Met de allerbeste bedoelingen heeft mn schoonzus haar duo wagen niet weggedaan maar bewaart voor ons toen we deze spruit verwachtte. Helaas heeft hij maanden buiten gestaan en zit nu de bekleding vol schimmel!! Wat kan ik daar aan doen? de bekleding mag niet in de wasmachine...
zonde dat ze hem niet binnen heeft bewaard...ik zou geen risico qua gezondheid nemen, dus toch maar een andere wagen helaas..
Voor sommige wagens kan je wel los bekleding kopen. Misschien eens informeren. Dom om een kinderwagen buiten te zetten.
ik weety niet welke duo wagen je hebt, maar bij ons gaat hij regelmatig de wasmachine in...... ik gebruik hem dagelijks en mijn man haal er alles af en hup de wasmachine in. maar schimmel, tja dan zal je kunnen kijken bij de da of je er iets voor kan krijgen. maar ja ik zou overwegen om een andere te kopen, misschiden kan je alleen de bekleding bestellen als de rest goed is. we hebben trouwens een kees.
Volgens mij kan je daar wel nieuwe bekleding voor krijgen toch. Even informeren bij een babyzaak want is goedkoper als een hele nieuwe wagen
ik gooi alle bekleding die los kan gewoon in de wasmachine op een kort programma en 40 gr gaat altijd goed bij mij hihih. ze spugen altijd wel dus t word altijd wel vies vind t wel zo fris
Zonde.. Ja, doe je weinig meer aan! Weet nog dat er weer/schimmel in mjn favo uitgaansoutfitje was gekomen..door de bier. Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd.. maar het mocht niet baten Wat was ik kwaaaaad!
Nou alleen in de buitenkant van de bekleding, dus niet op het stuk waar ze opzitten, maar wel aan de binnenkant van de zonneklep zeg maar. ze weet t zelf niet eens, het ding had ze afgedankt buiten gezet, wel onder het afdak maar naast de konijnenkooi en ook allerlei konijnenzooi erin... eerlijk gezegd ben ik er best kwaad over, ze had ons de wagen beloofd zodat we niet zoveel kosten hadden (nogal financielem pech gehad sinds ik zwanger ben) en daar hebben we ook op gerekend... Nu kan ik, als ik een beetje pech heb, alsnog op zoek naar nieuwe bekleding of nieuwe wagen waar geld geld voor is... Het nestje waar de baby in gaat liggen, heeft ze op zolder bewaard dus die is hopelijk niet aangetast... zal eens kijken of ik de zonneklep bekleding er af kan halen en of ik wat fotos kan maken en plaatsen zodat jullie mee kunnen beoordelen.
Probeer eens een hele sterke oplossing van Biotex oxi te maken. Dus bijvoorbeeld 3x zo sterk als op de verpakking staat. Daar krijg ik het weer ook mee uit de was. Het proberen waard lijkt me! Succes.
Ik zou hetm proberen te wassen. Nu heb je ook al niks. En als het er niet uitgaat zou ik hem niet meer gebruiken.
Je hebt antischimmelspul van HG, daar heb ik laatst nog schimmel mee uit de gordijnen in de schuur gekregen. Dacht echt dat ik ze kon weggooien. Maar heb het erop gespoten, het even in laten trekken en je zag het eraf druppen. Maar weet niet of ik het zou gebruiken voor babyspul. Het is toch sterk spul en geloof niet dat ik dat risico zou nemen. Tenzij je het daarna goed kunt wassen.
Die antischimmelspray van HG slaat oranje/rood uit op bekleding, ( hier perongeluk op handdoeken en douchemat gekomen) zou ik dus niet gebruiken. Zou hem gewoon heet wassen