Waar hoop je op? Jongen of meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fiora, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier bij de eerste een lichte voorkeur voor een meisje, maar bij een jongen net zo blij geweest.
    Werd een meisje.

Bij de tweede geen voorkeur maar de mensen om me heen wel ;) voor een jongen. Werd ook een meisje.

Nu in verwachting van de derde en alleen de omgeving hoopt op een jongen. En het wordt weer een meisje. :)

Bijna iedereen heeft wel een gezonde voorkeur voor een bepaald geslacht, maar volgens mij wordt je alleen maar zwanger met het idee om een kindje op de wereld te zetten. Ongeacht geslacht. Fijne zwangerschap

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik weet het eigenlijk niet. Nog een jongen lijkt me leuk, maar een meisje lijkt me ook super. Geen idee dus. Nog een paar weken geduld. :)

3. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Bij de 1e wist ik gelijk dat het een meisje was. Gewoon een gevoel. Dat werd dus ook bevestigd 😊

Maar bij deze 2 twijfel ik heel erg. Voor mij mogen het wel 2 meiden zijn. Maar ben allang blij als ze alle 2 gezond geboren mogen worden

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Het mooie van het geslacht vind ik, is dat je er (gelukkig!) geen invloed op kan uitoefenen... Het komt zoals het komt. Het lot bepaalt. Mooie gedachte vind ik.

Ik vind je openingspost ook wat ongelukkig, maar weet ook dat hormonen gekke dingen met een mens kunnen doen ;). De reacties van sommige dames hier vind ik veel schokkender!

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Mijn oudste is een meisje, toen had ik eigenlijk geen voorkeur, maar dat het een meisje is, vond ik wel erg leuk, om lekker roze te shoppen tijdens de zwangerschap. Toen ik hoorde dat ik zwanger van een jongen was, vond ik het wel even wennen. Ik vond mezelf inmiddels een echte meisjes - mama, kon ik wel een jongens - mama zijn dan?

Maar wat vind ik een jongen leuk zeg, geweldig. Mijn meisje is echt een papa's meisje en mijn zoontje is echt een mama's kindje, heerlijk knuffelen en kusjes geven en wat betreft de kleren werd ik ook altijd vrolijk van meidenspul en vond ik de jongenskleding maar beperkt, maar inmiddels heb ik echt een jongenskleding tik, ik shop maar door, zoveel leuke dingen, bij de ZARA en bij NEXT (online) wow, ik kan mijn hele maandsalaris wel aan jongenskleding (ook aan meidenkleding uiteraard) spenderen, maar dat doe ik toch maar niet haha... ik ben happy met een jongen en meisje dus!

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier hebben we ook altijd een beetje op een jongen gehoopt maar we hadden allebei wel het voorgevoel dat het een meisje zou worden
    Toen het bij de pretecho inderdaad een meisje bleek te zijn, heb ik nooit gedacht van 'Ohnee geen jongen', ik was meteen ingesteld op een meisje, ben meteen roze beginnen kopen :)

Ben vooral blij dat ze gezond is! Maar een lichte voorkeur voor het geslacht (Voor je het geslacht weet) lijkt me wel normaal bij de meesten

7. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    bij de 1e zwangerschap geen voorkeur gehad

wel de hoop op een knul maargoed het belangrijkste is dat het gezond is!
    en wij zijn gezegend met een mooie knul
    die een niet al te beste start heeft gehad jammergenoeg

nu zwanger van de 2e en wederom geen voorkeur.. nu meer mega zenuwen of deze beeb blijft zitten tot de uitgerekende datum en gezond wordt geboren met alles erop en eraan... en zoals het er nu uitziet kwa echo's en onderzoeken geen afwijkingen te zien goddank dus nu vasthouden tot de uitgerekende datum!

en of het nou een piemeltje is of niet vind ik erg onbelangrijk nu
    :D

8. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Geen voorkeur gehad voor een jongen of meisje, wel wisten we vanaf het begin de naam voor een meisje.
    Voor mij maakte en maakt het niets uit wat het geslacht is,als het kind maar kind gezond is. Ook al weten we wat het word, het maakte voor mij niks uit :)

9. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf dag 1 van mijn eerste zwangerschap hebben wij een meisjesnaam. Deze blijft iedere zwangerschap hangen en is nu een beetje verworven tot "werknaam" van de tijd vóórdat we weten wat het wordt. Mochten we ooit nog een dochter krijgen, dan is het bijna raar om haar die naam te geven. Maar al onze andere kinderen hebben een naam die super goed past bij deze meisjesnaam. Ha ha!

