Ik zie dat ik heel was los heb gemaakt. Ik was hard werken dus ik kon nog niet reageren. Wel erg jammer dat er dan mensen gaan beledigen. Maar goed,blijkbaar voelt dat goed om te zeggen kan makkelijk op een forum lekker anoniem enzo. Ik begrijp heus wel dat het jammer is maar kom op ik ben echt niet de enige die staat he. Ik denk dat meer dan de helft staat. Je kan gewoon er geen rekening mee houden dat je de hele tijd kan gaan zitten. Want de mensen voor mij stonden niet maar daarvoor stond iedereen en ik kan net zo goed niks zien als die staan. Zo gaat dat nou eenmaal. Er waren vakken waar iedereen steeds ging staan. Ik blijf van mening dat je gewoon niet kan verwachten dat iedereen zit. En ja ook ik had die gedachte een aantal jaar geleden toen ik voor het eerst naar een concert ging. Ik nam zit plekken omdat ik niet de hele tijd kan staan. Maar de werkelijkheid is gewoon anders. Dan neem ik dat uurtje, anderhalf uurtje staan maar voor lief. Dan kan ik wel zitten als ik wil ( wat ook heus gebeurd tussendoor, het is niet constant staan) De dames achter mij stonden overigs ook vrolijk te dansen wanneer het hun uit kwam.
Dat mensen 3 honden meenemen naar de Intratuin waar het ontzetten druk is door de kerstshow. Hop 3 honden in de kar.... bij het restaurant alle 3 eruit en mee het restaurant in... Je gaat mij niet zeggen dat je die honden daar een plezier mee doet.
Ja, absurd snel gaat dat hè? Hier ook momenteel informatie-avonden en proeflessen. Zo’n cliché, maar het is wel zo en daarom zet ik o.a. ook op geboortekaartjes ‘geniet ervan’ ofzo, want ze zijn zo groot. En dat je af en toe gek wordt van het gejank, tepelkloven, opdringerige schoonmoeders die alles beter weten, slaaptekort na de bevalling en de hele reutemeteut, dat begrijp ik maar al te goed, maar ik hoop zo dat ze ook bewust kunnen genieten van zo’n kleine frummel om mee te knuffelen enzo. Dat gun ik mensen ook zo.
Weet ik niet. Mijn hond nu niet. De hond die we pas hebben moeten laten inslapen vond het geweldig. Iedereen wilde hem aaien en hij vond aandacht geweldig. Dekentje in de winkelwagen en meneer zat rustig rond te kijken. De hond nu gaat dus ook niet mee want die vind die drukte helemaal niks.
Dat het zo ontzettend stil op de straten is nu met Sint Maarten. In mijn jeugd kwamen er wel 100 kinderen aan de deur op een avond en was de hele wijk buiten, deuren stonden open omdat het een komen en gaan van kinderen was aan elke deur. Vanavond zijn er hier aan de deur 5 kinderen geweest. Ik heb zelf met dochter gelopen en meer dan de helft van de mensen doet niet open (zelfs mensen die je aan tafel ziet zitten vanaf het raam en niet opstaan of omkijken). Erg jammer dat mijn kinderen niet zo een feestelijke herinnering aan Sint Maarten zullen hebben als ik zelf.
Wat jammer! Kom maar met ons mee. We staan op punt om richting sporthal te vertrekken. Vanaf daar optocht achter 'de echte' Sint Maarten aan. Met zijn allen naar het park, vuur, fanfare, lichtjes, vuurwerk. En daarna mag de jeugd langs de deuren. Heel gezellig altijd.
Ja dat verbaasde me gister ook al. Op het hoogtepunt mss 30 kindjes? En we wonen in een heeeele kindrijke buurt.
Over dat mijn dochtertje geen luier om wilde, maar een onderbroek. We zijn bezig met zindelijk worden.
Ik verbaasde me over het feit dat een gebruikersnaam die ik wilde kiezen voor Instagram nog beschikbaar was. Ik had verwacht dat iemand anders allang een keer op hetzelfde idee was gekomen ^^
Dat mensen anderen gewoon volledig kunnen negeren op een feestje. Oké we kennen elkaar niet, maar waarom kunnen we dan niet met elkaar praten?
Hier ook maar 1 keer kinderen aan de deur gehad. Ik had het expres donker gemaakt voor de deur en kaarsen aangedaan. Snoep gehaald (hebben we nooit in huis) en veder niks langs gekomen .
Hebben ze bij jullie geen briefjes die mensen op de ramen kunnen plakken om aan te geven dat ze mee doen? Dat had ik bij mijn vorige huis. Superhandig dan wordt er ook niet telkens aangebeld bij mensen die er geen zin in hebben en sta je ook niet voor niks aan de deur.
Nee dat gebeurt hier niet. Vroeger deed ook iedereen gewoon mee, helaas gaan veel Amsterdammers de stad uit en komen er veel mensen voor terug die dit soort dingen niet kennen/ niet vieren met dit als gevolg.
Vandaag met onze dochter van 6 jaar naar K3 geweest en ik heb gewoon zitten janken bij het liedje “ verlegen vlindertje”, kwam zo ontzettend binnen terwijl ik doorgaans best een nuchtere ben hihi Doet me zo denken aan mijn 6 jarige maar wat een topmiddag, ze heeft bij het podium gestaan en zelfs een high five van Klaasje gekregen
Zeker jammer! Hier alleen met ons wijkje gelopen en al meer dan 20 kindjes. En daarna bij de vuurkorf nog lekker warme chocomel met slagroom gedronken. Hier nog veel jonge kindjes, dus redelijk op tijd weer binnen. Maar was heel gezellig.
Ja, waar ik als kind woonde was Sint Maarten een hele happening en iedereen deed mee. Halverwege mijn jeugd zijn we verhuisd naar een ander deel van het land en daar deed niemand er aan. Nu woon ik weer ergens anders en er is denk ik 10 x aangebeld vanavond, jammer dat het hier ook niet echt loopt. Je moet een kaarsje voor je raam zetten, dan weten ze dat je meedoet.
Dat komt voor mij dan ook eerder in de buurt: ik haat zwanger zijn. Echt. Maar bevallen vond ik dus geweldig (ja niet het moment zelf natuurlijk) maar de kraamtijd dus wel. Moet er ook bij zeggen dat ik ook nooit kraamtranen heb gehad. Ik zat altijd in een roze roes (ondanks dat het niet altijd heel rooskleurig met de baby ging, dochter moest na een paar dagen thuis alsnog opgenomen worden op de neonatology)