Waar heb jij weleens een boete voor gehad?

Discussie in 'De lounge' gestart door mroos, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

N.a.v. een ander topic werd ik nieuwsgierig!

Hier een boete gehad voor;
    1. Aan de verkeerde kant van de weg fietsen toen ik 15 was
    2. Zonder licht fietsen om half 8 's ochtends toen het al schemerde maar de zon officieel pas 5 minuten later opging, toen ik 16 was
    3. Zonder geldig vervoersbewijs rijden in de metro. Ik had een kaartje gekocht(uurnetkaart) maar was spoorloos verdwenen en met contant geld betaald, dus ik had geen poot om op te staan, ik was toen ook 16 denk ik.
    4. Een boete voor 7/8 km te hard rijden, toen was ik 20
    5. Een boete voor bellen in de auto, dit heb ik daarna dus ook nóóit meer gedaan, die boete is zo hoog dat je dat wel afleert. Toen was ik 21.

Ik vind het eigenlijk best veel boetes, terwijl ik mezelf niet zie als asociaal of onvoorzichtig, misschien komt het omdat ik in de randstad woon en er meer politie is?

Nu jullie;).

2. Only me

Only me Niet meer actief

1. Toen ik 15 was voor geen achterlicht hebben, iets van 15 gulden toen of zo.

2. Fietsen over het winkelcentrum.

3. Rondhangen op een schoolplein

4. Te hard rijdende brommer, ding werd helemaal in beslag genomen :)

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    En parkeerboete! Waren echt maar 2 minuten te laat bij de auto en de agent was nog aan het schrijven toen we er aan kwamen, 52 (!!) euro lichter voor maar 2 minuten!

4. mroos

mroos Niet meer actief

Ohja, die heb ik ook nog weleens gehad. Bij de babydump in Roosendaal, op een zondag. Het ziet er daar zo uitgestorven uit dat ik er niet eens over nadacht of het betaald parkeren was. Dat kwam ons aardig duur te staan.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    In de 10 jaar dat ik rij heb ik 5x in totaal een boete gekregen voor te hard rijden.

2x was toen mn broer in mn andere auto reed en we achter elkaar aan reden.. was 5km te hard op de snelweg.
    1x 20km te hard (snelweg)
    1x 5km te hard (snelweg)
    1x 3km te hard (bebouwde kom, maastunneltraject in Rotterdam)

Ik rij voor de rest flink door.. ben geen miep die 80 of 90 op de snelweg rijd terwijl de rest 120/130 rijd, ik vind degene die 80 of 90 op die snelwegen rijden nog gevaarlijker dan degene die met het verkeer mee rijden) *is persoonlijk en mijn mening dus niet gelijk blaffen ;) *
    M'n ouders hebben een ongeluk gekregen door iemand die met 60 in kwam voegen op een 120km snelweg.. diegene die kwam invoegen had niks en mn ouders hun auto was totallos omdat ze in de ankers moesten en dus auto erachter en daar achter op elkaar knalde..
    Voor ik Jayden kreeg reed ik op het circuit in Duitsland.. kon ik legaal hard rijden, maar nu ik mama ben doe ik dat niet meer.

6. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    #6 Muisje1992, 7 sep 2011
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
    Rijden op een weg waar je blijkbaar niet mocht met een scooter, en waar het nu wél mag ;)

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    1. Een paar boetes voor te hard rijden. Overigens waren dit boetes voor 3 a 4 km te hard. Gewoon dom, door niet op te letten.

2. Laatst een parkeerbon.....nog dommer, helemaal vergeten om parkeergeld te betalen.

Voor de rest ben ik best braaf :D

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb tot dusver slechts 1 bekeuring gehad.
    Ik wilde jaren geleden graag naar huis vanuit mijn werk. Er stond een lange rij auto's voor een stoplicht richting snelweg, echt een file. Ernaast was een busstrook. Mag je natuurlijk geen gebruik van maken als automobilist, maar er waren er meer die over die busstrook reden en dus reed ik vrolijk achter andere automobilisten aan. Aan het einde van die busstrook werd ik staande gehouden door de politie. Politiecontrole! Boete omdat ik over de busstrook reed.

Het flauwe ervan was dat die busstrook helemaal niet meer gebruikt werd door bussen en zelfs een paar maanden later weg werd gehaald.....

9. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

1: fietsen in het centrum
    2: parkeerbon vanwege pas veranderde situatie, was niet aangegeven
    3: boete voor te hard rijden

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Owja! En boetes bij de Bieb, omdat ik weer eens te laat m'n boeken terug bracht....haha

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    1x over een stukke bussluis rijden... stond er toevallig politie...

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Nog nooit gelukkig,ben wel 1 x net niet op de bon geslingerd.
    Ik had mijn auto geparkeerd en geld in de parkeer automaat gedaan detijd die erop stond was 14:48 dus ik snel even de winkel in waar ik moest zijn en liep weer terug naar de auto mooi optijd want het was 14:46 (de auto stond achter de winkel nog geen 10 meter lopen).
    Staan er bij mijn auto parkeerwachters die al een bon aan het schijven zijn alvast...dus ik doe mijn deur open en haal het kaartje eruit en vraag wat ze aan het doen zijn.
    Ze antwoorde met mij bekeuren waarop ik antwoorde met dacht het niet en liet haar het kaartje zien en zei dat ze maar eens goed op haar hologe moest kijken.
    Ze keek en liep wat rood aan en zei dat het haar speet en ze waarschijnlijk niet goed gekeken had.
    Ik heb haar gezegt dat ik daar vast niet mee weg was gekomen met de smoes dat ik vast niet goed gekeken had als ik een halve minuut te laat zou zijn geweest en heb haar gezegt dat ik er melding van ga maken ik had immers nog 2 minuten waar ik voor betaald had!
    Ze verontschuldigde zich en verscheurde de bon met het schaamrood op de kaken!

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Heb er trouwens nooit melding van gemaakt ik denk dat ze zich al genoeg schaamde

14. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    een aantal kleine boetes voor iets te hard rijden en 1x voor geen licht op de fiets..
    verder ben ik braaf ;)

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb ze niet zo vaak moet ik zeggen. Ik geloof dat ik in mijn hele auto-rijdend leven er misschien 4 of 5 heb gehad ofzo, en alleen voor te hard rijden. Oh, en eentje omdat ik geen autogordel om had.

Mijn man daarentegen ... :x ... in de afgelopen 4 maanden al 5 stuks :x:x:x voor de hard rijden en een parkeerboete

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

een boek dat mijn zoon kwijt was van de bieb en vaak omdat hij te laat inleverde. hij is onverbeterlijk. een afspraak die mijn jongste gemist heeft omdat hij erg ziek werd binnen de 24 uur termijn.

verder nog nooit.

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    1 parkeerboete (stond schijbaar ergens waar alleen vergunninghouders mochten staan)

2 x voor een te hoge snelheid

18. Bri

Bri Niet meer actief

Alleen maar verkeersboetes.
    - vele voor te hard rijden. De laatste jaren krijg ik ze bijna niet meer, ik ben wat rustiger geworden.
    - één voor bellen in de auto. Carkit haperde en ik wilde tóch even opnemen. Heel dom, en heel duur. Dat doe ik dus niet meer. (niet alleen vanwege de boete, ik vind het ook echt gevaarlijk)
    - een paar voor parkeren zonder (genoeg) betalen. één keer met zo'n vreselijke wielklem, wat was ik kwaaaad! (had m'n vriend thuisgebracht, die was vreselijk ziek en kon niet alleen naar boven, bovendien was hij aan het overgeven en misschien moest er even achter hem gedweild worden. kijk ik boven uit het raam, stonden ze er al met de klem....)

Volgens mij was dat het wel.

19. amarilys

amarilys Niet meer actief

Ik wou snel geld wisselen voor de parkeerautomaat maar ja in die drie minuten tijd had ik al een boete van 60 euro op mijn auto,dat gebeurt mij nooit meer,voor de rest ben ik braaf.

20. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Heb 2 keer een boete gehad voor rijden zonder licht. Maar hoefde die niet zelf te betalen. Mijn moeder vond dat het mijn vader zijn schuld was, omdat ie mijn lichten niet wilde maken..

En wij hebben 1 keer een boete gehad voor fout parkeren. We moesten met onze dochter naar het cb, ze was net een maandje oud. Het regende keihard en er waren geen parkeerplekken meer, dus toen op het gras gezet. Helaas een boete.

Deel Deze Pagina