Gister had ik controle bij de verloskundige... Alles was goed, wel flink aangekomen in 4 weken vond ik ( 3 kilo!! ) Maar was een groeispurt zei ze... Toen mijn bloeddruk gemeten werd was het 120/70 Ik schrok hier best van....normaal altijd 60 met uitschieter 65... Mijn vorige zwangerschap had ik hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging.... Maar pas met 35/36 weken en met 37 weken kindje gehaald... Ik heb dit besproken met de verloskundige en die had zoiets een prima bloeddruk geen zorgen maken... Maar ja, ik heb al dagen hoofdpijn, nu alleen maar meer van de zorgen en was ook al 2 dagen misselijk.... Gister niet bij nagedacht te zeggen....maar gister avond zei mijn man van ja, heb je dat ook aangegeven dan.... Maak ik me onterecht zorgen of toch even aankaarten van dat het mij niet lekker zit... Of eerder naar de gynaecoloog gaan?
Ik zou je verloskundige terugbellen en zeggen dat je gisteren vergeten bent te zeggen dat je hoofdpijn hebt en misselijk bent, en dat je bang bent dat die bloeddruk daar iets mee te maken heeft. Op basis van wat je dan hoort, verder handelen Eén telefoontje kan al veel zorgen wegnemen!
Nou, ik vind 160 ook wel erg extreem.. Nu zijn er nog artsen en verloskundigen die geloven dat alleen / voornamelijk de onderdruk telt, misschien lag het daaraan? Mijn bovendruk lag met 10 weken zwangerschap op 165 (en de onderdruk op 117, dus het was wel een combi van twee veel te hoge waarden, maar toch) en dat was toch écht wel een reden tot zorgen en om direct met medicatie te starten.. Ik zou je verloskundige nog een keer bellen om het aan te geven en als zij weer met hetzelfde verhaal komt, even bij gynaecologie om raad vragen.. Niet om nu meteen je verloskundige te wantrouwen, maar gewoon omdat je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen..
Bovendruk heeft niet veel te maken met zwangerschapsvergiftiging Onderdruk vind ik ook niet schrikbarend hoor Kzou je niet te druk maken
Prima onderdruk. Bovendruk idd aan hoge kant, maar deze is idd minder belangrijk. Bovendien moet je altijd kijken waar je vandaan komt. Bedoel, ik heb altijd Bovendruk van 100/110. Als ik naar de 160 zou gaan dan zou dat opmerkelijk zijn, maar als je in basis al wat hoger zit dan is het geen enkel probleem. In de gaten houden (maar dat doet vk ook al) en voor nu geen zorgen maken!
Een hoge bovendruk in de zwangerschap moet wel extra gecontroleerd worden, en dan niet perse vanwege zwangerschapsvergiftiging.
Ooooo sorry.....verkeerd getypt...bovendruk is 120 zal zo even veranderen! Ik...ik wacht tot donderdag even af...kijken hoe ik me dan voel ivm op vakantiegaan.... Bloeddruk laat ik woensdag nog even meten bij mijn moeder ( heeft bloeddruk meter... Hopen dat het niks is....kindje is nog veel te klein
120/70 is een perfecte bloeddruk! Voor jou is de onderdruk wat hoger, misschien nog net ervoor gelopen? Of zorgen gemaakt over bijvoorbeeld je 3 kilo aankomen, of gekletst tijdens het bloeddruk meten. Dat kan allemaal mee spelen. Maar een normale bloeddruk is 120/80 dus je ziet echt perfect!
Bellen en zeggen dat je hoofdpijn hebt en misselijk bent en dat je dat gister? was vergeten te zeggen. Beter een keer teveel gebeld dan te weinig al denk ik ook dat 120/70 heel keurig is en er niks aan de hand is.
Werkelijk een prachtige bloeddruk! Een spannende bloeddruk wordt het pas bij een onderdruk van 90 of hoger... Je bloeddruk zal waarschijnlijk nog wel hoger worden hoor! Ook al ben je begonnen met 120/60- 65... Ik had ook een bloeddruk van 120/65 en stijgde toen naar 120/85... Geen alarmbellen hoor! Pas toen ik naar 120/95 en 120/110 ging, werd het spannend... En zwangerschapsvergiftiging komt zelden tot nooit voor op dit termijn zwangerschap... zijn echt uitzonderingen, waar mijn gyneacoloog er geen een van kende... Verhoogde bloeddruk in de zwangerschap kan wel in dit termijn, maar dan moet je echt veel hoger zitten met je bloeddruk...
Ja, echt prachtige bloeddruk! Maar je kan je vk altijd vragen nog is te meten (voor je eigen gemoedsrust) of je vraagt de ass van de huisarts om je bloeddruk even te meten. maar jeetje joh, 120/70! uit het boekje!