Waar hoop je op? Jongen of meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fiora, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Mag voor je hopen dat je zwangerschap verder onbezorgd verloopt en goed gaat anders heb je denk ik spijt van wat je nu schrijft.
    Vind het altijd wel typisch te zien welke mensen een of meerdere onbezorgde zwangerschappen hebben.
    Zo zie ik mensen het al aankondigen op facebook als ze net 5 weekjes zijn.
    En ik ken iemand die het alleen maar heeft over het uiterlijk van haar kind wat voor een eisen ze daaraan stelt diep triest..
    Als je wat meemaakt waardoor je er niet zo onbezorgd instaat verandert echt je hele mening heb ik gemerkt.

Maar goed daar gaat het niet over, ik ben zwanger van een zoontje en zou het leuk vinden om hierna nog een dochter te mogen krijgen. Maar ook 2 zoontjes lijkt me super zolang ik maar 2 gezonde en gelukkige kinderen heb☺☺ Klinkt heel cliche maar zo denk je echt als je er al eentje verloren bent en een zwangerschap heb met wat complicaties.

2. linanee

linanee Lid

19 jul 2012
    22
    0
    0

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Wat me vaak opvalt, is dat mensen die makkelijk zwanger raken, geen nare dingen in hun omgeveing meemaken rondom zwangerschap en geboorte, vaak zulk "verwend" gedrag vertonen.
    Mensen die heel lang op een zwangerschap hebben moeten wachten, of miskramen/ doodgeboorte hebben meegemaakt (of in hun omgeving) lijken veel vaker "tevreden"te zijn met welk geslacht dan ook.

Ik kan me voorstellen dat iemand een lichte voorkeur heeft, al heb ik dat zelf echt nooit gehad, maar de reacties van TS vind ik ook wel heel ver gaan!

Ik heb een zus met een dochtertje op het kerkhof en een zus met een dochter met een ernstige hartafwijking.
    Ik voel me soms zelfs bezwaard met mijn vier KERNGEZONDE jongens!

4. Sini

Sini Lid

11 aug 2014
    8
    0
    0
    Na alle ellende nu bijna 13 weken zwanger ! Maakt me werkelijk niet uit of het een meisje of jongen is. Blij dat het eindelijk goed zit en mn zoon er een brusje bij krijgt

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik zou toch echt meer kiezen voor een gezond kindje hoor! Ik dacht altijd dat ik een ''meisjes'' moeder zou zijn en had dat in gedachte. Maar zodra ik testte wist ik gewoon zeker dat het een jongetje was. En ik heb me er geen minuut naar over gevoeld! Het is een gezond superlief ventje en ik ben helemaal gek op hem! Daarnaast heb je trouwens echt superleuke kleding voor jongetjes ik durf zelfs te zeggen dat je voor newborn leukere kleertjes hebt dan voor meisjes! Als je een jongetje krijgt zal ik je de linken eens geven!

Maar serieus een lichte voorkeur omdat je je er geen voorstelling bij kan maken oke maar er ongeveer buikpijn van krijgen en er heel verdrietig om zijn lijkt mij voor je wellicht toekomstige zoontje ook niet heel leuk!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

aaaaah wat een geweldige stijl joh! Wat een zoetje!!!!Ik word er blij van!

7. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Meiden.. Niet zo grof.. Ts heeft allang gezegd dat ze het helemaal niet leuk vind dat ze dit zo voelt...

Ts.. Het gaat helemaal goed komen. Zodra je de echo hebt gehad en weet dat alles zover in orde is. En het geslacht weet. Ook al is het een jongetje. Waarschijnlijk heb je voor jezelf een idiaal beeld in je hoofd waar je nog lastig vanaf kan wijken... Wellicht zal je idd even moeten wennen aan het idee. Gelukkig heb je daar ook de tijd voor... En voor je het weet.. Weet je niet meer anders meer.

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    De laatste alinea....Het scheelt dat jij wel sympathiek en niet jaloers bent;)

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Bij de zwangerschap van ons zoontje dachten we dat het een meisje zou zijn, bij de 20 weken echo zagen ze echt dt het een knul was. Ik was dolgelukkig! Wilde altijd graag een kleine knul.
    Mocht ik ooit zwanger worden, heb ik totaal geen voorkeur. Lijkt me beide leuk.

10. ava88

ava88 Lid

16 nov 2014
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerst zwangerschap is afgebroken met 19 weken omdat haar hartje gestopt was met kloppen, na 6 maanden weer zwanger en dit keer van een jongetje. Dolblij waren wij met de 20 weken echo dat het een gezond ventje was, absoluut geen voorkeur gehad. Nu ik weer zwanger ben hoor ik van mijn omgeving vaak oh ik hoop dat je meisje krijgt, ik snoer ze gelijk de mond want als je zo iets mee gemaakt hebt wil je niets anders dan een gezond kindje.

11. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Nee ik schaam mij niet om mijn opmerking. Sommige mensen verdienen in mijn ogen geen kinderen.
    ZIJ zou zich voor dat gevoel/gedrag moeten schamen. Ik heb niets om mij voor te schamen. weet hoe hard het leven kan zijn, wees dankbaar met het wonder (!!!!!) Dat je MAG krijgen

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik weet dat je op een forum alles mag zeggen, maar ik begrijp echt niet dat je zo egoïstisch kan denken.....je kunt het niet verkroppen dat je schoonzusje een meisje krijgt en jij mogelijk niet? Dat soort gedachten vind ik echt vreselijk.

13. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Dat een voorkeur hebben verwent zou zijn en dat je dan blijkbaar geen nare dingen in je leven hebt meegemaakt, daar ben ik t niet mee eens.
    Ik heb ook een voorkeur en heb ook 5 mk'en doorgemaakt, waaronder 1 dit jaar met 12 weken en een hele lange nasleep. Wat zegt een voorkeur nou over of je niet blij zou zijn met je zs??

14. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik snap je frustratie maar wat jij schrijft komt ook best hard aan :(
    Ik vind het niet kunnen hoe ze zichzelf hier ook beschrijft om haar een zwangerschap te misgunnen. Het is zoiezo zonde om hierom jezelf boos te maken toch?

(Bedoel dit echt niet aanvallend he, ik heb zelf een miskraam gehad en ben nu gelukkig weer zwanger ik heb nog geen kinderen en hoop dat ik nou een zwangerschap mag voldragen ) :) maar vind het best hard wat je schrijft en ergens doet het me een beetje pijn. Ik zou kapot gaan als iemand zoiets tegen mij zou zeggen.

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Dit ☺️

16. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Je hebt wel gelijk, ik schrok er ook van! Van beide jullie berichtjes eigenlijk haha.

Ik ben al blij als dit kleintje blijft plakken tot dat ik kan bevallen van hem of haar. ;)

17. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Ik ga kapot als ik zulke berichten lees... word er verdrietig van dat iemand sip wordt als ze naar jongenskleertjes kijkt... Dat ze jaloers zou zijn als dr schoonzus wel een meisje krijgt... wees toch blij met dat leventje... een jongen of meisje doet er echt niet toe!

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Graag een meisje of jongetje willen, een lichte voorkeur hebben is toch wel heel anders dan niet kunnen verkroppen als het een jongetje is, sip zijn etc.
    Je draagt je bloedeigen kindje. Nee ik snap werkelijk niet dat iemand zo over een eigen kind kan denken. Ik denk toch dat je jezelf weleens streng mag toespreken.
    Gedachtes en gevoelens kan je wel degelijk beïnvloeden.

Ik zou graag een kindje willen. Was zwanger en het ging mis. Ik droomde toen ik nog zwanger was van een meisje. Heerlijk tutten. Er ook denk ik aan gewend omdat er allemaal meisjes in de familie geboren worden.
    Maar als ik erover dacht dat het een jongetje zou kunnen zijn voelde dat als een nieuwe ontdekking en voelde ik net zoveel liefde opborrelen.
    Zowel een meisje als een jongetje zouden zo ontzettend welkom zijn.

19. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ik snap je helemaal, al moet ik zeggend at ik ook eerlijk wel eens jaloers ben geweest op mijn schoonzus ze heeft al 2 kinderen ze hoefde haar man alleen een handje te geven en het was weer raak. Nu wilde ze een meisje daarvoor was ik al 9 maanden aan het proberen met me manlief en mevrouw praat er 1 x over en 2 maanden later bleek ze al 2 tegen de 3 maanden zwanger te zijn van een meisje en ik niet nee ik kreeg een miskraam toen zij ging bevallen diezelfde week, en soms de opmerkingen nog als ik me hete thee ofzo op tafel heb gezet en de kinderen lopen er langs, " ja let nou eens op " o maar ja je heb natuurlijk geen kinderen. Dan kan ik haar ook wel eens aanvliegen en vind ik het zo oneerlijke dat ik geen kindje heb mogen baren. Maar toch vind ik niet dat je alles zomaar moet zeggen. Soms kan je beter dan niet reageren, om de eer aan jezelf te houden. ;)

20. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Volgens mij gaat het hier niet om wel of niet zwanger kunnen worden maar over de mijns inziens ongezond sterke voorkeur voor een bepaald geslacht.
    de opmerking van je zus is niet heel tactisch. Ik vind het heel erg voor jullie dat jullie al zo lang bezig zijn voor een kindje... maar dat staat los van wat ik wel en niet zeg. Ik zeg wat ik ervan vind. Mijn reactie is net zo hard als haar gedachten.

Deel Deze Pagina