Gisteren was ik op een verjaardag en daar vertelde een moeder dat haar bijna 15 jarige dochter iedere zaterdag avond een alcoholische versnapering mag, dit kan in de vorm van een biertje zijn, een glas rosé of een likeurtje, zij is er namelijk van overtuigd dat wanneer je zo normaal mogelijk doet over alcohol dat je daarmee het doorslaan in zuipen een stap voor bent. Ik heb haar echt met open mond zitten aanstaren temeer het echt geen domme doos is, heeft een goede opleiding genoten, heeft een behoorlijke functie en is ook geen tokkie haha Ik had geen zin in een discussie maar heb wel gezegd dat ik het op deze leeftijd totaal niet nodig vindt en dat het gewoon enorm slecht is voor de ontwikkeling van de hersenen. Daar wilde ze ook natuurlijk op inhaken maar ik heb het gesprek afgekapt en ben naast iemand anders gaan zitten
Nee indderdaad, 'hij doet niks hoor' met een lachje erbij. Zo oog in oog staan met een dier is gewoon best eng. Ik heb er wat van gezegt in de hoop dat ze erbij nadenken de volgende keer.
Nou echt dat. Als hier een onbekend kind in onze speeltuin zou zitten zonder ouderlijk toezicht dan zou ik ff max 15 minuten erbij gaan wachten op de ouders en daarna de politie bellen. Mogen die ouders aan de instanties uitleggen of ze gewoon binnen zaten te chillen of dat dat kind was weggelopen. Mijn toen anderhalfjarige is ooit weggelopen bij een familielid vandaan. Na vijf minuten enorm zoeken is 112 gebeld. Ik weet nog precies hoe ik mij voelde toen ik het er na - toen hij allang weer veilig terug was. Beter 1 x te veel politie bellen.
Hoe laag het aantal kcal is dat ik nu in rust verbruik. Ik vroeg me af waarom ik niks meer kon afvallen de afgelopen weken, dus ik ben het gaan monitoren, dmv stappenteller, kilometerteller op de fiets, hartslagmeter etc. En op dagen dat ik 10km gefietst had en 5 kilometer gelopen kwam ik maar net aan de 2000kcal over een hele dag. Dat schiet niet op natuurlijk. Die f**king betablokkers schoppen heel mijn stofwisseling in de war. Hartslag komt in rust niet boven de 50 uit en in beweging niet boven de 68. Geen wonder dat ik me zo beroerd voel te hele tijd. Als ik een hele dag alleen maar in en om het huis beweeg is mijn verbruik in rust net 1400kcal. Pff. Om hopeloos van te worden Ik wil weer in maat 40!!
Tijdens een stuk wandelen kwam ik er weer achter hoeveel mensen hun hond los laten lopen buiten een losloosgebied. Mijn kind is enorm bang voor honden en zulke onnodige ervaringen maken het er niet beter op Zo vervelend als mensen zich niet aan de regels houden.
Ik had een tijdje terug de tip gehad om via DNA mijn afkomst uit te zoeken. In eerste instantie leek het mij wel een grappig idee. Net zat ik een programma te kijken waaruit bleek dat als jij je DNA naar 6 verschillende bedrijven stuurt, je ook 6 verschillende antwoorden krijgt over jouw afkomst. Maar het is niet alleen dat de uitslagen niet kloppen van heel veel mensen worden de DNA gegevens doorverkocht.
In je dosering bètablokkers dan niet een klein beetje te hoog? Aan de andere kant, mensen die veel sporten hebben ook een lage hartslag en dat betekend dan niet perse dat ze weinig verbranden? Ik dacht altijd dat hoe beter je conditie was, hoe langzamer je hartslag. En ik las laatst nog een artikel over je stofwisseling verbeteren. Misschien heb je er wat aan; https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/84797-10-manieren-om-je-metabolisme-te-versnellenverhogen.html Kan je arts je hier nog verder mee helpen? (Die de bètablokkers heeft voorgeschreven).
Ik heb ook het omgekeerde meegemaakt. Een vrouw liep in het losloopgebied met een kind dat hysterisch werd bij het zien van een hond. Gaat die vrouw toch helemaal uit dr plaat dat mijn hond los liep.
Ik hoorde het gelukkig pas toen ik weer thuis was en hem weer zelf zag. Toen hij weg was wilden ze mij niet in paniek brengen en toen hij terug was besloot manlief en zijn zus dat ze het beste het mij pas konden vertellen toen ik hem weer met eigen ogen zag. Ik heb toen ik het hoorde moeten overgeven van het idee. Hij is 20 minuten weggeweest. Politiehelicopter is komen zoeken.
Ik moet inderdaad weer een afspraak maken met mijn arts... Hij had de dosis al verlaagd, maar kennelijk is het toch nog te veel. Ik ga je linkje eens lezen, dankjewel!
Ik heb daarna nog even zitten Googlen op conditie opbouwen bij gebruik van bètablokkers. Het kan wel, maar liever onder begeleiding. En verder word er gezegd dat je met je arts moet overleggen of de bètablokkers echt moeten, of dat er een alternatief medicijn mogelijk is. Blijkbaar zijn er soms meer mogelijkheden dan je in eerste instantie denkt. Sterkte er mee!
@Manque wat vervelend . Pilletje ruilen? Ik heb precies het tegenovergestelde door de medicijnen. Mijn hartslag is te snel en ik val plotseling af als een tierelier. Nadeel is dat slapen en sporten belabberd gaan met een veels te hoge hartslag. Zijn er geen andere opties qua medicijnen voor je klachten?
Haha ben benieuwd wat die ouders dan doen als ze een biertje ook zo lekker vinden echt rare mensen heb je ertussen hoor!
@iMoeder, @Treez De alternatieven zijn nog pittiger: pre-epileptica of een steroïdeinjectie direct in het middenoor. Ik moet eigenlijk ook niet zeuren, de betablokker doet wat nodig is: aanvallen tegenhouden om verdere schade te voorkomen. En ik maak me maak druk om mijn gewicht. IJdel eigenlijk, en niet de prioriteit. Maar ik ga overleggen met de huisarts.