Vanochtend lag ik toen ik wakker werd nog lekker even op mijn buik om ff bij te komen. Nou had ik het idee dat ik al iets in mijn buik voelde, een soort plopjes. Het was maar 2 keer toen voelde ik niks meer. Zou dit de baby al kunnen zijn of zijn het gewoon mijn darmen?
1e zwangerschap voelde ik rond 15 weken, veel te vroeg zeiden ze maar het kon wel in ideale omstandigheden. waren toen trouwens al echt plopjes. schrok me dood toen ik achter de pc zat en voelde ineens plop plop bij de 2e herkende ik het gevoel al wat voor de plopjes komt, het gefladder van vlinder gevoel. beetje te vergelijken met verplaatsen van lucht in de buik maar dan minder aanwezig. rond 13 wk voelde ik ook echt plopjes. heel raar gevoel maar je voelt dat het anders is. de baarmoeder komt dan pas net boven de schaambot uit dus echt voelen met de hand lijkt me bijna onmogelijk. mijn baarmoeder is wel erg gevoelig. zowel eisprong als innesteling ervaar ik als zeer pijnlijk. als ik dus de pil kan gebruiken dan doe ik het ook om de pijn van een eisprong te voorkomen. tijdens de innestling zal ik aan de paracetamol wat denk ik niet zo slecht is want bij de 4x dat ik innestelingpijn heb gevoelt ben ik 3x zwanger gebleken.
Ik voelde hem dit keer met 10 weken al, toen alleen een zachte streling, met 12 weken begonnen het meer plopjes te worden.
Bedankt voor de reacties. Ik voel het met de hand op mijn buik ook niet maar met de tegendruk van het matras als ik op mijn buik lig dan lijk ik het te voelen.
Ja hoor. Ik voelde ook de eerste plopjes doordat mijn broeksband erg strak zat doordat ik voorover bukte. Ik denk dat je het vanaf nu vaker zult voelen omdat je het herkent. En plopjes worden dan schopjes, worden trapjes, worden trappen en op dit moment voelt het bij mij alsof er een stuk of 5 grote grapefruits ruzie hebben in mijn buik...
Ik voelde bij 13 weken ook plopjes, maar ik denk zelf toch echt dat het gewoon darmen zijn, die gaan namelijk ook veel harder werken nu ze ruimte moeten maken voor de baby. Maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker!! Ik heb de baby nu vrijdagavond echt gevoeld i.i.g. Kleine zachte strelingen, en maar heel kort, maar dat was de baby wel echt! Die plopjes die ik al eerder had gevoeld waren veel krachtiger, het lijkt mij dat ik ze dan wel vaker had moeten voelen, vandaar dat ik dacht dat het niet de baby was..
Grappig dit topic, want ik vraag me dit ook al een paar dagen af!!! Als ik 's avonds in bed lig zou ik echt zweren dak mn babytje al voel.. Alsof iemand met een veertje in mn baarmoeder aan t kriebelen is! Leuk te lezen dat ik dus niet de enige ben!!