Hoe ongelofelijk vervelend mijn kinderen zijn wanneer ze moeten slapen. Echt al dagen op rij en nu slapen ze echt pas sinds 5 minuten. Ben het zooo zat!
Dit inderdaad. En na een tijdje dan went het zelfs en kan het je vaak daadwerkelijk niks meer schelen.
Nou precies dit! Mijn kinderen hadden geen moeite met de gym in ondergoed, maar als ze dat wel hadden, kregen ze van mij dus echt wel gymkleding mee. en geen juf die daar wat van zou hoeven zeggen. Het is niet hetzelfde, maar toen ik 4 was en buisjes kreeg moest ik in mijn ondergoed over de gang mee met de zuster lopen en ik weet nog dat ik me heel erg schaamde dat alle mensen mij in mijn ondergoed zagen. Dat gevoel is me zó bijgebleven. Dat zou ik voor mijn kind niet willen.
Nouja, ik vind dat wel hetzelfde. Zegt al genoeg dat je het nog weet, toch? Ik moest bij de kinderfysio in alleen een onderbroek ivm scoliose en ondanks dat ik pas tien was had ik al best wat borstontwikkeling. No problem, zo een op een. Maartoen er nog twee fysiotherapeuten bijgeroepen werden om te laten zien hoe lenig ik wel niet was, voelde ik me toch knap ongemakkelijk. Ik wil niet dat mijn kind zich zo hoeft te voelen omdat een juffie niet wil snappen dat ze zich prima kan omkleden zelf.
Haha buiten dat ik heel perfectionistisch ben, ben ik ook heel opruimerig. Dus of ik daadwerkelijk voorraden ga bijhouden valt nog te bezien. Maar het is wel een tip en het overwegen waard om 2x na te denken als ik mijn hakpotje in de glasbak deponeer
nou ja, ik bedoelde eigenlijk dat het niet dezelfde situatie was omdat het in dit verhaal om school gaat en bij mij in het ziekenhuis. Maar ik vind dus inderdaad dat kinderen ook gewoon de kans moeten krijgen om een (gezond) schaamtegevoel te krijgen. Ook uit bescherming. En dus vind ik het niet nodig dat kleuters in hun ondergoed gymmen. Niet dat ik er moeite mee heb, maar nodig vind ik het niet. Zo moeilijk is het niet dat ze even een kort broekje met shirtje aantrekken toch? De gewone kleding moesten ze toch al uit trekken, dus ik snap eigenlijk het probleem van de juf niet zo.
@dds , wat vind je ervan nu als leerkracht hoort dat er wel degelijk mensen én kleuters zijn die moeite hebben met het verplicht in ondergoed moeten lopen? Ga je voorbeeld nemen aan scholen die in kleren gymen? Of neem je toch even die 5 minuten de tijd om om te kleden? En was je van plan de moeder excuses aan te bieden? Of denk je nog steeds dat je als leerkracht de macht hebt kinderen te verplichten zich uit te kleden? Want als je mijn dochter in de klas had, had je een groot probleem mij hysterisch te noemen terwijl jíj over mijn grenzen en de grenzen van mijn kind heen gaat.
En daarnaast @dds een vraagje: stel dat het om een buitenlands kindje zou gaan, waarvan de ouders vanwege hun cultuur het helemaal niet gebruikelijk zouden vinden dat hun kindje in ondergoed zou moeten gymmen, hoe had je dan gereageerd?
Hier moesten ook pringles bussen mee. Toevallig of wonen we heel dicht bij elkaar? Ze kunnen trouwens de pot op met die bussen. Ik haat pringles, 't is net karton.
Toevallig begon de juf van mijn kind vanmorgen over zoiets. Dat haar ervaring is dat jongetjes vaak liever toch een sportbroekje aantrekken omdat er weleens piemeltjes uit de onderbroekspijpjes steken xD ik vond dat zo schattig. Tegelijk kijk ik ook weleens tegen blote meisjesplassers aan met omkleden bij ballet, als ze op de grond zitten. Dus ik kan me goed voorstellen dat ook die liever nog iets aantrekken.
