Waar heeft mijn vader recht op?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mijnwondertje, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

20 okt 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even een vraag,

Mijn vader werkt al 25 jaar bij dezelfde werkgever (klein bedrijf met 3 werknemers waaronder de baas zelf) en het ziet ernaar uit dat hij dit jaar het bedrijf zal sluiten (niet failliet) Klopt het dan dat mijn vader recht heeft op een maandsalaris per dienstjaar een maandsalaris? En zo ja, kan mijn vader dan als dat geld op is een WW-uitkering alsnog aanvragen?

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste mijnwondertje,

Je wilt graag weten waar je vader recht op heeft nadat het bedrijf gesloten wordt.

Op het moment dat het dienstverband beëindigd wordt kan het zijn dat je vader een ontslagvergoeding ontvangt. Hij hoeft deze ontslagvergoeding niet op te maken voordat hij een WW-uitkering aanvraagt. Het tijdstip van aanvraag van de WW is namelijk afhankelijk van de opzegtermijn die geldt bij beëindiging van het dienstverband. Vanaf één maand voorafgaand aan de eerste werkloosheidsdag kan de WW-uitkering worden aangevraagd. Voor de hoogte van een eventuele ontslagvergoeding wil ik je graag verwijzen naar het Juridisch Loket: 0900-8020.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina