Waar heb jij je over verbaasd vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ffion, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ja herkenbaar, hier heeft vanavond NIEMAND aangebeld. Gister hebben we het wel met de buurtkindjes uit ons blok gevierd en deden er wel een aantal buren mee, was leuk. Maarja, 8 huizen waar je aan kunt bellen... In onze vorige buurt leefde het wel een stuk meer. Maar die jeugdherinnering uit mijn eigen dorp, van het hele dorp dat meedeed, overal kindjes met lampionnen en met een enorme gevulde zak snoep thuiskomen zit er hier niet zo in denk ik. Ik denk dat we het volgend jaar maar in 'mijn' dorp gaan vieren :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Bevallen zijn vind ik beter :p Ik zie op dit moment echt op tegen de pijn.

3. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Is het je eerste kindje?

Ik heb 4 bevallingen achter de rug, bij de eerste was ik eigenlijk niet bang, bij de andere bevallingen wel. Het enige dat ik je als advies kan geven is: laat het over je heen komen. Achteraf (uiteraard achteraf, op het moment zelf dacht ik er anders over hoor :roflmao:) vond ik het altijd meevallen. Maar dat komt omdat ik zoveel pijn had en dacht dat het nog wel uuuuuren ging duren en dat viel dus bij mij reuze mee. En ik heb ook nooit verdoving gehad, vond het wel te dragen zeg maar. Terwijl de eerste 2 met weeënopwekkers zijn geboren en ik dus weeënstormen had :confused:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier dit jaar ook de helft maar gehad en heeeel veel mensen niet thuis of deden niet open :( zo jammer!

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik vond de eerste rug-weeënstorm te doen maar laatste rug-weeënstorm ondragelijk. Het was uiteindelijk maar 10 minuten maar ik krijg nog de bibbers als ik eraan denk. Ik word wss ingeleid dus weeënopwekker. Maar nu kan ik van tevoren kiezen voor pijnstilling, de andere bevallingen gingen daar te snel voor.

6. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    oooooh, ik heb bij mijn jongste rugweeën gehad, dat waren trouwens voorweeën, maar in mijn rug. Nou die waren inderdaad echt VRESELIJK!!! Niet te harden, dan kun je 1000x beter buikweeën hebben. Wanneer je denkt dat je rugweeën krijgt zou ik zeker voor pijnstilling kiezen. Het inleiden op zich vond ik niet zo erg, die weeénstorm te doen, maar rugweeën zijn verschrikkelijk en haast niet op te vangen.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb elke keer rugweeen gehad en bij de middelste een ontzettende weeënstorm. Ik vond het onder de douche goed op te vangen, dat had ik bij de eerste moeten weten. Enige nadeel, ik ging in een half uur van 5-6 cm naar volledige ontsluiting en had dat niet verwacht, daar raakte ik enigszins van in paniek. Maar bij de laatste heb ik eigenlijk wel goede herinneringen aan met mijn man kletsen tussen de weeën door. En tijdens de wee kon ik heel rustig blijven. Maar wel, met dank aan de douche.

Hopsatee en sleutelbloem vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik lag vast gesnoerd aan de ctg. Mocht niet bewegen. Die weeënstorm in 10 min van half naar heel ging het personeel nog gezellig pauze houden.

add: Bij beiden moest ik blijven liggen.

9. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    oooh wat een ramp!! :eek:

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Rugweeen had ik bij de oudste. Vreselijk. Maar zodra ik in bad ging zitten waren ze weg en had ik buikweeën.

Enige wat je zelf kan doen om erdoor te komen: ontspan! Oefen vooraf ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen. En blijf je daar steeds op focussen. Zo ben ik er bij de tweede doorgekomen.

11. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dat klinkt echt als een horrorbevalling :eek::| Wat een verschrikking!

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat is vreselijk inderdaad. Bij de oudste mocht ik ivm ctg ook niet douchen, maar bij de tweede gelukkig wel, terwijl er bij hem ook een draadje op zijn hoofd zat. De tijd dat ik in bed moest liggen was inderdaad redelijk vreselijk.

13. Manque

Manque Niet meer actief

Dat had ik ook. Zoon kwam 5 weken te vroeg, hartritme was onregelmatig, dus inderdaad vastgesnoerd aan allerlei meetinstrumenten. De weeënstorm had ik doorstaan en toen ik mocht persen, waren de persweeën ineens voorbij :confused: Toen moest ik persen op doorzettingsvermogen en dat lukte niet. Toen heb ik me kwaad gemaakt en die draadjes losgetrokken en ben op mijn hurken gaan zitten op de kamervloer. Op die manier heb ik toen gebaard (en een bloedbad aangericht, maar dat terzijde).
    Op je rug moeten blijven liggen tijdens een bevallig, ik kon het niet hoor. Heb jij het uiteindelijk wel op eigen kracht, liggend, kunnen doen?

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Door het op de rug moeten blijven liggen heeft de bevalling van mijn dochter 1 uur langer geduurd dan nodig was geweest. Moest wachten met persen omdat ze nog niet ver genoeg naar beneden was gezakt

15. 1548

1548 Niet meer actief

Waar ik mij over verbaas...

Dat ik nog steeds boos ben op mijn man. Normaal zakt mijn boosheid best snel en dan heb ik zoiets van vergeven, vergeten en weer door... Maar nu, hij heeft mij echt teleurgesteld. Wat een kut verjaardag was dat :(.

16. louan

louan Niet meer actief

Ik ben verbaasd kver hoeveel makkelijker ik het vind bij een 2de kind. Ik herken helemaal niets meer van mn onzekerheden bij de 1ste.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Woensdag spiraal verwijderd en vanochtend al ongesteld, dat heb ik zo niet gemist! Meer dan 3 jaar geen menstruatie was toch wel erg fijn!

Had ook totaal niet verwacht dat het zo snel kon gaan.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Oei dat is schrikken als je ondertussen ook nog alle bloed ziet. En zo vroeg ben je ook niet voorbereid.

Ik kreeg geen persweeen. Toch is het liggend gelukt om 8,5 pond eruit te werken. Ik durfde niks te doen van wat ze zeiden dat niet mocht. Daarna werd de kleine op mijn borst gelegd maar ik was geestelijk verdoofd. Het heeft uiteindelijk best lang geduurd voor ik weer emoties voelde.

19. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    Klinkt niet fijn. Sterkte

20. Manque

Manque Niet meer actief

Pff heftig hoor. Zo stel je jezelf dat ook niet voor :(

Deel Deze Pagina