Een keer een boete voor een jointje op straat roken, 120,- en een keer een mc donald beker door de raam gegooid van een auto.. 255,- daarna nog eentje voor geen licht op de fiets, nog geen 50,- geloof ik... Daarna ben ik heeeeeel verstandig geworden haha, ach ja allemaal heel lang geleden...
Je bedoelt dat je vuilnis uit een auto op straat gooide? Jee...ik wist niet dat die boete daarvoor zo hoog is
ik heb afgelopen week mn eerste boete gehad, een snelheidsboete. Ik reed naar utrecht en kom dan bij gorinchem van de snelweg op een 80km weg terecht. Ik heb daar 95 gereden.
Ja dat klopt! Idd erg hoog, maar de risico dat t op een andere auto kwam en een ongeluk zou veroorzaken was er ook! Zou t ook nooit meer doen, maar wat ik al zei, was erg jong en dacht zover nog niet na haha
Ik heb een keer bijna een boete gekregen voor fietsen zonder licht. Ik werd samen met een hele grote groep andere fietsers (na het uitgaan) een ventweg op gestuurd om daar mn gegevens te laten noteren voor de boete en toen ben ik stiekum heel hard weggefietst, hihi. Voelde me net een voortvluchtige, vond het heel spannend en was als de dood dat ze me zouden achtervolgen . Zoiets zou ik nu nooit meer durven, maar was toen net 20 en had hem behoorlijk zitten. Dus ehm...nog nooit een boete gehad
Hahaha hier zat ik al op te wachten moest naar de vk voor controle en kom ik terug: tadaaaa! en dan nu ff lezen
In de 12 jaar dat ik mn rijbewijs heb, 1 x een parkeerboete (bleek zone te zijn, stond 3km eerder aangegeven ofzo..heel vaag) en 2x voor iets te hard rijden (5km ofzo). Best netjes toch? Mijn collega krijgt onwijs veel bekeuringen. Alle auto's staan op naam van de zaak dus de bekeuringen komen op de zaak binnen. Ik maak alle post open en zodra ik een CJIB envelop zie roep ik al 'D, je hebt weer fanmail!'. En 9 van de 10 keer is t inderdaad voor hem. De afgelopen 2 maanden heeft ie 2 boetes á 220 euro gehad, een van 35 en een van 80 ofzo. En in die tijd is ie ook nog een keer staande gehouden en was de bekeuring ook rond de 150. En dat alles dus in 2maanden! Dure hobby.
1e boete: fout parkeren. Dat was in Drachten achter de Lawei. Het was superdruk dus al wat rondjes gereden, er rijdt een auto weg van een plekje dus ik parkeer daar. Kom ik terug, boete! ahhh. Wat bleek nu, de 5 auto's om mij heen stonden ook verkeerd... we bleken allemaal op een fontein te staan boete was 35 euro 2x een snelheidsboete, 1 keer op de ringweg van 4km te hard en een keer in de provincie. Ik kwam vanaf een zijweg en er stonden geen huizen dus ik dacht dat ik al buiten de bebouwde kom was, ik geef gas en FLITS! recht in mn gezicht (die zouden verboden moeten worden, flitsers van voren...) en 100m daarna stond het bord einde bebouwde kom... lekker zuur... dat was 14km te hard 4e was een paar maand terug weer een parkeerboete, we hadden flink boodschappen gedaan en de auto voor de deur laten staan (woonerf), vergeten weg te zetten... 70 euro... Bij ons in de wijk zijn ze sowieso heel erg met het parkeercontroleren in een woonerf... De wijk is uit de jaren 80 en vroeger had bijna niemand een auto maar nu veel huizen met 2 auto's dus het staat altijd vol, niet genoeg parkeerplaatsen zegmaar. Dus mijn vader kwam snachts thuis en had zijn auto op een plek gezet waar hij niet in de weg stond maar kreeg toch snachts om half 2! een parkeerboete... zielig... en nooit wordt er eens iemand bekeurd voor te hard rijden in een woonerf... aan fietslichtboetes ben ik eigenlijk altijd ontsnapt... maar sinds ik een rijbewijs heb snap ik die boetes heel erg goed... en verder boetes van de bibliotheek en videotheek... ben daar echt zo'n enorme knurft in...
Mijn zusje en ik hadden geen gordel om op de achterbank. Allebei 90 euro armer. En mijn vriend en zwager voorin hadden moeite om hun lach in te houden.
Voor fietsen zonder licht of met z'n drieën naast elkaar (weet het niet meer, lang geleden...), voor het reizen in de trein zonder kaartje en voor loslaten van de hond waar het (blijkbaar) niet mocht. Bij deze laatste bezwaar aangetekend en nooit weer wat van terug gehoord.
2x fout parkeren en ik wacht nu nog steeds op mijn acceptgiro van een keer de rijrichting niet volgen (lees: ik mocht niet linksaf maar dat was het snelst want de weg die ik normaal moest hebben was afgesloten, dus die ene keer dat ik het deed, ja hoor, daar stonden ze kon er wel om lachen, dat zijn altijd acties voor mij)
een keer omdat ik geen gordel om had. had net 1 week mijn rijbewijs dus was een harde les. 75 euro toen nog de tijd vriend wel zoveel dat het niet de moeite is om neer te zetten. verschillende prijsklassen. te hard rijden, geen gordel, over doorgestrokken streep, geen papieren bij, flitspaaltje gemist etc etc. Moet wel zeggen dat als ik kijk hoe hij rijdt dat het allemaal nog wel mee valt.
Met zo'n 7 jaar mijn rijbewijs op zak en al jaaaaren op de fiets heb ik nog nooit een bekeuring gehad. En nee, ik ben echt niet zo'n brave hendrik , ook ik fietste wel eens door rood, fietste wel eens zonder licht of reed met de auto te hard.... Maar over het algemeen gedraag ik me wel netjes hoor
ikke nog nooit gelukkig mijn vriend wel:x een keer reed hij de hoek om en wou net zijn gordel omdoen en ja hoor de politie een boete van toen geloof rond de 60 euro.en een keer voor fout parkeren maar die keer had hij de auto uitgeleend.
1 keer voor het fietsen zonder licht toen ik een jaar of 16 was. 1 keer een tijd terug en ik hoogzwanger was voor het 'dumpen van afval'. We hadden toen nog van die open gezamelijke containers waar zowat de halve stad ook hun vuil kwam lozen en daarom iedere dag weer propvol zat. Heb toen mijn zak tegen de container aangezet en had dus mooi een boete te pakken.
heb al een aantal boetes: fietsen zonder verlichting Fietsen in het winkelcentrum zwartrijden in de trein, dacht gok het stiekum ov was een week later geldig en een aantal snelheidsboetes, van 5 tot 10 km te hard rijden
Mijn eerste was door rood licht rijden, dag net 1dag mijn rijbewijs en reed te langzaam door de bocht en onder het verkeers licht door haha Inhalen over een verdrijvings vlak, had er 1 voor me die van 40 naar 80 km ging de hele weg zo door. Kom niet in halen en ik was bloedlink dus ik haal in en tja daar een verdrijvingsvak nou jammer dan, en toen reed er politie achter me. In plaats dat ze dan die achterlijke voor me pakken maar nee! Ik word nog boos als ik er aan denk. Verkeerd parkeren! Ze hadden hier in de binnen stad alles op zijn kop liggen en ik ben nog naar een agent gelopen om te vragen of hij daar wel mocht staan, ja tuurlijk was het andwoord. Ook 1 voor parkeren met vergunninng, wij hadden er 1 maar omdat alles plekken voor vergunningshouders vol stonden met gewonen auto's moest ik hem een pokken end weg zetten, had ik hem 1 vak tever naar voren gezeten:x Heel veel voor te hard rijden
Hier heb ik er 3 gehad. 1: een jaar of 3 geleden reed ik 5 km per uur te hard, kostte me volgens mij 21,00 2: vorig jaar op NIEUWjaarsdag! Te hard gereden op de snelweg, kostte iets van 100,- 3: onlangs gehad. Door rood licht gereden?! Begrijp het nog steeds niet maar oke het zal wel. Kostte me wel 186,-!!!
1. Rond mijn 16e een boete voor geen fietsverlichting. 2. 3x een boete voor te hard rijden. Hier heb ik wel van geleerd, want de laatste jaren heb ik geen boete daar meer voor gehad. 3. 1x een boete voor fout parkeren. Verder ben ik een heel nette vrouw. Haha...