Waar heb jij je over verbaasd vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ffion, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Haha ja snap ik. Heb ik ook last van. Dat ze het gaat doen staat wel vast, maar hopelijk op een beetje een fatsoenlijke leeftijd en hopelijk zonder er uitgebreid over te gaan vertellen op een verjaardag.

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat zou mij nooit gebeurd zijn!

Ik droeg een bril :roflmao:

spruitje80, Lunarosa, Theezeefje en 15 anderen vinden dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha als ze 30 is ofxo?:roflmao:
    Gelukkig duurt het nog even voor get van toepassing is hier, maar goed haha

Hoe oud was dat kind?!

suus1983 vindt dit leuk.
  4. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Deze doet me denken aan de vakantie. Wij zaten op een camping in Italië. In een stacaravan want echt kamperen is niets voor ons. Maar ik vind het dus wel lollig om over het deel met de campingplaatsen te lopen en mij te verbazen over hoe anderen die dat wel leuk vinden kamperen. Van mega campers tot caravan met vanalles eromheen tot grote en kleine tenten.
    Nu stond daar dus ergens een jong Frans stelletje in zo’n tent voor 2 personen (waarschijnlijk op papier voor 3) waar je dan nog wel rechtop kunt staan. Achterin slaapkabine, voorin kleine leefruimte. Nu zat dat stel al continue aan hun tafeltje in die toch niet zo heel grote leefruimte (waarom niet lekker voor de tent vraag je je dan af). Op en dag kwamen ze net terug bij de tent met de auto toen ik er langs liep. De achterklep van de volkswagen polo gaat open en er komt een gloednieuwe tafelmodel koelkast uit, nog in de verpakking dus duidelijk net gekocht. Even later stond die koelkast dus ook nog voor in die tent :eek: Blijkbaar was het kleine elektrische koelboxje dat ze tot dan toe hadden niet voldoende. Daar verbaas ik me dan al over, dat ze zo’n koelkast er ook nog bij proppen in die tent. Maar ik vroeg me ook af of ze nu ook van plan waren om dat ding dan aan het einde van de vakantie mee nasr huis te nemen. Hoe dan? Het paste in de auto ja, maar dan moeten er ook nog al je kampeerspullen bij.
    Overigens stond er een paar dagen later ook nog eens een frituurpan buiten de tent. Die hadden ze blijkbaar ook bij zich op kampeervakantie :p
    Ik moet er nog om lachen als ik er weer aan denk.:D

spruitje80, PenK, Vulpen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

:eek::eek::eek:

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    13...

7. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Dat verbaast me enorm.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Wat verbaast je? Dat dat soort dingen gebeuren?

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Op jonge leeftijd met vriendinnen onderling praten over seks en ook de dingen die fout gaan (en achteraf om gelachen kan worden)? Ik zie totaal niet in waarom dat sletterig gedrag is. Ik zie een slet namelijk als iemand die geregeld met verschillende mannen gemeenschap heeft (wat iedereen ook lekker zelf moet weten dus ik zou dat nooit zo gebruiken). Het gaat hier over een vriendje. Dus nee, ik snap het niet.

DastyQueen, Posh, Lieke1989 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik verbaas mij er oprecht over dat slutshaming als acceptabel gezien wordt door volwassen vrouwen. :(

Ella1988, Posh, Lieke1989 en 10 anderen vinden dit leuk.
  11. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    @In your eyes wauw idd! Schrik er echt van. Het is echt gewoon stoere praat van die meiden denk ik. Als mijn dochter dit later zo zou doen zou ik echt wel gesprek aangaan van dat dat soort dingen niet in de trein besproken hoeven te worden en dan ga ik daarna lekker genant het gesprek over voorbehoedmiddelen beginnen denk ik haha

Ik vind het veel erger dat ze niet netjes naar oudere mensen waren.

DastyQueen en Madeliefje06 vinden dit leuk.
  12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wauw.. haha

13. louan

louan Niet meer actief

Als mijn dochter van 12/13!!!!! Net van de basisschool af op die leeftijd praat over pijpen en andere seksuele praat dan val ik flauw. Ik zie geen enkele reden om dat te doen op die leeftijd. Hou je bezig met je studie! er zijn zat andere dingen om over te praten. Hopelijk wordt mijn dochter zo een meisje die jongens op jonge leeftijd totaal niet interessant vindt. Zucht.

Zo wel dan kan ik haar hopelijk leren om op een nette manier hier over te praten.

In oog gespoten:eek::eek::eek::eek:.

Essie3, Zonnestralen, tuc en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee, dat jij je dochter zo zou aanspreken

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Nou ja. Ik zou haar wel aanspreken. Ik zou haar natuurlijk geen slet noemen, maar ik zou wel zeggen dat ik het geen acceptabel gedrag vindt (en evt. sletterig gedrag).

puzzelstukje vindt dit leuk.
  16. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Dat laatste vind ik ook inderdaad!

Mijn dochters zijn een stuk ouder dan die van jou en er wordt hier thuis gewoon over seks gepraat. Ik vind het ook iets normaals. En natuurlijk hoop je dat ze ouder zullen zijn dan 13, maar als het zo is, dan is het zo.
    Ik vind de maatschappij waarin wij leven veel enger dan het idee dat mijn kinderen seks zullen hebben. Want van dat laatste, weet ik dat mijn kinderen een goed beeld hebben van voorbehoedmiddelen. Daarin vertrouw ik mijn kinderen dat ze keuzes zullen maken op basis van zelfrespect.
    Sterker nog, ik breng mijn kinderen wekelijks naar vechtsport om zichzelf te kunnen verdedigen wanneer ze tegen iemand aan zullen lopen die het woord 'nee' niet begrijpt. Mijn kinderen zijn voorbereid voor wanneer het zo ver is.

Maar ik zal moeten vertrouwen op de ouders van andere kinderen om hun kinderen zo op te voeden dat deze ook respect zullen hebben voor de keuzes van mijn dochters, en als ik dit zo lees hier, maak ik me daar wel zorgen om.

PenK, LizMe, DastyQueen en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Vind je dat onder slutshaming vallen? Ik zou hetzelfse reageren op mijn zoontje als hij op die leeftijd dat soort gedrag zou vertonen. Vind het op geen enkele leeftijd gepast.

fanona, Zonnestralen en louan vinden dit leuk.
  18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoort bij de opvoeding toch? Dochter aanspreken?

En seksuele ontwikkeling begint echt niet pas als ze tien zijn hoor. Dat begint eigenlijk gelijk als ze geboren worden en zo worden ze elke keer een beetje wijzer.

Als mijn dochters dit straks gaan doen ga ik ze zeker aanspreken. Daar ben je ouder voor.

Praten over seks is normaal, maar niet op die manier.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Dit gesprek vond plaats op een verjaardag. Inlclusief kleine neefjes/nichtjes en opa/oma. Totaal ongepast en heel wat anders dan samen met vriendinnen dat soort zaken bespreken.

Biny vindt dit leuk.
  20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Dat gaf je niet aan.

Edit: En dan alsnog vind ik het geen sletterig gedrag. Sletterig gedrag omdat ze het op een verjaardag bespreekt? Verder bespreekt ze gewoon haar seksleven met vriendinnen. Haar seksleven met haar vriend.

DastyQueen, MyMiracle en In your eyes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina