Waar hebben jullie al allemaal last van gehad ? (kwaaltjes)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sinitta, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    Waar hebben jullie sinds de zwangerschap al allemaal last van gehad.
    In het begin had ik zo een makelijke zwangerschap had nergens last van..
    Pas vanaf 30 weken heb ik van alles..
    Pff ben wel erg benieuwd als mensen het zelfde als mij hebben of dat ik een uitzondering ben:(
    Ik heb de laatste paar dagen zo een last van me doos:$:$
    herkennen jullie dit ook ?

X

2. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    heej!

ik mag helemaal niet klagen,ik heb echt een perfecte zwangerschap.
    merk nu dat ik last van mn rug heb,maar ja het mag dan nu ook wel gaan gebeuren :) .
    alleen in het begin wat last gehad van miselijkheid,maar niet overgegeven of iets en moeheid.maar das dan ook alles.nee ik heb echt geluk gehad!

liefs linda

3. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik had na 30 weken echt ontzettend last van maagzuur verschrikkelijk! Verder weet ik het eigenlijk niet meer zo goed :oops:

Deze keer is het afwachten, maar het is een totaal andere zwangerschap!

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Sinitta,

Wees blij dat je nu pas last van kwaaltjes hebt! Ik heb vanaf het begin al last van kwaaltjes. Een kleine opsomming: misselijkheid, bloedverlies, 2x blaasontsteking, diverse keren een schimmelinfectie bij de vagina, nog meer misselijkheid, vreselijk moe, zwangerschapssuiker. Kortom: niet echt een zwangerschap om van te kunnen genieten! Maar met de baby gaat alles goed en dat isuiteindelijk het belangrijkste! Ik ben blij als de kleine eruit wil!

5. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

31 aug 2007
    147
    0
    0
    tot nu toe nog nergens last van gehad..
    weet niet of ik blij moet zijn of bezorgd :rolleyes:

6. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Idem Vlindertje precies hetzelfde moeten we juist blij zijn of is er iets mis :rolleyes:

7. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    @vlindertje

@lafo

Niet te druk maken ik wist pas dat ik zwanger was met bijna 12 week, had ook nks gevoelt of kwaaltjes dat komt allemaal wel. want ik zie dat jullie bijna 6 weekjes zijn,
    nog ff gedult haha!

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

In het begin had ik nergens last van (alleen veel honger en moeheid). In het midden van mijn zwangerschap - 23 tot 30 weken - extreem veel harde buiken waardoor ik vroegtijdig moest stopppen met werken (baarmoedermond was grotendeels verstreken, dus risico van vroeggeboorte). En nu op het einde heb ik alleen last van vocht in mijn benen, voeten en vingers.

Met uitzondering van het middendeel een ideale zwangerschap!

9. guusje30

guusje30 Actief lid

19 jun 2007
    125
    0
    0
    Vlindertje en Lafo, sluit me helemaal bij jullie aan. Heb ook nergens last van... Soms wilde ik dat juist even, dan ga ik misschien wat meer geloven...

10. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    In het begin ben ik heeel heel moe geweest. Maar dat was na zo'n 12 weken ook gebeurd. Heb nu sinds een week of 2 ontzettende last van mijn rug en bekken en de moeheid begint ook weer terug te komen (lag gisteren al om 8 uur te pitten). Gelukkig nog maar 2 weken werken en dan lekker met verlof!

11. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Nou ik beschouw het als een zwangerschap zonder echt noemenswaardige dingen, maar kan het lijstje kwaaltjes toch wel iets langer maken....

In het begin veel misselijk geweest, overgeven viel mee een keer of 3..
    Tot de 5e maand ongeveer veel last gehad van zwangerschapsdementie, ik wist gewoon totaal niet meer waar ik mee bezig was, vergat dingen en kon niets meer tegelijk. Terwijl ik normaal een ijzersterk geheugen heb.

Twee weken last van mijn gebit gehad, zonder dat er iets aan de hand bleek te zijn. Waarschijnlijk even gebrek aan calcium of bepaalde stoffen.

Daarna veel last van kramp in de kuiten 's nachts, iedere nacht was het wel raakt, dat is nu iets minder geworden.

Een paar keer een paar jankdagen.

De kleine ligt tegen mijn maag, wat resulteert in veel maagzuur. Ik moet echt rechtop slapen, anders loopt het de verkeerde kant op...

Nu zijn mijn heupen pijnlijk. En sinds een paar dagen veel vocht in mijn voeten, waardoor ze bijna niet meer in mijn schoenen passen.

En nog steeds vind ik dat het gewoon supergoed gaat. De kleine groeit goed en ik voel me over het algemeen ook goed. De kwaaltjes horen er gewoon bij...

12. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hier eigenlijk ook een behoorlijk makkelijke zwangerschap tot nu toe. Mijn lijstje:

Ik merkte dat ik zwanger was doordat m'n interne kacheltje ineens harder ging branden. Mijn man: "goh, wat gloei je toch ineens..." ja, hoe zou dat toch komen? De uitdrukking "a bun in the oven" gaat bij mij wel op...

3 weken misselijk geweest, niet veel tegen te doen behalve regelmatig eten.

sinds een paar weken gezwollen voeten, daar neem ik nu alfalfa pillen voor en regelmatig m'n voeten hoog.

Rugpijn (warmte helpt erg goed)

brandend maagzuur (warm water drinken schijnt te helpen, nog niet geprobeerd)

Kramp in m'n bovenbeen (neem ik extra calcium voor)

Het zijn allemaal maar kleine dingetjes, niets extreems gelukkig.

Deel Deze Pagina