ik zou woest zijn.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar als je niets regelt (dus niet getrouwd bent of geregistreerd partnerschap of dergelijke), dan krijgt een kind toch altijd de naam van de geboortemoeder? Onafhankelijk van de verdere gezinssamenstelling?

17. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Nou hier in dezelfde richting: mijn jongste lijkt heel erg veel op mijn man zijn broer: zelfde kleur ogen (die heel anders zijn dan die van mijn man en mij) precies dezelfde streken, loopt zelfs op dezelfde manier. Daarnaast lijkt zijn kindje en mijn jongste óók erg op elkaar.

Hoe vaak ons niet gevraagd wordt of we wel zeker zijn dat mijn man de vader is....:evil::evil::evil: en dat is in sommige gevallen als grapje bedoeld, maar in een aantal gevallen menen ze het. Mensen kunnen soms zó onbeschoft doen!

wat denk je zelf???

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind dat zo vreemd, dat mensen dan zo gaan denken. Het is toch hartstikke logisch dat een kindje op een oom of tante kan lijken? Ik zie hier ook duidelijke overeenkomsten tussen mijn broer en mijn middelste en heb me daar nooit over verbaasd. En mijn oudste ziet ook overeenkomsten tussen zijn zusje en zijn nichtjes. Het is toch ook familie!

19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Toen mijn dochter net was geboren was ze super donker. Donker huidje, pikzwart haar en door de bolle wangen een beetje spleetoogjes. Mijn beste vriend heeft mijn man wat gepest die eerste week, tot ik op een gegeven moment zei dat ik het niet grappig meer vond. Maar op verjaardagen of gelegenheden waarbij iedereen samen is maakt altijd wel iemand nog een grapje of M. echt niet stiekem van L. is. Mijn moeder heeft het toen M. een paar maanden oud was als enige serieus gevraagt.

20. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Uiteraard. En enerzijds snap ik het wel hoor. Wanneer je mijn man en mijn zwager naast elkaar zou zetten en vervolgens aan welke willekeurige voorbijganger zou vragen wie van de 2 de vader is, weet ik zeker dat 99% zou zeggen dat mijn zwager zijn vader is. En dat op zich maakt me ook niet uit, want, net wat jij zegt: het is familie, dus een kind kan gewoon op een oom, tante of opa/oma lijken, helemaal niet raar.

Maar om mij en mijn zwager dan min of meer in bedekte termen te beschuldigen van vreemdgaan.....is kwetsend. Voor ons alle 4! (ook voor mijn man en voor zwager zijn vrouw) en stel nou, dat mijn man of zijn vrouw zulke onzin zou geloven? Kun je de grootste ellende van krijgen.

Ik verbaas me dus echt oprecht dat mensen zulke ongefundeerde uitspraken durven te uiten.

Deel Deze Pagina