Nou dat vind ik echt heel veel. Ik vind die 8,5 al mega. Zo lijken die flex werkplekken die ik in een ander topic lees nog niet zo gek. Maar dan niet 2 of 3 keer per week wisselen maar per DAG! Hoppa jullie hebben de beweging nodig mensen
Jezelf verplaatsen naar een ander bureau kost 5 minuten dat is een druppeltje op de gloeiende plaat. Gemiddeld 8.5 uur is ook veel, maar wel verklaarbaar. De gemiddelde Nederlander is geen luie bankhanger die zichzelf verplaatst van bed naar bank en 12 uur later weer terug. De meeste Nederlanders hebben een heel actief leven .. maar dan wel zittent dus.
Yes dat denk ik dus ook. Op mijn vrije dagen zit ik echt amper want dan ben ik druk aan het huishouden, met de kinderen in de weer, wandelen, activiteiten...maar op mijn werk (ondanks flexplekken, en ja ik sta ook nog vaak even te werken en ja ik wandel ook nog in de pauze) kom ik echt wel aan 8 uur hoor. Ik vind het geen gekke aantallen. En nee ik ben ook niet lui omdat ik op werkdagen wel aan 8,5 uur zitten kom. In tegendeel
En vergeet ook de (hoog)bejaarden niet. Dat is ook een hele grote groep en zij bewegen misschien 1 of 2 uurtjes per dag max. Zelfs buitenactiviteiten zoals wandelen doen zij zittend in een rolstoel/scootmobiel
Ik: "Dag huishoudelijke hulp! Ik ga werken! Ik heb het geld op de tafel gelegd, alvast bedankt!" Huishoudelijke hulp: "Werk ze!" Ik kom tegen verwachting anderhalf uur eerder thuis en roep naar boven: "Hallo huishoudelijke hulp, ik ben vroeger terug. Hallo? Hallo, is er iemand?" Hulp weg, geld weg. Ik zet koffie, denk even na over de situatie. Drink mijn koffie op, laad de vaatwasser uit. App de huishoudster: "Hoi, ik was iets eerder thuis en zie dat je al weg bent?" Huishoudelijke hulp: "Och, wat toevallig, ik rijd net weg. Moest iets eerder vertrekken omdat *blablabla*. Echt, ik rijd NET de straat uit." Ik: "Ik ben al ruim een half uur thuis. Je hebt echt maar 2 uur gewerkt." *geen reactie meer* Ik vind dit zo bizar. Deze vrouw komt al ruim een jaar bij ons thuis en ik was de laatste tijd al een beetje ontevreden over hoe schoon het hier was, maar dit verklaart wel het e.e.a. Bizar, om zo met het vertrouwen van mensen om te gaan waar je al zo lang voor werkt. Ben echt met stomheid geslagen.
Superstom he! Ik heb het pasgeleden ook gehad. Alleen werk ik thuis en riep ze met nog een uur te gaan: ik ga! Nou moet ik zeggen dat mijn hele huis spik en span was (en ja ik ben echt altijd tevreden) maar ik dacht wel hmmm ik ga de lijst wat langer maken in het vervolg. Op dit moment dus voordeel van de twijfel omdat ik ook tevreden ben en ik wil zelf ook liever op mijn werk worden afgerekend op het resultaat dan het aantal uren dat ik ''aanwezig'' ben. Maar als je ook niet tevreden bent over hoe schoon het is, dan vind ik het wel een gesprekje waard (helemaal omdat ze er zo stiekem over doet en over liegt...)
Nou jaaaa wat lullig zeg! Sowieso dat ze zo vroeg weggaat, maar er dan ook nog over liegt. Ik zou dr wel klaar mee zijn eigenlijk.
Inderdaad dat stiekem doen en liegen, dat heeft me echt gekwetst! Maar goed, ik ga het gesprek wel aan met haar, ja...
Als je haar per uur betaald, volgende keer gewoon een uur minder met haar afrekenen. Ik verwacht van een hh wel dat ze werkt waarvoor ze betaald krijgt, heeft ze het eerder af, top, dan vraag je wat je nog meer kunt doen of je neemt genoegen met minder geld. @Manque dat kan echt niet inderdaad het liegen zou mij in het verkeerde keelgat schieten.
@Manque ik zou daar echt klaar mee zijn. En eerder weggaan en nog lopen liegen! Waar ik me over verbaasde vandaag: dat onze bank eindelijk is verkocht voor een mooi prijsje. Hij staat al zo'n klein jaar op marktplaats en de reacties die ik kreeg waren om te huilen. Had de moed al bijna opgegeven.
Wij hebben niet echt een uurtarief afgesproken toen maar wel ... bedrag voor 3 uur. Dus op zich wel natuurlijk maar ze doet altijd alles wat ik vraag en het is spik en span en grondig. Daarom vond ik het nu nog niet zo erg maar ik houd het wel in de gaten...
Dat ze liegt vind ik nog erger dan dat ze eerder weggaat. Vertrouwen is een heel stuk minder zo. Je betaald haar per uur neem ik aan? Ik zou haar de volgende keer de gemiste uren, die je kan bewijzen toen je thuis was, inhouden.
Nee joh. In de voorverwarmde auto in de inpandige garage, anders moeten ze van de voordeur tot de auto door de kou! Wel automatische garagedeur nemen, anders moet je uitstappen om die open en dicht te doen. Brrrrrr.
Tja. Als de klussen zijn gedaan, die jij gedaan wil hebben, voor het bedrag wat je haar geeft, dan zou ik er niet mee zitten hoe lang ze daar precies over doet. Zolang dat naar tevredenheid gebeurt fus
Verbaasd dat ik van alle geïnteresseerden ben uitgekozen voor de woning. Op fijne locatie en redelijk betaalbaar. Eindelijk weer een veilig thuis. Het duurt nog even voor we er in kunnen maar ik kijk er al naar uit.
Zo dan! Ja dat is echt niet leuk zeg. Tijd voor een goed gesprek. Wat bezield mensen toch. Ik snap nooit dat mensen denken dat ze daar echt mee weg komen.
Okee, dat is vlot geëscaleerd. Laten we het erop houden dat ik ineens geen huishoudelijke hulp meer heb Nouja, dan maar weer op zoek... zucht. Wat is het toch lastig om een goede te vinden!