Dus... zoontje is geboren in september = midden in Corona-tijd. We hadden een leuke babyborrel georganiseerd voor 150 personen (beetje veel, weet ik!), maar deze is dus niet kunnen doorgaan. Zijn doopviering is enkele maanden later ook niet kunnen doorgaan. De nieuwe datum die we toen hadden geprikt is nu ook niet realistisch met het traag uitrollen van het vaccinatieschema. Om een lang verhaal kort te houden: we willen doopviering en zijn eerste verjaardag combineren in september! Zal voor 60 personen zijn. Heeft iemand leuke ideetjes? Ik wil graag een themataart, maar verder dan dit stopt mijn inspiratie. Wat is leuk voor een 1-jarig kindje? Bovendien zal het voor veel familieleden de eerste keer zijn dat zij hem ontmoeten, aangezien dit allemaal niet kon/mocht door Corona. Ik dacht eraan om een loopauto en een gepersonaliseerd voorleesboek te geven als cadeau. Maar wat kan ik nog doen om het een leuk eerste verjaardagsfeestje te maken? Hij is het eerste kleintje in de familie. Buiten hem zijn de jongste kinderen in de 20 We willen misschien ook vrienden van ons uitnodigen. Maar die hebben allemaal net een baby gehad. Dus allemaal 1-jarigen. Dus heeft weinig zin om een springkasteel of dergelijke in te huren. Dus weet gewoon niet hoe ik dat feestje leuk kan maken
Een 1 jarige zal het nog niet zoveel uitmaken denk ik. Zo'n meptaartje zie je dan wel veel, maar denk dat 60 personen wel heel veel is voor een kind van 1 om eerlijk te zijn. Vind je ook wel optimistisch eigenlijk, vraag me echt af of dat tegen die tijd weer mag.
Een 'grote' 1e verjaardag vier je sowieso meer voor jezelf dan dat het heel veel meerwaarde voor het kind heeft . 1-jarige vinden een beetje visite en enkele cadeautjes echt vele malen leuker dan superveel mensen en heel veel cadeautjes. Desalniettemin kan het voor jullie zelf natuurlijk reden genoeg zijn om het lekker groots te vieren . Misschien een groot laag badje met ballenbak-ballen erin? Of wel een springkasteeltje, naar dan zo'n hele kleine? Verder is een mep-taartje inderdaad heel leuk. Heliumballonnen aan een touwtje-met een gewichtje eraan is denk ik ook heel leuk op die leeftijd.
Eerste verjaardag is voor de ouders. Voor een 1 jarige is 60 mensen wel veel om te verwerken... dus als je voor je kind een leuk feestje wil hebben hou het vooral heel klein. De corona lockdown verjaardag van onze 1 jarige was voor hem echt fijn. Niet overprikkeld, gewoon gezellig. In september met zoveel mensen samenkomen zie ik ook niet gebeuren. Toen onze oudste net paar dagen 1 was, hadden we 50 jarig huwelijksjubileum van mijn ouders. Was veel, was druk en arm kind was helemaal van de leg. Iedereen wou hem zien etc. Om 1:00 was hij nog wakker... liepen we nog rond met de buggy. Was echt heel sneu. Voor een 1 jarige is het écht niets waard. Afstandsbedieningen en telefoons op de grond leggen en ze hebben de tijd van hun leven
Oei, ik wil niet pessimistisch zijn....maar ik zou daar nog niet op durven rekenen dat je tegen die tijd zoveel gasten kan doen eerlijk gezegd. Je zal dan ook een plan b moeten bedenken denk ik. Ik heb niet echt tips. Ik denk dat een 1 jarige veel meer heeft aan een bescheiden feestje met een paar mensen. Ze raken volledig van de leg en als je pech hebt zit je nog een paar dagen met de ellende ervan. Zo'n feest geef je dan echt voor jezelf hoor. Als je toch wil dat er voor je kind een keer een leuk feestje is, kan je ook bijv als het 4 wordt een groter feestje geven. Dan krijgen ze het echt mee en kan je uitpakken met springkussen oid. En tegen die tijd is het hopelijk ook weer mogelijk allemaal.
Wow 60 mensen op een kinder verjaardag Ik vraag mij af of het kind fijn vindt en of dat corona gewijs kan. Hier max met 10 mensen in het park. Picknicken, lekker taartje en hapjes eten, kadootjes. Iedereen neemt zelf kleedje of stoeltje mee. Tot nu altijd super goed bevallen!
De meeste 1 jarigen hebben er echt niks aan om 60 mensen op de verjaardag te hebben. 15 is al overweldigend genoeg. En zeker als er allemaal mensen zijn die hij nog nooit gezien heeft. Hier zou dat geresulteerd hebben in een totaal overprikkeld kind wat de twee dagen daarna ook niet slaapt en totaal van slag is. Weinig genieten voor allemaal dus. Ik vond de ‘Corona’verjaardagen ideaal. Alle visite apart. Echte aandacht voor de visite en de jarige heeft ook contact met diegene. Niet overweldigd door de hoeveelheid cadeaus maar alles rustig kunnen bekijken en spelen. Maar natuurlijk zijn er ook kindjes die het wel aan kunnen. Je hebt ook springkussen ballenbakken. Die zijn wel geschikt voor kleintjes natuurlijk. Slingers, bordjes en bekertjes in hetzelfde thema als de taart.
Leuk voor een 1-jarige is in mijn ogen een rustige (kleine) verjaardag met bekenden. Dus zoals gezegd, zo’n groot feest doe je voor jezelf. En ik snap het wel, want je bent natuurlijk trots op je kleine die je aan iedereen wil laten zien. Maar dan is meer de vraag, wat vind jij leuk? Als je het geld hebt, zou ik het laten verzorgen, dus obers met hapjes etc. Zodat jij en je man en de kleine alle aandacht hebben voor elkaar en de gasten. (Als het uiteraard dan allemaal weer kan, ik zie het persoonlijk niet gebeuren dit jaar dat we weer met grote groepen samen mogen komen)
Wat andere ook zeggen, je doet het dan voor jezelf. Een 1 jarige wil cadeau papier en een ballon. Een paar bekende gezichten en misschien wat taart. Ik denk dat je oktober nog erg vroeg is voor zoveel mensen
Wat de rest ook zeg. wil je een groot feest, zorg dat het voor jezelf en de gasten leuk is. Een groot feest doe je voor jezelf (Wat prima is he, wij hadden ook babyborrels van ruim 150 man, wat echt super leuk is) en zorg voor een fijne plek waar je kindje kan slapen s middags en zorg dat er oppas is voor je kindje, zodat jezelf met alle gasten kan praten. Voor je kleintje zou ik zorgen dat er nog een los klein feestje is, met alleen opas en omas ofzo. Dat is voor je kleintje het leukste.
Wat ik heb gemerkt bij onze dreumes is dat verjaardag echt overweldigend is. 60 man is echt heel veel voor zo’n kleintje.. onze dreumes was ook jarig in Corona tijd, en hij genoot er juist van dat bezoek allemaal om de beurt kwam. Rustig en met iedereen lekker kunnen spelen. Te veel bezoek tegelijkertijd raakt hij compleet overprikkeld en is hij zichzelf niet. Sluit mij aan bij de rest; een feest is dus vooral voor jezelf. Wij hadden echt een feestje gemaakt in huis, bij aliexpress grote ballonnen etc besteld. Dit vond hij fantastisch. Mooie taart waar hij zijn handen ik mocht zetten.