Ik heb de afgelopen tijd echt alles gevolgd over de verkiezingen. Ik vind die debatten zulke vermakelijke toneelspelletjes! Moeilijk soms omdat het niet meer om de inhoud gaat maar om het: 'ik ga niet met jou samen'. Vooral de PVDA en de VVD blijven dat maar ontkennen. Geloof ik niks van (ze zaten gisteren al tegen elkaar aan te schurken). Ik zeg dat ze samen gaan, zal een hele lange formatie worden, dat wel. Wat denk jij? Nee, modjes, dit is geen inhoudelijke discussie over politiek, het is een simpel polletje of de twee grootste partijen wel of niet samen gaan regeren.
Heb er totaal geen vertrouwen in.. heb ook eigenlijk helemaal geen zin meer om te gaan stemmen (jaja, ik moet blij zijn met mijn stemrecht etc etc maar ben er zo moe van en zie het somber in)
Ja. En gezien de vermoedelijke verkiezingsuitslag zal dat ook terecht zijn. Nu nog een goede derde (en 4e?)
Ik hoop zo van niet. Kut partijen. Ik ga ook zeker niet op hun stemmen. Als je dan kijkt naar PVV en sp liggen ze op de voor mijn belangrijke punten nog niet zover uit elkaar. CDA en VVD hebben hun kans gehad. Ik denk dat ik nu voor sp ga. Moet die man weer totaal niet maat ben het eens op veel punten. Kwa advies krijg ik PVV op 1 en sp op 2. PVV zegt veel maar wil niet onderhandelen dus daar heb je niks aan. Je kunt veel willen maar moet soms ook inleveren om een andere punt te kunnen doorhalen. Als VVD zijn punten er door wil krijgen is PvdA nog niet zon slechte meestestander
Ik hoop ook van niet! Ze spreken zich beide zo tegen ( Samson en Rutte ) Dat ik bij wijze van Wilders nog meer geloof dan hun bij elkaar.. Dus nee ik hoop niet dat hun het samen worden. Ga trouwens nu stemmen
Ik hoop van niet! Paars? Brrrr, nee bedankt. Maar om de Pvda 'alleen' in te laten regeren vind ik ook helemaal niks. Eigenlijk vind ik het ALLES niks. GRRR. Zullen we gewoon met z'n allen niet gaan stemmen? Hahaha.
Eh.......er wordt anders al wel een inhoudelijke discussie gevoerd, dus een simpel polletje is het niet. Mijn mening? Alles is 1 pot nat. Zodra ze in het kabinet zitten, doen ze toch wat ze zelf willen. Wat hun het beste uitkomt. En zijn ze het volk vergeten.
Nee, in mijn ogen gaat dat absoluut niet samen. Maar ze zullen wel toegeven om maar een plekje te krijgen en alle standpunten opzij zetten waarom mensen er in eerste instantie op stemden. Zo gaat dat altijd.
Vind het wel leuk juist om te lezen wat anderen vinden. Ik vind het 1 toneelspel. Zieltjes winnen om vervolgens net als altijd het weer te verkl*ten de aankomende jaren. Ik gun geen van de grote partijen mijn stem. Ga voor de CU.
Goh, dat toneelspel heb ik dus helemaal niet he. Ja, de ene politici is geloofwaardiger en oprechter dan de ander. Ik ga dan ook stemmen op degene die ik geloofwaardig vind Maar ik denk echt dat ze willen uitvoeren waar ze voor staan. Valse beloftes doen vind ik not done, bij een aantal zie je dat nou weer gebeuren. Een ander zegt eerlijk dat je geen beloftes kan maken en toch moet samenwerken in een coalitie. En zo hoort het ook!
Ik zeg ook niet dat hun ideeën en program toneelspel is, maar wel die optredens in de tv-debatten met voorgekauwde oneliners en ingestudeerde grapjes. De manier waarop ze naar elkaar kijken; dat vind ik puur vermaak!
Ik denk dat ze gewoon wel tot elkaar veroordeeld zijn door de vermoedelijke uitslag. Heel veel andere mogelijkheden zijn er gewoonweg niet. De kiezer had blijkbaar, na de vorige heel erg gespreide zetels over de partijen, weer behoefte aan duidelijke verschillen en keuzes Ik erger me vooral aan de insteek op strategisch stemmen die door een hoop politici al genoemd wordt. Stem gewoon op de partij die jouw idealen het beste vertegenwoordigt, en ga niet lopen mieren met 'ja, maar ik wil wel deze combi van partijen aan de macht hebben, en niet deze'. We zijn een democratisch land, waarin iedere stem gewoon moet tellen voor wat ie is...
Ik zou echt zooooooveel liever een echt inhoudelijk debat zien, ipv al die one-liners en stompzinnig met cijfertjes gooien....
Ik denk dat een compromis van die twee wel fijn is. Niet te veel korten op eerste levensbehoeften en ook geen gerommel met de hypotheekrenteaftrek.
Natuurlijk laten partijen zien wat ze in huis hebben, en vertellen ze waar ze voor staan. Op internet zijn alle standpunten duidelijk te vinden..Als je daar goed van op de hoogte bent, heb je geen debatten nodig om er nog eens achter te komen waar je het zelf mee eens bent.
Ik hoop van niet, ik ben bang van wel. En tegelijkertijd vind ik ook dat de grootste partijen er maar uit moeten komen met elkaar. Als vanavond na de stemming blijkt dat PVDA en VVD de grootste partijen zijn, dan is dát dus de stem van het volk geweest en zullen ze er samen uit moeten komen of ze nou willen of niet. Zelf ga ik voor de PVV stemmen trouwens, vertrouw de praatjes van Rutte voor geen meter meer, en PVDA staat in veel zaken lijnrecht tegenover mijn visie op de politiek.