Ik ben op zoek naar een kussen voor op de schommelstoel in de babykamer. Nu zie ik best leuke dingen, maar erg duur. Daarom dus maar besloten om zelf crea te gaan doen. Ik wil net zoiets maken als op deze foto, maar hoe pak ik dat aan en waar koop ik het? Zat er zelf aan te denken om een stuk schuimrubber te kopen en daar een hoes om heen te maken oid?
Ik denk dat jouw eigen idee heel goed kan! Of anders koop je een goedkoop tuinkussen waar je wat om heen maakt. Of je 'knipt' dat in twee stukken, om het effect van je plaatje te krijgen. Succes!
Inderdaad schuimrubber of traagschuim. Dan krijg je die strakke hoeken. Anders wordt het een hoes vullen met losse vulling. maar dan krijg jeniet dit effect. Lusjes op de hoeken naaien. En dan een rits of klitteband (makkelijker) aan de achterzijde, dan kun je de hoezen nog eens wassen. Ik zou voor katoen gaan, dit is het sterkst. En voor de zekerheid de stof even wassen, dat voorkomt dat het hoesje na het wassen kleiner is dan het schuimrubber!!
Bedankt allemaal! @Grietje84; goeie tip van dat wassen. Was ik zelf niet opgekomen, maar is wel een goed idee