Hoi, Ik heb vandaag de angelsound binnengekregen en ik vraag me af wat we verkeerd doen, want ik kan het hartje niet vinden. Nu maak ik me niet direct zorgen, want we hebben ook geprobeerd om onze eigen hartslagen te vinden, wat ook niet lukte. Gebruik ik te weinig gel....of doe ik iets anders verkeerd? Maandag eerste normale controle bij de VK waar we ook naar het hartje gaan luisteren, dus we zien het dan wel. Maar raar vinden we het wel. Iemand een idee?
Ik kon bij mezelf ook pas rond 13 weken het hartje horen. Dus verschilt per persoon. Ligt er volgens mij ook aan of je zo'n 1tje met oortelefoontje hebt, of de echte doppler. Net wat je zegt; geen zorgen maken
Ik heb er zo eentje met een koptelefoon. Maar omdat we onze eigen hartslag niet kunnen vinden, denken we dat we ergens iets niet goed doen.
Tsja goed zoeken, genoeg gel/babyolie/bodylotion gebruiken, volume goed hard en zoeken zoeken zoeken, eerst je eigen slagaders proberen te vinden die moeten toch echt makkelijker te vinden zijn. En vooral ook heel laag zoeken, lager dan je denkt (op de 'haargrens beginnen)' hier lukte het bij dochterlief bij 9w2d en deze keer bij 8w al (maar blijkt nu een tweeling te zijn dus dubbel zoveel kans ) En dan nog is het mazzel hebben,zo vroeg: ik hoorde het net, raakte het goede plekje kwijt en heb het na een kwartier zoeken maar opgegeven, niet meer terug te vinden )
Klopt ja, je moet heel laag zoeken. Bij de vk zoeken ze altijd hoger, maar dit is echt net boven je schaamhaargrens zoeken.
je moet in het begin inderdaad vrij laag zoeken, maar ook kan het helpen om het eens met een volle blaas (of juist een lege) te proberen. Ik heb wel eens gehad dat dat juist het verschil maakte. Eerst hoorde ik het niet als ik mijn blaas niet vol had. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik een volle blaas had en toen niets hoorde. Na een wc bezoekje hoorde ik het meteen. Dus een beetje uitproberen. succes
Heeeel laag zoeken idd, ik zat eerst ook te hoog. En soms hoef je echt maar een heel klein stukje de doppler te verplaatsen om het hartje te horen. Mijn eigen hartslag hoorde ik in m'n lies. Uiteindelijk met 10 wkn al wel het hartje kunnen horen, maar ook heel vaak speelde hij verstoppertje hoor Geduld, geduld, geduld.
He Leontine... Het kan zijn dat je batterij bijna leeg is. Mijne maakte in het begin alleen een ruis, en hoorde dus niks anders, een dag later was het geluid helemaal weg. Alleen groene lampje nog wel aan. Je eigen hartslag moet je namelijk zeker kunnen vinden als je dat ding op je borst of zelfs boven aan je buik houd. Waar heb je hem besteld? Ik heb het bedrijf gemaild met het euvel, ze dachten dat de batterij dan bijna op is. Ze hebben mij een gloednieuwe batterij gestuurd, en nu doet hij het! Een heel ander geluid, je hoort je eigen hartslag, bubbels in je buik. En als je boven je schaambot beetje zoekt dan zou je het hartje moeten kunnen vinden. Niet zorgen maken hoor! Als je je eigen hartslag niet kan vinden en sowieso geen geluiden binnenin je buik hoort dan is de batterij waarschijnlijk bijna leeg. En ik zou eigen oortjes gebruiken van een MP3 of je telefoon, dan is het geluid stukken beter!
Zoals meerdere al hebben gezegt.. Heeeel laag zoeken... En rustig aan. Soms in je kindje net aan het ''zwemmen'' en dan kan je hem/haar niet vinden.. Ik heb soms ook weleens gehad dat ik 20 min lang aan het zoeken was voor ik dr had gevonden!
Hier kantelde ik in het begin de AS een beetje "achter" mijn schaambot. En idd als je beebje ligt te slapen, hoor je hem ook niet. De AS heeft veel minder bereik dan een doppler van bv de VK. Dan schudde ik even met de heupen en dan kwam hij af en toe even voorbij zwemmen. Je eigen hartslag moet je wel horen links en rechts van je navel, anders mss idd batterijen leeg of apparaat stuk? Hoor je wel darmgeluiden?
He meis.......eerst even dit.......IK MAG OOK NAAR DE PRAKTIJK (zie mijn banner dus wie weet gaan we elkaar tegenkomen) 12 wkn is nog wel vroeg om het zelf te horen met de angelsound.....maar je moet hem bijna op je schaambot zetten.....ik hoorde eerder dat het rondzwom dan het hartje......bij de tweede. Bij de eerste hoorde ik hem pas na 13 wkn.....en veeeeeel gel gebruiken, wat ik gebruik is massage olie werkt ook heel goed.....
Og Goofy wat een geweldig nieuws! We hadden idd wel iets opgevangen erover en je bent uitgerekend op mijn trouwdag, dus dat komt helemaal goed! Ik hoor veel ruis....en ik maak me geen zorgen hoor. Want als ik mijn eigen hartslag niet hoor moet er iets anders niet goed gaan. Wordt vervolgd.
Leuk!! Dacht al dat het de batterij was... Oh ja die van mij zit nu wel boven mijn schaambot hoor, ik zocht juist eerst heel erg dicht bij mijn schaambot en kon het maar niet vinden. Toen deed mijn vriend het, ergens onder mijn buik in het midden, en ja hoor! Nu weet ik precies waar ik zoeken moet en heb het elke keer nog gevonden
Bij mij hoor ik het hartje nu ook sinds (nu 13 weken) een paar dagen, geweldig! Ik wil wel nog speakertjes kopen om aan te sluiten op de Angelsound want heb ook een paar keer flink m'n oren pijn gedaan
Misschien moet je nog even geduld hebben. Maar het beste resultaat is echt boven je schaambotje, in het midden of iets nd zijkant. Dus nog echt helemaal onderin je buik. Succes.
was dus de batterij? je kan je vk ook vragen om je te helpen met de angelsound. dat je weet hoe en waar je moet zoeken. maar kan ook zijn dat je vk er niks van wilt weten. niet alle verloskundigen zijn fan van de angelsound. brengt bij vele zwangeren stress mee dat ze het hartje niet kunnen vinden en dan in paniek de vk bellen
Ik gebruik de angelsound vanaf de dag dat ik 12 weken ver was. Op dat ogenblik vond ik het al na goei 5 min zoeken. De tweede keer vond ik niks. Heb het apparaatje dan weg gestopt en drie kwartier tussen gelaten. Toen kon ik het wel vinden. Zorgen dat er steeds gel aan het toestel is en idd zoals iedereen hier zegt héél laag zoeken.