volendam is niks. een uur en je bent klaar. zou idd gaan madurodam, scheveningen,amsterdam, alkmaar ofzo. een boottocht door de biesbosch is wel leuk
Zaanse schans en Volendam Bij mooi weer kan je in Volendam lekker bier drinken op een terras of je maakt nog een boottocht naar Marken. In Amsterdam kan je ook nog naar Nemo, leuk voor jong en oud. Madurodam in combi met Scheveningen is ook leuk. Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af wat voor een jongen het is. 20 jaar kan een puber zijn maar ook een volwassen jongen.
Ik ben vorig jaar in kinderdijk geweest. Met rondvaartboot. Ik vond het verbazend wekkend hoeveel buitenlanders en Japanners er waren. Vond het ook wel leuk! Ik zou juist niet naar Volendam gaan, juist omdat Amerikanen al zo vertekend beeld hebben dat we allemaal op klompen lopen 😏 Eindje verder rijden, maar Neeltje jans is leuk! Madurodam vind ik ook goed plan!
Ik denk idd de Amsterdam dungeon, ook omdat er in t pand een achtbaantje zit! De ijsbar van Heineken is ook leuk..en de Zaanse schans of de keukenhof...
De heineken experience moet hij zeker doen.... Met zijn vrienden De Amsterdam Dungeon is ook nirt echt wat voor kleinere kinderen, volgens mij is er ook een minimum leeftijd.
Ik zou ook zeggen Zaande Schans samen met Volendam. Of anders iets compleet anders, neem hem mee naar de Deltawerken en de Neeltje Jans, daar is ook een speeltuin voor je kindje. De strijd tegen het water is ook wel typisch nederlands.
Delft en dan de porseleinen fles moet je gezien hebben hihi. En is echt ook een stukje Nederlandse geschiedenis. En de nieuwe kerk bezoeken. Jan vermeer museum . Nou ja je leest het al ik kom uit Delft en vind dat je vooral dan ook Delft even moet aandoen echt een stukje Nederlandse geschiedenis op doen.
toen ik voor het eest in nederland was werd ik ook overal mee naar toe genomen dus ook volendam vond ik persoonlijk niet erg veel aan en na een uurtje had ik het wel weer gezien madurodam is wel erg leuk om heen te gaan
Neeltje jans! Typisch Nederlands natuurlijk de delta werken. Ik denk dat de Keukenhof nog niet veel is door de kou.
Keukenhof is inderdaad niets te doen door het weer.. tijdens Pasen hebben ze binnenplanten buiten gezet omdat de bollen nog niet uit waren.. Als Zeeuwse zou ik zeggen inderdaad de Deltawerken. Sowieso iets aan het water lijkt me leuk, zag Scheveningen voorbij komen, dat vond ik ook wel leuk. En een keer samen een typisch Hollands gerecht koken!
Hangt erg van zijn interesses af. Fun? Geschiedenis? Natuur? Kunst? Ik zou zeggen: Kinderdijk, Rotterdamse haven, Maeslantkering, Madurodam, Delft, Scheveningen. Ligt allemaal dicht bij elkaar. Je zou kunnen beginnen in de ochtend in Kinderdijk, dat is gratis en makkelijk met auto bereikbaar. Dan kiezen, Spido rondvaart en Euromast, of langs Maeslantkering rijden en naar Madurodam, daarna afhankelijk van het weer avond in Delft of in Scheveningen. Of als jullie van varen houden, auto neerzetten bij Fast Ferry in Dordrecht of Rotterdam. Dordt heeft vrij onbekende, maar mooie Middeleeuwse binnenstad, mooie gothische kerk, met unieke houten misericorden, vanaf stopplaats Ridderkerk van Fast Ferry kun je met het voet/fietsveer naar Kinderdijk, daar molens bekijken, en weer terug met voetveer naar Ridderkerk, of als je in Rotterdam of Dort fietsen huurt, door de polder naar Ferryhalte Alblasserdam fietsen en daar verder met Fast Ferry. In Rotterdam zitten de Rotterdam Port Experience, de Spido rondvaarten, de Euromast en het Wereldmuseum vlak bij de halte van de Fast Ferry. I.p.v. Volendam kun je beter het Zuiderzeemuseum doen, daar is veel meer te zien. Kun je altijd voor de foto en een palinkje nog naar Volendam. Wat Amerikanen ook vaak leuk vinden is het Openluchtmuseum in Arnhem. Veel Amerikanen (ook jongere) vinden het dan ook interessant om naar één van de oorlogsbegraafplaatsen daar in de omgeving te gaan, bijvoorbeeld Oosterbeek of Groesbeek. Daar in de omgeving heb je ook een paar hele leuke pannenkoekenhuizen in het bos (Duivelsberg bij Nijmegen, De Strooper bij Arnhem).
Ja, vaak vinden ze dat soort dingen geen moer aan en eerlijk gezegd, ik ben zo Nederlands als het maar kan en ben daar zelfs nog nooit geweest. Ik heb zelf ook wel mensen over gehad uit Amerika en Australië die hier voor het eerst waren en die liet ik gewoon mijn eigen stadje zien (klein, maar oud stadje, erg Hollands, haventje, noem maar op). Gewoon een terrasje pikken, wandelen, eventueel fietsen als ze dat aardig kunnen, pannenkoek eten in een restaurantje. Vaak combineren ze dat ook wel met wat toeristische dingen als Amsterdam, musea, de waterwerken etc., maar meestal geven ze aan dit 'echte' Hollandse leven toch leuker te vinden om eens te zien en mee te maken.
volendam??? voor een 20 jarige??!!! come on. die jongen gaat zich doodvervelend. ik zou een soort van citytrip met hem maken. de grote stadjes opzoeken, in de ene stad een terrasje pakken, andere wat eten andere een ijsje enz
Meeste amerikanen die ik spreek willen toch wel erg graag een dagje in Amsterdam rondlopen. In Amerika kennen ze amsterdam ook wel. Je kan wel zoiets als Scheveningen doen ofzo, maar dan kunnen ze er niet echt leuk over napraten als ze terug in Amerika zijn. Veel amerikanen vinden Amsterdam toch wel iets ERG intressants.