Dat stress meteen op mijn buik slaat en ik vandaag nog niets eens een half uur zonder wc ben geweest...
Ik heb me er vandaag over verbaasd dat een leesmoeder van school (zij heeft mijn zoon in het groepje en is ambulant begeleider op een cluster 2 school) tegen mij zei dat zoon nog wat moeite heeft met lezen en dat we alert moeten zijn op dyslectie. Hij vindt lezen inderdaad nog best lastig, hij houdt meer van rekenen, maar mijn zoon is na de zomer gestart in groep 3, dus ik vind dit een lichtelijk voorbarige uitspraak van de betreffende leesmoeder .
Dat mijn zoon zo'n hoge pijngrens heeft. Hij heeft gisterochtend door een val op een trampoline een breukje in z'n enkel, sprong daarna lekker door, pas met de lunch kreeg hij pijn en werd z'n enkel dik, uiteindelijk van 4 tot 9 in het ziekenhuis geweest en hij heeft geen kik gegeven van pijn, behalve toen de dokter erop drukte even auw auw auw, aan de verpleegkundige gaf hij wel aan pijn te hebben, maar wou geen pijnstillers (uiteindelijk na aandringen van ons wel gedaan) Maar ook met gipszetten geen gezeur, geen tranen, en thuis ook niet, nu loopt hij trots rond met z'n krukken
Hier bij mijn dochter ook door de juf wat tips uit. De dialectiek begeleiding gebruikt nu in groep drie waar ze moeite met lezen heeft. Maar de juf gaf duidelijk aan dat het handvaten voor hun waren en nog helemaal niet gezegd kan worden in deze groep of een kind dialectiek heeft. Laat je dus niet gek maken door die leesmoeder.
Dat ik vandaag gewoon echt mijn spiraal heb laten verwijderen en we dus voor nog een kindje gaan! Kan gewoon niet geloven dat ik het gedaan heb, wilde gisteren nog afbellen omdat ik af en toe toch nog twijfel.
Hoeveel sommige mensen alleen al voor hun kids kunnen sparen, wij hebben het echt niet slecht maar lijkt me heerlijk om financieel wat onbezorgder te zijn!
Wij moesten vandaag naar de tandarts en R. krijgt dan altijd een muntje van de tandarts om zo'n balletje uit een automaat te halen met een stuiterbal of een verrassing erin. Omdat hij al tig stuiterballen heeft stuur ik hem richting het ballenautomaat met de verrassingsballen. Ik zie door het ruitje autootjes, sleutelhangers en andere leuke dingetjes in de ballen zitten. Maakt hij hem open, zit er een ring met een doodshoofd erop in. Ieder voor zich, maar ten eerste is m'n zoontje er bang van en daarnaast wil ik zoiets gewoon niet om de vinger van m'n kind hebben, sowieso niet in huis hebben, maar snap dat dat voor iedereen anders is. Ik leg dit uit aan de assistente en vraag of we het misschien om mogen ruilen, maar nee daar gaan ze niet aan beginnen. Ik snap dat je geen rode auto voor een blauwe om gaat ruilen, maar ik vond dit toch net wel even iets anders. Maar goed, we zijn weggelopen daar, hij heeft bij de Zeeman iets uitgezocht en toen was het ook wel weer prima. Maar nee... ik snap niet dat je ringen met doodshoofden of andere dingen waar kinderen bang voor kunnen zijn in zo'n ballenautomaat stopt. Volgende keer gaan we weer veilig voor het ballenautomaat met de stuiterballen. Zo die frustratie is eruit...
Oh en dan nog iets positiefs! Dat de afweer van onze dochter al weken 0,0 is door de chemo. Er zijn al allerlei onderzoeken gedaan en artsen hadden er nog een hard hoofd in dat ze het vanzelf op zou pakken. Ineens was haar afweer maandag 0,05 en vanmorgen 0,1!! Hoop dat dit zo doorzet, dan kunnen we hopelijk eindelijk eens door met de 2e chemo. Ze voelt zich verder prima, maar het feit dat ze geen eigen bloedcellen aanmaakt (en dus geen afweer heeft) houd de volgende chemo tegen.
Dat de woningbouw mij in mei al een brief heeft gestuurd dat er 'binnenkort' geschilderd zou worden aan de buitenkant van ons huis. Prachtige zomer en nazomer gehad. Nu is het guur en koud, staan ze vanochtend om half 8 voor de deur. Alle ramen en deuren open, want ze waren met 3 man sterk dus voor En achter tegelijkertijd bezig. Voordeur en achterdeur moesten open blijven tot de verf droog was. Nou, die was dus nog steeds niet droog rond 18 uur terwijl het regende als een gek. Heb de deuren en ramen dicht getrokken, ze kunnen mij de boom in. Komen ze volgende zomer maar terug.
Dat je Peugeot dus met eo schrijft Kreeg vandaag een brief over de wintercheck en ik kwam maar niet op de bijgevoegde site! Ik controleren: ja, echt wintercheck aan elkaar. .nl, klopte ook. Toen pas zag ik dat Peugeot dus met eo moet! Ik ben al 39 jaar. En rij zelf al ruim 3 jaar een Peugeot
sorry, moest hier wel eventjes om lachen. Balen is dat he. Ik hield de laatste maanden ook vocht vast en niet alleen in mn voeten. Ik noemde ze kenkels. Sterkte!!