Op de school waar ik werk, gymmen de kleuters ( waaronder mijn eigen zoon) in principe in hun ondergoed. Als een kind of ouder daar om wat voor reden dan ook een probleem mee heeft, dan hoeft dat gewoon niet. Ik sta ervan te kijken hoe sommigen hierop reageren! Als je de leerkracht van je kind "juffie" noemt.......dat vind ik wel erg ver gaan. Als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat toch op een volwassen manier bespreken. Kom op zeg. Ik hoop dat deze dames in het dagelijks leven toch iets beschaafder met anderen omgaan, hier krijg ik de kriebels van!
Gewoon uit interesse hoor. Ben je niet bang dat een moeder dit verhaal kan herkennen? (en nee ik ben die moeder niet hoor)
ik noem de juf geen juffie nee. Ook ik vind dat respectloos. En ik ben het dus met je eens dat je dat kunt bespreken met de juf. Maar, zoals dds het hier neerzet lijkt het er op dat zij ook niet naar de bezwaren van moeder wil luisteren, want het is "haar klas, dus haar regels gelden"....tja, daar komt een juf bij mij niet mee weg hoor. Het gaat namelijk om MIJN kind, dus IK bepaal wat ik wel en niet gepast vind wat betreft hoe bloot ik mijn kind wil tonen aan juf en andere kinderen.
@dds; Ik irriteer me mateloos aan jouw toon. Moeder zegt: Mijn kind, dus mijn regels. Jij: Mijn klas, dus mijn regels. Wat een respectloze mening van je naar ouders toe. Weet je hoe ik het zie? Ik heb 27 kinderen in mijn klas. Die kinderen zijn gedragen en geboren uit 27 verschillende moeders. Die moeders zijn ten alle tijde de 'baas' van de eigen kinderen. Wij als leerkrachten dragen slechts enkele uren per dag de verantwoordelijkheid voor de kinderen Natuurlijk is er een grens en moeten er vaststaande regels zijn. Maar ik vind je houding erg arrogant. Ik kan er niet over uit, echt niet. Dat jij denkt te mogen eisen dat haar kind de kleding uit moet doen.
Nee hoor. Ik weet dat ze hier niet zit haha. Maar dan nog. Ze mag het herkennen hoor, weet ze gelijk dat iemand me erover heeft aangesproken
Sorry, dat juffie gaat automatisch. Zo noemt mijn kind haar altijd. En zo praten wij thuis over haar, zovan “heeft juffie nog leuke verhaaltjes voorgelezen?”. Ik krijg dan weer jeuk van ‘deze dames’. Verder heb ik niets gelezen dat niet beschaafd is. Enkel moeders die voor hun kind ZOUDEN opkomen ALS de situatie er naar is dat de lichamelijke integriteit en grenzen van hun kind niet gehoord worden. Het probleem in dezen was ook niet sec het gymmen in ondergoed, maar dat de poster van het berichtje gewoon zegt ‘mijn klas, ik beslis’. Kind komt nog altijd uit de buik/het hart van zijn/haar mama. Kom zeg. Ik een beetje al vier jaar erin stampen dat ze niet, nòòit zelfs, haar kleren uit hoeft te trekken voor een ander als ze dat niet wil (jaja met uitzonderingen voor naar bed gaan en doktersbezoeken), en dat zo’n juffrouw cool dan even gaat zitten bepalen dat ze wel haar kleding uit moet omdat zij dat zo wil. Maar nogmaals, op mijn school speelt dat probleem niet, de juffie van mijn kind vind het prima dat er in hemd en sportbroek/legging gegymd wordt. En ze wil ze zelfs nog voor alle 25 ‘uit de binnenstebuiten halen’. Omdat ze graag wil dat haar leerlingen zich prettig voelen op school. En dat is fijn.