het valt niet mee om een nieuwe baan te vinden, mijn ww eindigt binnenkort en zit dan anders echt met een probleem..wie kan me misschien vertellen welke bedrijven er op zoek zijn naar mensen in amsterdam? alvast bedankt
ik zoek administratief werk, ik ben 29 jaar, ik zoek 3/4 of 5 dagen per wek, mijn c.v. kan ik altijd naar je mailen, en ik zoek in amsterdam.. werk jij bij een uitzendbureau? alvast bedankt p.s. ik heb de afgelopen 8 jaar alleen maar administratief/secretarieel werk gedaan
hoi nee ik werk niet voor een uitzendbureau maar dat zijn wel de vragen die men als eerst steld vandaar. Heb je het al via uitzendbureau's geprobeerd? Amsterdam heeft wel veel mogelijkheden namelijk. Ben je mobiel? hoever zal je willen reizen ervoor? (denk met je mee hoor )
klopt bij gemeentes lopen momenteel veel vacatures. ikd ach tdat er een aparte link voor was. www.gemeentebanen.nl of zo iets?
Je moet je s melden bij het UWV.. als je je ziekmeld daar heb je recht op een zwangerschaps uitkering.. 100% laatst verdiende loon en daarna op een bevallingsuitkering.. je hoeft dan ook niet te solliciteren, maar als je je ziekmeld (mischien niet zo netjes, maar als je zwanger bent is het ook neit zo raar) kan het je wel voorlopig helpen bij t financiele plaatje. Je kunt altijd informeren.. ik heb er veel aan gehad.
http://www.uwv.nl/particulieren/werkloo ... index.aspx ff naar beneden scrollen bij ..ik ben zwanger..staat veel info in en ook een contact item.. succes
doordat je je (zo ging het bij mij) eerst ziek meld krijg je ziektewetuitkering.. dan later zwnagerschapsuitkering/bevallingsuitkering.. dan ben je voorlopig ff uit de brand...
Dus ziek melden terwijl je niet ziek bent om alleen maar een uitkering te kunnen trekken? Sorry, maar dat vind ik wel erg ver gaan! Dat vind ik gewoon frauderen! Bovendien voert het UWV gewoon controles uit op ziekte hoor, ook bij ziekte door zwangerschap. @ TS, ik zou idd contact opnemen met uitzendbureaus, detacheringsbedrijven ed. En open sollicitaties sturen, vacatures worden namelijk lang niet altijd openbaar gezet. Succes ermee!
wazig ze is toch niet ziek? en als je je ziekmeld krijg je niet automatisch een 'zwangerschapsuitkering'?! en de uitleg van de uitkering klopt ook niet, het is 100% van het door het uwv berekende dagloon bij ziekte tgv de zwangerschap. dus je geeft ook nog eens verkeerd advies. dus eigenlijk zeg je tegen iedereen die moet solliciteren: meld je ziek, hoef je niet meer te werken. ik weet dat ik zo een enorme discussie inga, maar vind dit echt te zot voor woorden! iedereen zich even inlezen en inleven in de klachten van BI, ziek melden tgv de zwangerschap en wat is het leven toch een feest! TS, ik hoop dat je snel een leuke baan vind!
ik hoop ook dat je snel leuk werk vindt! kan je helaas niet helpen, ik woon in het zuiden.. en een uitkering trekken op valse voorwendselen vind ik ook schandalig! er is altijd werk zolang je ook bereid bent bijv. tijdelijk in een callcenter te gaan werken. misschien niet ideaal maar in deze tijd moet je blij zijn als je al een baan hebt vind ik. bovendien is het om de crisis tegen te gaan goed als zoveel mogelijk mensen hun eigen brood verdienen ipv een uitkering hebben. (dan heb ik het dus niet over bewuste thuisblijfmoeders he!)
mijn contract is rond de 10 weken niet verlengd....en ik zit nu gewoon in de ww...en ja...ik moet ook gewoon 1 keer per week solliciteren, minimaal. Niet meer dan logisch...ik neem ook aan dat je gewoon wil werken? Je hebt misschien niet zo snel een baan gevonden..helemaal als je wat verder in je zwangerschap bent niet...maar het kan altijd... Je mankeert natuurlijk niets...en je bent niet ziek... ik heb vandeweek nog een sollicitatiegesprek gehad wat heel positief is verlopen...en ze wisten vantevoren al dat ik 6 maanden in verwachting ben...en ik ben wel uitgenodigd! Dus het kan altijd! Als je je ziekmeldt zonder reden kan je hier trouwens best problemen mee krijgen hoor! Ze hebben net als bij een normale werkgever ook gewoon controles e.d. en thuiszitten zonder dat je echt ziek bent is idd fraude! Dus kijk daarmee uit!
Ik wil na de bevalling van ons derde kindje ook weer aan het werk. Ben bij de vorige twee kids thuis gebleven. Lijkt mij wel lekker om straks ook weer twee daagjes aan het werk te zijn. En papa vindt het helemaal geweldig dat hij papadagen heeft.
Even uit de brand?! Ze is nog maar zeven weken zwanger. Iedereen moet het zelf weten hoor, maar dit vind ik persoonlijk echt een waardeloze instelling!
waarom verloopt je ww, kan deze niet verlengt worden, en dat je alsnog verder solliciteerd, dan heb je wat minder druk, financieel dan, want je zwangerschap mag nog lekker lang verzwijgen, dus dat dal geen reden zijn waarom ze je dan afwijzen succes p.s. ik zou me zeker ook niet ziekmelden, te gek voor woorden
Sonjadanielle, je krijgt maar een bepaald aantal maanden ww als je werkeloos bent. En als die maanden op zijn stopt het gewoon en mag je dus over naar de bijstand... Ts: gewoon zelf bedrijven bellen, zitten er gelukkig genoeg in en rondom Amsterdam.