Wat is het veiligst voor een baby? Ik wil wat van die waterdichte moltons kopen voor in de wieg en ledikant maar is dat wel veilig? Of kan ik beter een zeiltje doen en dan tot halverwege het bed? Het is ons 1e kindje dus weet het niet zo goed.
Ik zou allebei niet doen.... hier gewoon een molton en hoeslaken en de eerste paar maanden nog een hydrofiel onder het hoofdje. Een waterdichte molton ademt sowieso niet en als ze met hun hoofdje op het zeiltje terecht komen is het ook niet goed (en Eva ging vanaf 4 maanden haar hele bed door, dan is zo'n zeiltje dus al niet veilig meer).
Idd geen van beide is veilig. Als je babytje per ongeluk draait en met haar gezichtje op het matras ligt. Zou ze door het plastic laagje geen adem meer kunnen halen. Dat vergroot de kans op wiegendood.
ik ben kraamverzorgster en bedzeiltjes worden er gelijk uit gehaald daar zit polyester in(plastic) vormt een broei effect en we weten nog steeds niet waarom wiegedood er is dus word er in ieder geval alleen katoen in bed gebruikt
Dank je Als ik me fit genoeg voel ga ik dinsdag shoppen en dan gelijk ook het beddengoed.Ik weet wel dat je het ook in een winkel kan vragen maar ik heb het idee dat ze daar ook niet altijd alles weten.
Ik had op aanraden van de kraamzorg juist wel een moltonzeiltje...maar dan zo opgemaakt dat het alleen onder Finn zn billetjes lag. Nu leg ik het er alleen onder als hij bijv. diarree heeft. dan ook alleen onder zn kont. In een moltonzeiltje zit ook trouwens geen plastic.
In een moltonzeiltje zit toch wel plastic? Het heet toch niet voor niets zeiltje? In een gewone molton of molton onderlegger zit geen plastic, maar dat is dus ook wat anders.
Liever geen plastic inderdaad. Wij hadden wel een hydrofiele luier onder het hoofdje liggen. in een driehoek gevouwen. En tussen de molton-hoeslaken en het gewone hoeslaken een molton-onderlegger. Dat is een doek van 70x70 cm ongeveer, en alleen molton-stof. Zit geen plastic aan, komt van de Hema geloof ik. Je hebt ook molton zeiltjes, daar zit wel een plastic laagje op, en is dus net zo gevaarlijk als gewone zeiltjes.. Wij maakten het bed dus zo op: Molton-hoeslaken Molton-onderlegger Gewoon hoeslaken (katoen) hydrofiele luier baby lakentje (katoen) dekentje (katoen of wol)
meis ga gewoon naar de hema en daar heb je het zelfde als hydrofiele doeken(ook wel luiers genoemd)moltononderleggers daar zit geen plastic in neem je een moltonbedzeiltje dan mag dat niet.
Ja ga ook naar de Hema,hoorde het van een vriendin gister ook al ,en ik ben zowiezo Hema-fan,ook leuke kleertjes enzo
Ik heb zelf een matrasbeschermer van de ikea gekocht. Zit geen plastic in maar een soort rubber verwerkt met katoen. Maar nu zit ik te twijfelen, is dat dan ook gevaarlijk?wou het sowieso niet onder zijn hoofdje leggen. Hmmm.... lastig allemaal hoor.
Rubber ademt ook niet, dus dat zou ik niet gebruiken. Sowieso vind ik al die zeiltjes enzo een beetje onzin, een molton beschermt het matras ook goed in principe. Hier heeft Eva een tijdje terug wel zoveel gespuugd dat het in het matras zat, maar ons matras is wasbaar en we hebben er 2, vind ik eigenlijk dan nog de beste (en veiligste) oplossing.
bij ons werd sterk afgeraden een zeiltje te gebruiken. Hier mag het dus niet. Ivm brand gevaar en broeien. Wel een gedoe hoor, want waarom verkopen ze die dingen dan eigenlijk?? Hier ook enorme Hemafan!! als ik wil kan ik elke dag wel neuzen, maar ja, dan moet ik ook wat kopen.hahahahaha.
Chilleke, die van de Ikea zijn ideaal als onderlegger in je eigen bed. In plaats van zo'n maf krakend zeiltje. Die dingen van de Ikea blijven een stuk beter liggen