gezamelijk gezag niet biologische vader..??

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Marijee, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hoi meiden

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    de biologische vader van me zoontje is er vandoor gegaan in het begin van de zwangerschap.
    dat is ondertussen alweer 3 jaar geleden en er is totaal geen contact.
    5 maanden na de geboorte van me zoontje heb ik me huidige vriend leren kennen en we wonen nu 1,5 jaar samen en hebben een dochtertje van bijna 4 maanden.

Hij heeft mijn zoontje erkent toen ik zwanger was van ons dochtertje vorig jaar juni.
    Op dat moment vroegen ze of we ook gezamelijk gezag wouden aanvragen en hebben toen nee gezegt maar eigelijk hadden we daar nog niet eens over na gedacht.
    nu willen we dit graag als nog maar ik kan nergens vinden of dit nog mogelijk.

weet iemand misschien of dit nog kan?
    hij heeft de papieren voor gezamelijk gezag voor ons dochtertje al wel klaar liggen.

hopelijk kan iemand ons het antwoord geven want we willen het dan wel snel regelen.

alvast bedankt!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volgens mij wel, moet je nog zo'n formulier invullen en ook opsturen.

4. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Jouw huidige vriend heeft jouw zoontje erkend? Zo ja, dan kunnen jullie op dezelfde manier als voor jullie dochtertje gezamenlijk gezag aanvragen. Je hoeft verder geen extra toelichting of uitleg te geven.

5. Burnst

Burnst Lid

5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat moet geen probleem zijn. Wil je hulp mij het aanvragen van de juiste documenten? Ga dan even langs publiekszaken bij het gemeentehuis bij jou in de buurt. Ze hebben daar informatie klaar liggen en je bent helemaal niet verplicht je hele verhaal uit te leggen. Ze helpen je graag, en het is hun werk :) succes! En heel fijn dat zoontje een vaderfiguur in zijn leven heeft! DNA zegt niets, liefde zegt alles!

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    bedankt voor de reacties meiden!
    dan gaan we maar is snel langs het gemeente huis om ook een fomulier voor ons zoontje te halen.

@burnst..ik had jou verhaal gelezen op het forum en wou nog even zeggen dat je egt de goede keuze hebt gemaakt wat betreft de vader!
    en inderdaad DNA zegt helemaal niets en alleen liefde telt.
    me zoontje weet ook gewoon niet beter dat me vriend zijn papa is.. al komt het moment dat ik hem moet gaan vertellen dat zijn biologische vader weg is gegaan wel erg dicht bij!

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ow mermaid ik zie nu pas jou link dus we kunnen dit formulier gewoon uitprinten en opsturen?

super!
    dankje!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja hoor, komt van de site rechtspraak.nl, de site van en over de rechtbanken en gerechtshoven etc., dus je kunt het formulier gewoon printen en invullen. De benodigde stukken bijvoegen en dan opsturen. Succes!

9. Burnst

Burnst Lid

5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, dat is nog eens goed nieuws! Succes met regelen :)

Deel Deze Pagina