hoi, florian is van de 4 weken in een maand er toch wel 3 verkouden. lang niet altijd ziek, maar een virusje heeft hij snel te pakken. ik weet dat hij er groot en sterk van wordt en dat het erbij hoort maar ik vraag me toch af of het misschien verstandig is om weerstandpilletjes of iets anders van vitamines bij te gaan geven (naast vitamine d). zijn er moeders die dit doen en wat gebruiken jullie dan en wat zijn de ervaringen hiermee? alvast bedankt!
Als je kindje gewoon gevarieerd eet dan hoeft hij geen supplement te krijgen hoor. Je zou eens kunnen overleggen met de huisarts maar volgens mij is het vrij gewoon dat kindjes veel verkouden zijn. Juist door de aanvallen van virusjes bouwen ze hun weerstand op. Eenmaal verkouden helpt extra vitamine C (kiwi, sinaasappel) om er sneller bovenop te komen (schijnbaar helpen pilletjes hierbij niet..)
Ik had het gevraagt aan mijn ha omdat onze kleine ook snel van alles te pakken heeft Maar zoals hierboven staat geschreven kreeg ik ook te horen van mijn ha. Dus laat het nu zoals het is, en geef gewoon wat extra fruit nu.
Vitamine c pilletjes heb je niks aan omdat die c zich ergens mee moet binden om goed opgenomen te worden (ben ff kwijt wat dat ook weer was). Dat zou je er dan bij moete nemen...een sinasappel is dan toch handiger En idd zoals hierboven al gezegd is...ziek zijn zorgt juist voor weestand. In contact komen met het geen waar je weerstand tegen moet bieden zorgt er voor dat je het herkent en dus er tegen bestand bent om het maar heel simpel te zeggen. Dan zou je hem dus pilletjes moeten geven zodatie ziek word Maar het blijft irritant...Mn oudste is een heel jaar elke maand of om de maand ziek geweest rond die leeftijd. Elke keer koorts erbij en al. Sinds hij anderhalf of 2 is is hij nooit meer ziek geweest tot afgelope maand. En hij is nu bijna 12. Dus het werkt wel...zo'n jaartje weerstand opbouwen
ik geef van vsm de caltrivat tabletten, dat is voor de weerstand. het is niet zo dat mijn zoon nooit meer ziek is, maar moet zeggen dat het wel lijkt of hij er "sterker" van is.