Ik weet niet hoe belangrijk het is op jullie kantoor om engels te spreken maar er zijn zat mensen die amper engels spreken omdat ze het niet nodig hebben. Bij ons is Duits veel belangrijker dan engels. Misschien niet zo bedoeld maar jouw bericht komt op mij over alsof het raar is dat je geen Engels kan. Of bedoel je dat het wel nodig is bij jullie op kantoor?
Ik ben snoopy niet natuurlijk, maar ik vind het ook wel apart als iemand geen Engels spreekt. Tegenwoordig is ook een groot deel van de opleidingen in het Engels.
Ik verbaas me erover dat er gisteravond om 22.45 uur een dreumes buiten is gevonden. Niet weggelopen in pyjama, want hij was gekleed in broek, jas en gympen en dat zijn ouders zich nog niet bij de politie gemeld hebben. Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat een superondernemende dreumes in een onbewaakt ogenblik zijn bed uitklimt en ‘m stiekem peert. Zoiets heb ik wel vaker gelezen. Maar dit kindje was aangekleed tot en met schoenen aan toe. Vreemd.
Nou ik vind het wel vreemd als iemand echt geen engels kan. Net zoals @Bubblez zich daarover verbaasde in Frankrijk. Daar komt het nog meer voor maar hier in Nederland ook. En hier op kantoor is het ook wel nodig ja
Dit is precies wat ik dacht. Maar ik las ook dat de mensen die hem gevonden hadden zeggen dat hij 3-4 jaar was, dus dan vind ik zichzelf aankleden weer wat logischer, dus misschien toch vannacht ontsnapt. Is in onze wijk trouwens, dus gesprek van de dag hier. Hoop dat de ouders snel gevonden zijn!
Oh, in het nieuwsbericht stond tussen de 1 en 2 jaar. En hij kon nog niet zo goed praten dus kon hij niet duidelijk maken waar hij vandaan kwam.
Klopt, in de besloten facebookgroep van mijn woonplaats staat dus wat anders. Maar of dat klopt is ook maar de vraag hoor, men roept nogal snel van alles . Maar goed, er zijn ook kinderen van 3-4 jaar die niet zo goed Nederlands praten, en als ze tweetalig opgevoed worden is die kans nog groter.
Hier een situatie gehad die er op leek. Niet helemaal hetzelfde. Maar toch. De ouders durfde zich niet te melden omdat ze illegaal in nl waren. Dat gaf zoveel angst met zich mee dat ze niet helder konden denken. Uiteindelijk hadden ze natuurlijk geen keus en moesten ze zich wel melden. Wil niet zeggen dat dit hier ook aan de orde is. Maar moest er wel even aan denken.
Wat bij mij door het hoofd schoot was is eigenlijk wat is er met de ouders gebeurd waardoor ze zich niet melden. Hopelijk niets ernstigs.
Dat zou ook nog kunnen. Diegene die het jongetje heeft gevonden zegt dat hij een jaar of 3-4 was en niet goed Nederlands sprak. Dus wellicht dat hij een andere taal wel goed sprak. Ze vond het trouwens niet Indiaas of Pakistaans eruit zien maar wat dan wel heeft ze niets over gezegd. Misschien dat de politie dat ook beter kan beoordelen
Bij de oudste op het cb zat er zo'n moeder, zegt ze "goh ze is wel erg laat met lopen zeg! Gaat het wel goed met dr?" Ik keek dr aan... Ze is 8 maanden dus nee ze is niet laat en ja alles gaat goed. Ze was ook wat groot voor dr leeftijd..
Ik mocht me ook nooit ziek melden of afmelden als mijn kind ziek was. Ik heb weinig achterban in de buurt, dus ik vond het ook altijd heel lastig wat ik moest doen.
Situatie van gisteren mag dat ook Dat je voor een client de HAP belt omdat diegene een flinke nabloeding heeft uit een verse operatie wond (na 10 min flink drukken nog niet gestopt) en dat je dan een verpleegkundige van de spoed aan de telefoon krijgt en die zegt je moet maar kijken hoe die client hier komt.... Bel een taxi dat kan ook... Ja hoor iemand die zo onder het bloed zit mag best mee in een taxi Toen maar gewoon 112 gebeld en die zeiden ook goed dat je gebeld hebt! Sommige mensen kunnen echt beter een ander beroep kiezen.
Kon die client geen schone kleren aan en een theedoek of iets schoons om de wond dicht te drukken? Of was het zo heftig?
Was te heftig daarvoor ambu personeel had het flink verbonden en nog een extra handdoek er rond om het extra druk te geven en voordat we bij de ambu waren kwam het er weer door heen. Zo had die client echt niet in de taxi mee gemogen.
Dat vond ik nou ook en ik bel ook echt niet zomaar vanwege privacy kan ik dat niet hier neerzetten sorry.