Waar heb jij je over verbaasd vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ffion, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    ik blijf mij verbazen over het feit dat mensen , onder het mom van vrijheid van meningsuiting, hun best doen andere mensen ontzettend te kwetsen. Jammer dat er geen verplichte cursus met examen is, over het respectvol uiten van je mening.
     
  2. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    - dat de kraamtranen nog niet overgegaan zijn in zwaar depressieve gevoelens deze derde keer...
    - dat man assertief is en heel vangnet van ggz vpk en psychiater heeft geregeld voor deze week :eek:
    - dat ik me daardoor niet zwak voel maar juist sterk
    - dat je überhaupt zoveel mama liefde kán ervaren :oops:
     
    qwerty123, famofthree, Biny en 23 anderen vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat mijn wasmand gewoon iedere keer weer vol zit pff
    Zojuist ook nog een stinkende voetbaltas van mijn zoon staan uitruimen... pubers :(
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nog even over de wee-opwekkers: ik ben echt van mening dat, als ze met kennis van zaken gegeven worden, ze geen weeënstormen veroorzaken.

    Mijn eerste en tweede bevalling waren spontaan, met weeënstormen, rug- buik- en beenweeën. Uiteindelijk prima doorstaan. De jongste is dmv inleiding geboren. Na het plaatsen van ballonkatheter onregelmatige weeën gehad, om 7 uur werd het infuus dan aangesloten (ik had net 5 cm) en om 8.20 is ze geboren. Ik had regelmatige, krachtige weeën met een pauze van een minuut ertussen. Mijn lijf leek wel een machine. Omdat het zo voorspelbaar was, kon ik ze goed opvangen.

    Van mijn drie bevallingen was de ingeleide het fijnste.
     
    DastyQueen, Zonnestralen en Biny vinden dit leuk.
  5. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Ik heb weeënopwekkers via het infuus gekregen, zit misschien het verschil in. Ik vond het echt niet fijn, maar goed, het was nu eenmaal niet anders. De fijnste bevalling vond ik van de jongste, helemaal natuurlijk, zonder ergens aan vast te zitten. Hij is in 45 min tijd geboren. Ok de naweeën waren minder, maar de bevalling ging heel prettig en supersnel.
     
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ja ik ook via infuus hoor. Eerst ballon, daarna vliezen doorprikken en tot slot het infuus.

    Gek he, dat het zo anders kan zijn. Mijn eerste bevalling was in bad, helemaal zoals ik het in mijn hoofd had. Het duurde wel 13 uur. En toch heb ik betere herinneringen aan de laatste.
     
  7. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Ja, dat is ook raar. Ik had me bij de oudste voorgesteld om heerlijk onder de douche te gaan....En ook bij de andere kinderen was dat mijn idee. Het mocht wel, is me zelfs voorgesteld bij de laatste, maar op het moment zelf wilde ik het niet. Moest er niet aan denken, laat mij maar gewoon liggen. achteraf ook gelukkig, want zoals ik al schreef is hij in 45 min tijd geboren. Ik had zelfs mijn kleding nog aan, geen tijd gehad om me om te kleden of zo hahahaha
     
    Nescio vindt dit leuk.
  8. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wat fijn om te lezen!

    van harte met jullie kleine spruit.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  9. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik bel net om een afspraak te maken om een huis te bekijken. We zijn al een tijdje op zoek naar een koophuis. Bel ik net de makelaar op, volgende week zijn er 2 dagen dat ze bezichtegingen hebben gepland. De ene dag is mijn oudste jarig en de andere dag is mijn vriend aan het werk. Ik vroeg of het later op de dag kon, dat kon niet en ja als we die dagen niet kunnen hebben we pech gehad. o_O pardon.

    Ja de huizen markt gaat zo snel dus misschien kan je vriend eerder vrij van zijn werk nemen.
    :eek: say what
    Sinds wanneer kan je niet eens meer een afspraak maken om een huis te bekijken??
     
  10. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Sinds de huizenmarkt dus zo bizar explodeert...
    Soms heb je huizen met alleen 1 moment 2 uurtjes open huis en dan is t al verkocht....

    Als je t echt graag wilt zien dan zou ik dus toch proberen of t lukt op 1 van die dagen ;)
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Ja. Of dat mensen zeggen; ‘ik ben heel direct. Ik zeg wat ik denk. Je weet wat je aan me hebt. Ik neem geen blad voor de mond’ etc etc.
    Nou weet je wat je eigenlijk bent dan? Onbeschoft en zelfingenomen. Je kúnt, als je er niet goed bij nadenkt, echt niet alles zomaar zeggen. Gewoon echt niet..!
     
    expectful2009, mixje, gitaartje en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Thnx, dan weet ik dus bijdeze dat ik zelfingenomen en onbeschoft ben, al vind ik jouw beredenering niet helemaal kloppen hierboven. Ik ben dus een persoon die direct is, waarvan je weet wat je eraan hebt omdat ik altijd zwart of wit ben en geen grijs gebied heb, neem geen blad voor de mond als in dat ik dingen verzwijg die wel degelijk moeten kunnen worden besproken. MAAR. De grote maar hiervan, en die vind ik dus niet kloppen in jouw rijtje; ik zeg niet klakkeloos wat ik denk zonder fundament. Dat is echt iets heel anders. Ik denk na voor ik iets zeg, hoe ik dat breng bij die persoon (welke vorm).
     
    sleutelbloem en Lisa2 vinden dit leuk.
  13. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Wat een flauwekul! Ik zeg wat ik denk en je weet wat je aan mij hebt. Maar ik ben zeker niet onbeschoft of zelfingenomen, aangezien het de tonen zijn die de muziek maken.

    Ik zeg dus alles, maar wél op een diplomatieke manier. Zo kan het namelijk ook.
     
    Madelie, Biny, Lisa2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Dat mijn dochter een prijs heeft gewonnen bij een wedstrijd waarvan ik al lang vergeten was dat ze daar aan mee had gedaan :oops:
     
    Evanesco, Zonnestralen en Eva2011 vinden dit leuk.
  15. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Wij denken hetzelfde haha. Amen!
     
    sleutelbloem vindt dit leuk.
  16. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ging met de kids boodschappen doen. In de supermarkt staat altijd een karretje met fruit voor de kinderen. Mijn dochter haalde voor haar en haar broertje een manderijn eruit. Achter haar stond bejaarde dame die bijna het hele karretje leeghaalde en in haar tas deed! Vond het best gênant om te zien.....
     
  17. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113

    Oh zulke dingen zie ik wel vaker. Ik erger me er altijd rot aan.
     
  18. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Zo herkenbaar. Alsof ze drie keer per dag van kleding wisselen! :eek:
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Nee, maar er is wel een groot verschil tussen respectvol geen blad voor de mond nemen (wat ik echt waardeer, heb zo'n vriendin en moest wennen in het begin hoor, maar oh wat heerlijk!) en onbeschoft zeggen wat je denkt. Die laatste ken ik helaas ook, komt er een moeder van school naar me toe (ik was 30w zwanger): "even brutaal hoor, maar ben je zwanger?" Ik heel trots ja zeggen. Zegt ze "wilde je het wel? nou sterkte ermee, hoop niet dat je je door je man hebt laten ompraten, niet weer doen hoor, je weet niet waar je aan begint, sterkte nogmaals!" Stond daar echt met een bek vol tanden.
     
    Zonnestralen, Oceanna en femkes vinden dit leuk.
  20. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Say what????????? :eek:
     

Deel Deze Pagina