'Inwendig' maagzuur; kan dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi allemaal! Ik heb vaak, met name 's avonds en als ik in bed lig, last van een vervelend gevoel -> ik word misselijk achter m'n borstbeen/meer een drukkend gevoel en soms loopt er wat er in m'n mond, maar dit is maar heel zelden. Voornamelijk het misselijke gevoel achter m'n borstbeen maakt dat ik me heel naar voel. Ik heb me vaak afgevraagd wat dit zijn kon, totdat m'n tante zei dat dit 'inwendig' maagzuur is..
    Kan dit? Kun je maagzuur hebben, zonder dat je echt maagzuur/voedsel terugkrijgt in je mond? Zo ja, herkennen sommigen van jullie dit symptoom?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat heb ik ook weleens...

Maagzuur kun je ook van binnen hebben zonder dat het naar boven komt. Brandend maagzuur.

Als je het vaak hebt en al een tijdje kun je het best even naar de huisarts.

Ik neem meestal een rennie. Dat werkt hier heel erg goed.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is nou verborgen reflux. Maagzuur dat terugloopt in je slokdarm. Net als bij baby's. Ik heb het zelf gehad toen ik 21 was.

Even mee naar de huisarts gaan, krijg je Nexium en/of Motilium en als je dan erge last blijft houden kan er een gastroscopie plaatsvinden. Ze kunnen ev. met een operatie de spieren van het klepje tussen maag en slokdarm aantrekken.

Wat ook helpt tegen opkomend/brandend maagzuur:

Niet te vet of gekruid eten
    Geen alcohol
    Geen koffie
    Geen suiker
    Geen koolzuur
    Niet roken
    Niet vlak voordat je naar bed gaat eten

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Volgens mij is dat gewoon brandend maagzuur..

Ik heb veel last van nu tijdens de zwangerschap en krijg nooit voedsel terug in m'n mond..

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Dat zijn juist de symptomen van brandend maagzuur die je omschrijft. Koop rennie's en je bent er vanaf (als je het af en toe een beetje hebt, als het vaak is: naar de huisarts)

6. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik had het in alledrie m'n zwangerschappen ook voornamelijk als een hevig drukgevoel op m'n slokdarm en me naar voelen, en niet in m'n mond. Was dus idd reflux/maagzuur. Ohja en behalve evt. maagzuurremmers (werkte goed!) kun je ook nog proberen of het uitmaakt als je van houding wisselt, ik had het op één zijde veel midner dan op rug en andere zijde.

Deel Deze Pagina