Waar heb jij je over verbaasd vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ffion, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat werkte juist totaal niet op mijn trap. Ik heb toen die van albastine erop gesmeerd, afgedekt en een tijdje laten zitten. Toen ik de folie er af haalde kwam het grootste deel van de lijm al mee.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ook daar verbaas ik mij dan weer over :roflmao:
    Ben in ieder geval blij dat dit wel werkt bij ons. We hadden de hoop al opgegeven namelijk:cool:

cactusje vindt dit leuk.
  3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Bedankt! Had er wel eens over gelezen, en kwam er laatst achter dat die zooi onder de oude vloerbedekking zit op onze trap. :thumup:

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Haha, zo zijn er heel veel kinderliedjes met dezelfde wijs. En wist je al dat ook heel veel kinderliedjes weer eindigen met de eerste zin? ;)

Overigens is het ook dezelfde wijs als twinkel twinkel kleine ster. Wist je dat? Haha :)

Lindah vindt dit leuk.
  5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Edit: en als beh beh schaapje heb je witte wol

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Op een klein stationnetje
    Rood met witte stippen
    Stonden zeven wagentjes
    Heen een weer te wippen
    En het machinistje
    Met een diepe zucht
    Hakke hakke tuftuf
    Beentjes in de lucht

:roflmao::roflmao::roflmao:

Lindah, In your eyes, qwerty123 en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik verbaas me erover dat er blijkbaar wordt gedacht dat een kdv echt niet zonder stint kan.

Van de site van de NOS:
    “(...)dat kinderen nu soms met bakfietsen worden vervoerd of moeten lopen. Dat is met het oog op het slechter wordende weer niet houdbaar”

Are you kidding me?

Niet houdbaar? Want? Kinderen smelten van een beetje regen? Ooit gehoord van een regenpak? Wat een overdreven gedoe zeg.

Ik snap dat zo’n stint handig is, maar kom op, hoe vervoerden kdv’s kinderen dan in het pre-stint tijdperk? Toen mijn oudste 2 op het kdv zaten hadden die ook geen stints en zeker bij het kdv van mijn zoontje werden er toch gewoon uitstapjes gemaakt hoor. En als het heel erg regende gingen ze gewoon niet op uitstapjes, maar speelde ze in de droge momenten buiten bij het kdv.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Alsof er ook geen regenhoes overheen kan?

Ffion vindt dit leuk.
  9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113

Die van mij lopen nooit door de regen, stel je voor. Zodra er een drupje regen valt of er een fris windje waait zet ik de voorverwarmde auto voor de deur...:roflmao::p

Ffion vindt dit leuk.
  10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het gaat niet om kdv kinderen, maar om BSO kinderen. En die werden voor de stint vaak met een busje vervoerd tussen de school en de BSO. Daarnaast is door de crisis het aantal locaties verminderd en moeten er dus meer kinderen vervoerd worden dan 5-10 jaar geleden (in ieder geval bij onze grootste opvangorganisatie). Als de kinderen van de verst weg liggende school naar de BSO bij onze school moeten lopen, dan zijn ze ruim 20 minuten onderweg. Dat overleven ze prima, maar echt lekker is dat natuurlijk niet voor ze.
    Een bakfiets zou volgens mij wel moeten kunnen, maar is waarschijnlijk ook duurder omdat er minder kinderen in kunnen en ze dus meer bakfietsen (en meer leidster vooral) nodig hebben.

Ik ben het met je eens dat ze heus niet onmisbaar zijn, maar ze waren natuurlijk zo populair omdat ze echt een ontzettend goed alternatief waren voor de bestaande opties.

11. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Het gaat idd ook over BSO’s. 20 minuten lopen is voor kleuters inderdaad best ver, dat begrijp ik, maar oudere kinderen kunnen dat prima. Of laat ze op de fiets gaan. Er wordt nu, naar mijn mening, een buitenproportionele heisa van gemaakt. Zó’n drama is het nu ook allemaal weer niet.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben het met je eens dat het buitenproportioneel is, maar ik snap wel dat bso's wel aansturen op een snelle oplossing.

13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Nee idd. Het drama zit m in die vier dode kinderen. En als de stint daar de oorzaak van is dan moet dat ding weg. Toch?

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Misschien ligt het aan mij hoor, maar dit ook: https://www.bonprix.nl/product/softshelljack-middernachtblauw-970911/?bundle=10549121#image

Bij mij is de lucht omstreeks middernacht meestal pikzwart.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Een onderzoek wat ik vandaag voorbij zag komen over dat Nederlanders gemiddeld 8,5 uur per dag zitten.
    Ik vraag mij af hoeveel iemand zit die mijn zittijd naar gemiddeld 8,5 moet krijgen:eek:.

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.248
    28.268
    113
    Kantoorbaan = zitten
    + Reistijd (ov/auto) = zitten
    + maaltijden nuttigen = zitten
    + na/voor werk ontspannen op de bank/achter de computer = zitten.
    Dan kom je al gauw aan ruim 8.5 uur.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Sesamstraat :)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat iemand met een kantoorbaan aan 8,5 uur komt snap ik. Maar ik kom serieus nog niet aan de helft. Dus voor elk persoon zoals ik moet er dus iemand tegenover staan die veeeel meer zit dan 8,5 uur

19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat ben ik! :thumup::roflmao:

Schuurpapier, Oceanna, Jules! en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.248
    28.268
    113
    Dat komt vanwege je baan en het feit dat je jonge kinderen hebt. Maar er zijn veel meer Nederlanders zonder (jonge) kinderen en/of actieve baan.
    Ik denk dat het voor de gemiddelde Nederlander eerder neerkomt op minimaal 12 uur per dag zitten.

Bijv:
    Werk 8 uur
    Lunch 45 min.
    Reistijd 1 uur
    Avondeten 45 min.
    Film/serie/onspanning 2 uur
    Dat is dan al 12.5 uur. En ik denk zelf dat de ontspanningstijd langer duurt dan 2 uur. Avondje bij vrienden op de bank is al gauw 3 of 4 uur.

Spoetnik vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina