Hallo, Ik heb een vraagje over een wiegje. Zijn die handig in het begint na de geboorte, en wat voor hoogte kan zo'n wiegje het beste hebben? Zijn er ook andere mogelijkheden waar je je kindje in kan leggen? Hoor ook wel dat ze in de reiswieg kunnen. Ik weet ben er vroeg bij maar ik mag graag alles (vroeg) weten
wij hadden een wiegje voor de eerste 4 maanden, op onze slaapkamer. Ik vond het erg handig om zo een veilig plekje vlakbij ons te hebben, en bovendien ziet het er iets knusser uit als zo´n groot ledikant voor zo´n ieniemini baby .
Oke, voor ons zou hij voornamelijk voor beneden zijn. Het lijkt me ook erg handig voor als ik bijvoorbeeld de eerste dagen de trap niet op kan komen. Boven komt ons kindje in het ledikant te liggen op zijn of haar eigen kamertje.
wij hebben een wiegje gekocht voor in de slaapkamer maar dan alleen voor s´middags....als ik moe ben en wil liggen dan leg ik onze meid in de wieg dat als ze wakker wordt ik er gelijk bij ben en me bed niet gelijk uit hoef hahaha.......wiegje is dus meer voor het gemak van mijzelf hahaha. s´nachts slaapt ze gewoon in d´r kamertje in haar ledikantje. Wij hebben een leuk wiegje via marktplaats gekocht, vindt het zonde om een dure wieg te kopen want misschien wil ik s´middags helemaal niet slapen en dan hoeft ze dus ook niet in het wiegje.
als wij ons kindje beneden te slapen wilden leggen, legden we hem in de kinderwagenbak. Maar het hangt erg van je kindje af of dat een succes is, ons kindje raakte snel overprikkeld en kon niet goed slapen beneden. Voor boven hebben we een wieg met wieltjes eronder; overdag slaapt hij op zn eigen kamer en na de laatste voeding verhuisd hij naar onze slaapkamer. Ik denk dat ons kindje zeker tot 6 maanden in de wieg past.
Hmm ja dat is idd makkelijk. Dan hoef je niet onder die heerlijke warme dekens vandaan Ik heb idd ook een leuk mozes wiegje gezien via markplaats en die is 70 cm hoog. Zijn ze allemaal zo laag? Lijtk me dat je dan zoveel moet bukken om je kindje op te pakken.
Dat had ik idd ook gehoord. Had een oom en tante die een mooi wiegje hadden aangeschafd, wou hun dochter er niet in slape. Zij lag altijd in de kinderwagenbak Wij hebben liever niet dat ons kindje op onze slaapkamer komt te liggen. Dit ook omdat ik een vrij lichte slaper ben en ik ben echt bang dat ik bij elk klein geluidje wakker wordt. Collega van mijn vriend was het zo erg, die sliep nooit weer.
In de kinderwagenbak wordt geloof ik wel afgeraden. Voor korte slaapjes oké, maar niet voor 3 uur slapen (niet dat mijn zoon dat deed hoor). Dus dan is een wieg wel een aanrader. Je hebt van die soort manden op een apart onderstel die je makkelijk kunt verplaatsen, wil je de wieg toch soms nog boven hebben.
Wij hebben ook een wiegje voor de eerste paar maanden voor in de slaapkamer...zo'n eentje met wieltjes eronder..kan het gewoon niet over mijn hart halen om de uk al meteen alleen in een kamertje te leggen....voel me daar gewoon niet prettig bij...volgens mij hebben de wiegjes niet een speciale hoogte hoor...hoog genoeg om naast je bed te zetten en het mandje kan je eraf halen...heb hem van me ouders gekregen....ze hadden hem besteld bij babywalz...droomschaapje heet die hihi...ben er helemaal blij mee!! staat ook heel schattig zo'n wiegje! dacht zelf eerst goh wat klein zo'n wiegje op het plaatje hoe moet dat met kruiken e.d.? maar dat ding is hartstikke breed joh! net zo breed als een ledikant! Kinderwagen bak wordt echt sterk afgeraden!! En als je een lichte slaper bent dan kun je hem zo naar het kinderkamertje toe rijden evt.
Hoi, Wij hadden ook een wieg bij ons op de slaapkamer staan, maar nze dochter was erg onrustig, en hebben haar na twee weken in haar eigen bedje geprobeerd, nou dat was het helemaal, dus vanaf de tweede week slaapt onze dochter al in haar eigen bed en kamer. Ja dus die wieg is nog zo goed als nieuw, nu moet ik je wel zeggen dat ik het wel prettiger vond dat ze in haar eigen bed wilde, want daar ligt gewoon een goed matras en in de wieg en reiswieg zijn toch wat aan de dunne kant. Maar ze kunnen er wel de eerste tijd op slapen hoor, en zeker als ze het geen probleem vinden, maar onze dochter vond het blijkbaar niks hihi Gr Des
Wij hebben ook een wieg op onze slaapkamer dat is mijn oude wiegje waar ik, mn broertje en zusje en al mn neefjes en nichtjes ook allemaal in gelegen hebben!
@desiree: Ik wil idd graag zo'n mozes wiegje. Had ook al 1 gevonden maar mijn moeder vind ze zo laag. Vandaar dat ik naar hoogtes vraag. Die ik heb gezien is zo'n 70/75 cm hoog. @liz: Bedankt voor de info. Ik zie het zelf ook niet echt zitten om de baby in de kinderwagenbak te laten slapen. Mooi wiegjes trouwens @Lisette: Dat is wel leuk zo'n familie wieg. Mijn buurvrouw had er ook 1 voor haar jongens. Daar hadden al meer dan 50 kindjes in geslapen. Iemand verder nog tips voor een leuke wiegje??
Wij hadden ook een wiegje voor de eerste maanden maar na 8 weken is onze zoon overgegaan naar zijn ledikantje. Hij sliep zo onrustig dat hij elke keer wakker werd, doordat hij zijn handjes aan de zijkant stootte. Ik moet er wel bij zeggen dat hij als een speer groeide. Hij was al 8 pond bij geboorte en was al een stuk flinker na 2 maanden.
Ik had een wiegje dat kon schommelen (prenatal) en vond het erg fijn dat ik haar kon wiegen terwijl ik nog in mijn bed lag. Ik had ook een zware bevalling gehad en kon de eerste week ook bijna niet bed uit door B.I. en kunstverlossing. Overdag lieten we haar wennen aan eigen bed en 's avondspits mee in wiegje. Ook fijn ivm voeding geven om de paar uur
mijn zoontje slaapt snachts bij ons op de kame rin zn kinderwagenbak (bugaboo)...hij slaapt er heel goed in. Wij wilde ook een wieg aanschaffen maar is er niet meer van gekomen, omdat het ook goed gaat in de wagen... overdag slaapt ie gewoon op zn kamer in zn ledikant trouwens