Ieeeeeeeeeeeeeeeeeks, ik kom er net achter dat er een bijennest naast mijn balkondeur zit. Ze zitten in een gat in de buitenmuur en vliegen de hele tijd voor de raam langs op en neer naar mijn bloemetjes. Moet dus m'n ramen en deuren dicht houden omdat ze anders binnen komen. Heb al gehoord dat je het beste een imker kunt bellen, die haalt ze weg. Maar geen idee waar ik hier een imker in de buurt kan vinden, heb al gegoogled. Kent er hier mss iemand een imker in de buurt van Den Bosch?
Vervelend ! Wij hadden er vorig jaar één. Hebben toen ook advies van een verdelger gevraagd. Maar die adviseerde om niets te doen. Bijen zoeken vaak vaste plekken voor langere tijd, vaak komen ze eerst een muren terecht maar zien al snel dat het geen goede plek is en vertrekken dan vanzelf binnen 2 weken. En idd nog geen week later vlogen ze allemaal weg en zijn gelukkig ook niet meer terug gekomen
Kaatje, gaan ze zich niet naar binnen vreten ofzo om meer ruimte te krijgen? Dan zitten ze in m'n slaapkamer..
zijn het bijen of wespen?? ik heb een keer in een boom in de tuin een bijenzwerm gehad althans dat dacht ik, toen had ik de tip gekregen om een imker te bellen, meneer die kwam en het bleek een wespenzwerm te zijn edit ik zie dat je het zelf al over een imker hebt Hij heeft hem wel meegenomen, maar hij was niet blij.. dus als je zeker weet dat bijen zijn kun je een imker bellen even googelen op de buurt van denbosch
Ik weet zeker dat het bijen zijn, ze zijn bruinig en harig. Kan via google en goudengids geen imker hier in de buurt vinden. Maar weet toevallig dat er hier in de buurt wat van die kasten staan, zal ik manlief eens op af sturen of die imker ons niet kan helpen. Anders toch maar verdelgen...
Ik zou de gemeente bellen,bijen zijn beschermde diersoorten en je mag ze niet zomaar weghalen of vergiftigen. Balen dat je nu net voor het weekend zit..
idd een imker zoeken, sorry kan je er niet aan helpen. wij hadden op t werk een bijenzwerm, 10.000 bijen icm met verst.bep kids, lollig hoor imker heeft ze opgehaald
Hier kwamen we met de verbouwing erachter dat er een wespennest bij de schoorsteen zat. we hebben de ongediertenbestrijder gebeld en die heeft hem weggehaald voor 50 euro.
Hoor net dat het niet meevalt om zo'n nest weg te krijgen. De koningin zit meestal helemaal achterin en komt er niet zomaar uit. Dan zouden we moeten gaan slopen en breken en dat zie ik natuurlijk niet zitten + dat het op de 5e verdieping is en er daar geen balkon onder zit, dus wordt lastig. Heb een foto gemaakt en het gaat wss om een wilde bijensoort, die volken groeien niet zo hard en ze zullen dus niet zoals bij Kaatje zomaar verhuizen. Verdelgen doen ze ook niet zomaar omdat het een bedreigde diersoort is. Laatste wat we zelf kunnen doen is weg 'pesten'. Op een mooie dag proberen ze uit te roken, dan zoeken ze vaak een ander huis. Pff, zitten wij weer mee
zijn ze serieus bedreigde diersoorten??? ik kom helaas nog vaak genoeg bijen tegen van mij mogen ze uitsterven rotbeesten:x Hoop dat je er snel af kan komen lijkt me niet orettig die beesten bij je huis.
@Ellen: Yep, bijen en hommels mag je niet zomaar bestrijden, wespen wel. Vind bijen ook helemaal niet zo erg, zolang ze maar niet bij me in komen wonen .
Wij hebben 3 jaar geleden een bijennest gehad in de garage. Aangezien de kinderen elke dag door de garage lopen was het dus gevaarlijk en hebben we een imker gebeld. Deze heeft het nest bespoten met speciaal spulen na wat tijd weggehaald en in de kliko gegooid. We moesten 50 euro betalen. Gelukkig tot op heden geen last meer van gehad maar ik hou het zeker wel in de gaten.
Lianda, oh het mag dus wel als het gevaarlijk is? Ik vind bijen icm een baby ook een gevaarlijke situatie. Ga morgen ook bellen!
ik heb ook wel eens gehoord/gelezen dat er een apparaatje is voor ongedierte en insecten daar komt een heel hoog piepgeluid uit, niet hoorbaar voor mensen en daar gaan ze ook van op de vlucht misschien even bellen met de boerenbond ofzo
mama een wilde bijensoort komen ze niet ophalen... die maken ook niet echt een nest volgens mij. Mijn zusje heeft 3 bijennesten bij haar huis. (Boerderij). Eigelijk heb je er niet zo veel last van, ze steken eigelijk bijna nooit. Maar ja, ik zou ook als de dood zijn...
Ninien, dankje voor de tip! Zal eens kijken of ik daar wat over kan vinden. Debby, als ze niet tussen mijn slaapkamerraam en balkondeur hadden gezeten had ik ze ook laten zitten. Maar als ik een van de 2 open doe zitten ze binnen no time binnen. Niet echt handig, zeker niet met een baby die alles in d'r mond wil stoppen .