Beste verloskundigen, Ik weet net dat ik 4 weken en 2 dagen zwanger ben, 2 maanden na mijn missed abortion. Nu ben ik nogal bang dat ik weer zoiets meemaak straks. Ik heb helemaal geen zwangerschapssymptomen alleen een sterkere reuk en wat buikpijn/bandenpijn. Helemaal geen pijnlijke borsten of misselijk. Maar wel een duidelijke zwangerschapstest vanmorgen. Ik heb geen bloedverlies, maar wat zijn nog meer tekenen waar je een eventuele miskraam of missed abortion aan kan herkennen? Ik slik momenteel ook 800 mcg foliumzuur, etos zwanger zijn capsules en 3 gram visolie per dag. Wat kan ik doen en laten om niet weer een miskraam of missed abortion te krijgen? Alvast bedankt voor uw antwoord. Vriendelijke groet, Eva
Hoi, Een missed abortion kan je niet voelen. Het wel of niet hebben van klachten zegt helaas helemaal niets. het is vaak een gevoel wat vrouwen hebben, maar dit klopt heel vaak niet. Het enige wat voortekenen kunnen zijn, is bloedverlies en buikpijn. Je kan verder niets doen om een miskraam te voorkomen. ( neem aan dat je niet rookt en drinkt) Een miskraam komt echt heel vaak voor, 1/10, dus veel vrouwen maken het mee. Het is heel heftig om mee te maken, maar laat je niet ontmoedigen hierdoor. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam! Groeten Evelien