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Echt een voorkeur heb ik niet, wel denk ik dat ik erg moet wennen als het een jongen blijkt want mijn gevoel zegt zo sterk meisje.

11. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Ik had geen voorkeur. Dacht een meisje, terwijl we al een jongensnaam hadden en allemaal spullen voor jongens zo leuk vonden.
    Nu blijkt het toch een jongen te zijn.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

De voorkeur begrijp ik, die had ik ook en ook voor een meisje. De afkeur voor een jongen begrijp ik niet en je openingspost is tenenkrommend. Ik zou je bijna een jongen toewensen om je ongelijk te bewijzen.
    En "meisjesmoeder" zijn enzo dat is gewoon vette onzin, dat was ik ook tot mijn oudste een jongen bleek :)

13. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ach een meisje lijktme heel erg leuk, vooral omdat we al een jongen hebben. Ik weet niet waarom, maar we hadden beide een lichte voorkeur voor een meisje.. Maar vinden onze jongen natuurlijk helemaal geweldig :D een broertje is voor hem ook de el leuk, al wordt dat ook weer stoeien.

14. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Geen voorkeur, ik heb al een zoon en heb altijd gedacht dat ALS ik ooit een tweede zou krijgen ik weer een zoon zou krijgen. Tijdens de zwangerschap voorgevoel voor meisje en dat bleek inderdaad zo te zijn. Ik moest even schakelen, niet omdat ik een voorkeur had maar gewoon omdat ik een jongen ' gewend' was. Ik vind het nu erg leuk een meisje, maar het maakt mij echt NIETS uit. Een kindje krijgen an sich is al een wonder... Ik veroordeel TS niet, maar kan me werkelijk niets voorstellen bij je gevoel.

Ik hoop op een gezond kind voor je.

15. pipa1982

pipa1982 Actief lid

20 okt 2014
    183
    0
    0
    Een lichte voorkeur hebben kan in me voorstellen wij hebben nu 2 hele stoere jongens dus een meisje zou leuk zijn.

Maar als er nog een jongen onderweg is nu ben ik net zo blij, als het kindje maar gezond en wel ter wereld mag komen.
    We hebben dan ook al van af het begin af aan een jongens en een meisjesnaam.
    Ik vind het heel erg dat je zegt het niet te kunnen verkroppen.
    Wees blij dat je zwanger bent en een zwangerschap mag beleven met aan het eind daarvan een prachtig en hopelijk gezond kindje.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb een lichte voorkeur voor een klein zusje voor onze dochter. Gewoon omdat ik zelf graag een zusje had gewild vroeger, en ik ben meisjes gewend.
    Maar een jongen zou ik ook te gek vinden. Eens een keer niet roze, glitters, hello kitty etc. maar stoere jongenskleren en speelgoed shoppen.

Eigenlijk maakt het me dus echt niet uit :)

Beiden zijn méér dan welkom hier, ik ben alleen wel erg nieuwsgierig dus zaterdag hebben we met precies 16w de geslachtsbepaling!

17. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Gezien je onderschrift kan ik me voorstellen dat de mening van TS je enorm raakt, waardoor je de behoefte hebt om op haar en iedereen die haar niet afvalt, fel te reageren.
    Ik vind dat je daarom even goed een dikke arm om je schouders verdient. Ik wens je het beste en hoop dat je snel een wondertje in je armen zult sluiten!!

18. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ligero, veel plezier zaterdag, ik mag morgen. Hoewel het mij niet uitmaakt vind ik het mega spannend! :)

19. Logan

Logan Niet meer actief

Ik denk dat je gelijk hebt :). Thanks lief van je.

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Luxe probleem heb je TS! Heerlijk voor je!

Ik was er bij m'n eerste zwangerschap ook zo eentje met luxe probleem:doe mij maar een dochter en ja hoor die kreeg ik en...nog gezond ook.

Mijn tweede zwangerschap dacht ik ook weer lekker te kunnen gaan roepen wat mijn wensen waren. En toen...belande ik met behoorlijk letsel in het ziekenhuis. Week zwaar aan de morfine, tientallen röntgenfoto's en een narcose met 12 weken zwangerschap. Had mijn lesje nederigheid er meteen op zitten. Dan besef je pas dat je maar 1 ding mag hopen en dat is een gezond kindje krijgen na alle ellende en gore stoffen die je lichaam in zijn gebracht.

Na bijna 9 maanden een gezond kindje gekregen, wat echt veeeeel belangrijker is. en ja ik kreeg nu ook nog eens een jongen, dus misschien makkelijk lullen.

Deel Deze Pagina