Dit snap ik maar ik werk op een peutergroep en we hebben een dagritme, kring, fruit eten, activiteiten e.d. Ik vind het zelf ook heel storend als kinderen halverwege de ochtend komen omdat het dan de groep verstoord. Ik had laatst dat we net in de kring bezig waren en toen kwamen er nog 3 ouders tegelijkertijd binnen, moment was helemaal weg en de kinderen van de leg, heel vervelend en frustrerend, helemaal omdat je ouders niet kan verplichten om je kind voor een bepaalde tijd te brengen.
Voilà: LES MAILLOTS DE BAIN HOMME Pour les hommes, le choix est plus restreint car les shorts longs et caleçons de bain sont réservés à la plage. Seuls le shorty ou boxer de bain, le slip bandeau ou le slip de bain sont autorisés à la piscine car ils sont, entre autres, plus adaptés à la pratique de la natation. Une question d’hygiène des bassins Pourquoi certains types de maillots de bain sont interdits dans les piscines publiques ? Cette question se pose régulièrement et la réponse est simple : c’est une question d’hygiène. Les caleçons de bain, tout comme les bermudas ou boardshorts peuvent en effet être portés toute la journée. En interdisant ces tenues de bain, il s’agit avant tout de réduire la pollution des bassins (poils, sueurs, résidus d’urine...) pour préserver la qualité de l’eau. Par ailleurs, les shorts longs sont amples et disposent souvent de poches. En se baignant, il peut arriver d’oublier d’enlever des objets qui se trouvent dans celles-ci tels que des mouchoirs ou des papiers. Ces objets n’ont rien à faire dans les bassins et peuvent se retrouver à flotter à la surface de l’eau. Het hoeven trouwens geen ballenknijpers te zijn hè? Als het in principe maar van zwembroekstof gemaakt is. Dit mag ook (en staat ook nog eens veel beter dan van die flodderbermuda's):
Hahaha, ja met zo’n lijf staat alles. Bij mijn ietwat chubby hubby staat zo’n broekje toch beduidend minder florisant .
Ik verbaas me bijna dagelijks (en ja, ook nu weer) over mijn buren. Die produceren me toch een lawaai... Niet normaal hoeveel geluid IEDEREEN in dat gezin kan maken. Nu hebben ze net 5x een motor gestart en daarbij het gas gelijk opentrekken. Dat klinkt natuurlijk geweldig. Maar doe dat dan om 15 uur en niet om 21.30 's avonds.
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt gelezen. Maar drankgebruik onder jongeren neemt al jaren af. Ik weet het, veel mensen denken dat het niet werkt om je kind iets te verbieden en afspraken te maken. Maar het werkt echt wel dus. Alle onderzoeken op dit gebied hebben die eindconclusie.
Dat het vriendinnetje van mijn zoon echt met schoenen loopt waar haar tenen bijna uitkomen. Vorig jaar dacht ik al iets te vermoeden (net iets te lang met haar oude zomerjas doorlopen enz), maar ik denk echt dat ze geen nieuwe kunnen betalen. Eigenlijk ben ik verbaasd dat ik het niet eerder zag. En verdrietig. Er staat nu een stapel kleding klaar van mijn dochter om door te geven. Hopelijk accepteren ze het.
Mits het niet alleen maar verbieden is denk ik. Maar als je er een goed verhaal bij hebt en er open over praat, dan denk ik zeker dat het werkt. En ik vind persoonlijk die wettelijke 18-grens het voor mij als opvoeder veel makkelijker maken. Deze discussie begon geloof ik over sex. Nu zijn mijn kinderen nog helemaal niet in dat onderwerp geïnteresseerd, maar het zal zeker ooit besproken worden. Ik denk niet dat ik het keihard zal verbieden, en er een leeftijd aan hangen. Maar wel een goed gesprek over respect, liefde en vertrouwen. En over voorbehoedsmiddelen. Maar duh... Dat hebben ze dan vast al lang zelf uitgevogeld
Ik geloof dat nooit zo. Ik was ook te rebels om naar de regels te luisteren en ik weet ook dat we toen we die vragenlijsten over drank en druksgebruik kregen op school (online) we daar gewoon een grote grap van maakte met allemaal onzin antwoorden. Ouders dénken dat afspraken maken helpt, mijn ervaring is dat het ja en amen was en dan daarna toch gewoon doen waar je zin in had. Verwacht echt niet van mij dochters dat ze staks daar eerlijker over zullen zijn. Ik zie dat ook bij mijn jongere schoonbroertje, die was net 17 toen de nieuwe wet in ging en hij bleef uiteraard gewoon drinken. Het valt me zelfs op dat onder zijn leeftijdsgenoten( nu 20 bijna 21) veel meer sterke drank word gedronken dan wanneer ik uit ging.
Dat ik een tandartsafspraak voor mijn zoon maakte, en de eerst beschikbare tijd was (hou je vast) mid-januari 2019!!!