Waar ik al lang nieuwsgierig naar ben...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pippa26, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.021
    25.486
    113
    Geen idee wat normaal is. Voor mij was het normaal om meteen ovulatietesten te gebruiken. Ik vond het fijn om te weten wanneer mijn ovulatie was.

    Gewoon doen waar je je prettig bij voelt, dan is er geen fout :)
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik denk dat de meeste mensen stoppen met de pil en denken: we zien wel.

    Alleen als je na een jaar nog geen positieve zwangerschapstest hebt gezien... Tsja, dan ga je vaak het over een andere boeg gooien. Al dan niet in opdracht van een arts.

    Ik moet eerlijk zeggen dat jouw vraag mij stoort. Kun je het zelf niet bedenken dat het gros van de mensen die gaan temperaturen dat uit bittere medische noodzaak gaan doen?
     
    geneeke en Nellie4 vinden dit leuk.
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.643
    113
    Nou blijkbaar is, gezien de reacties, die aanvankelijke makkelijke houding niet zo vanzelfsprekend als je zou denken. En dat past wel in een patroon van deze tijd denk ik, dat vrouwen en mensen in het algemeen niet meer op hun lichaam durven vertrouwen en zichzelf niet meer goed aanvoelen. We gebruiken fitbits en maken ons zorgen als de hartslag weleens 55 is. We gebruiken apps om onze slaap te monitoren. We willen digitale flesjes die ons precies vertellen hoeveel ml spruit de laatste 3 dagen heeft gedronken en speentjes met ingebouwde thermometer. Bijna niemand "durft" meer thuis te bevallen en veel vrouwen weten al precies wat voor pijnstilling ze willen (en dat ze niet zonder kunnen) zonder ooit een wee gevoeld te hebben. We maken total body scans "voor de zekerheid". En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

    Hoe hebben we in vredesnaam de afgelopen 10.000 jaar overleefd :rolleyes:
    Aan ts en anderen die aan het begin van hun kinderwens staan en gewoon een goede cyclus hebben: zorg goed voor jezelf, maak het gezellig samen, vooral op die dagen ongeveer halverwege je cyclus dat je toch al niet van elkaar af kunt blijven (goh wat zou dat nou voor hint van je lichaam zijn?:p) en je hebt zo'n 75% kans om in het eerste jaar "vanzelf" zwanger te raken!
     
    spruitje80, Liekje81, Anniek88 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Bij de eerste twee gewoon gestopt met anticonceptie.
    Bij de derde was onze situatie wat anders, ik was heel ziek geweest waardoor mijn cyclus een tijdje stil had gelegen en nog erg onregelmatig was, ik werkte toen ook al gemiddeld drie nachtdiensten per week en mijn man zat in een opleidingstraject waardoor hij regelmatig twee of drie dagen van huis was. We wilden vanwege onze leeftijd en het leeftijdsverschil met de oudste twee wel graag 'snel' zwanger raken. Dus toen toch maar een tijdje ovulatietesten gebruikt, zodat we op de dagen dat we wel allebei thuis waren, in elk geval geen ovulatie zouden missen.
     
  5. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Bij de oudste gestopt met de pil, en meteen zwanger. Daarna gebruikt gemaakt van condooms ipv pil en die lieten we dus gewoon weg. Elke keer direct zwanger. (Ook 2 miskramen gehad) En schijnbaar ergens niet goed opgelet want onze jongste was niet gepland.
    Mocht ik nu niet zo vruchtbaar blijken dan had ik misschien wel ovulatietesten gebruikt na een paar maanden.
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij de eerste het op zijn beloop gelaten. Uiteindelijk in ronde 3 blijvend zwanger geraakt.

    Bij de tweede ook eerst op het beloop gelaten. Na zo'n half jaar gestart met ovulatietesten om eisprong vast te stellen maar had niet elke keer een duidelijke piek. Maar 1x een knaller gehad.
    Uiteindelijk begonnen met temperaturen, gaf mij wel wat rust. En zag ik vaak al de menstruatie aankomen zodat ik er geen testje tegenaan hoefde te gooien.
    Toen in ronde 13/14 zwanger geraakt.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Bij de eerste gestopt en gedacht 'we zien wel wat er gebeurd'. Ik heb 1 normale menstruatie gehad. Bij de 2e ging het met zo, alleen toen was ik meteen zwanger.

    Bij de 3e wilde ik toch wel eens weten hoe mijn cyclus nou precies was en dus ben ik ovutesten gaan gebruiken. Ik was in de 3e ronde zwanger. Doordat ik het toch wel fijn vond om te weten wanneer mijn eisprong was, heb ik bij de 4e weer ovutesten gebruikt. Was in de 1e ronde zwanger.
     
  8. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Niet getemperatuurd ook geen testen.

    Wel had ik al ongeveer een jaar voor we er voor gingen de app ‘flo’ gebruikt maar meer voor mijn eigen handigheid om te weten welke dag ik mijn volgende ongesteldheid kon verwachten. Deze app berekend ook verwachte eisprong.

    September begonnen met proberen - Oktober was ik zwanger.

    Ik kan wel begrijpen waarom de dames hier testen en temperaturen het is (helaas) niet voor iedereen makkelijk om zwanger te worden. En ik hoop dan ook voor die dames dat het maar snel zo mag zijn :)
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Daar gaat mijn vraag idd niet om. Ik ben gewoon benieuwd wat een gemiddelde vrouw doet als ze besluiten dat ze kinderen willen. Vandaar :)
     
  10. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    De eerste keer stond ik er super relaxed in, gewoon proberen en we zien wel. Meteen zwanger! En een miskraam... en toen het daarna maar duurde en duurde ging ik uiteindelijk ook cyclus bijhouden en soms ovulatietesten doen, maar echt vrolijker werd ik er niet van.
    Nr2 was een cadeautje. Als we ooit voor nr3 gaan ben ik niet van plan te temperaturen en ovulatietesten te gebruiken, ik wil er graag wat relaxter in staan. Maar als het lang duurt denk ik dat dat wel zal veranderen
     
  11. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.299
    113
    Hoe weet je dat nou als je daar nog nooit geweest bent.
     
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Hier nooit aan temperaturen, ovulatie testen of iets in die richting gedaan. 2x spiraal verwijderd en veel sex gehad :roflmao: van de 1e de 2e ronde zwanger en van de 2e de 1e ronde zwanger.
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik moest temperaturen van het ziekenhuis (naast pillen om mijn eisprong op te wekken).
    Maar ik heb het niet gedaan, gewoon "we zien wel"
     
  14. Deb89

    Deb89 Bekend lid

    4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Bij onze eerste gewoon gestopt met de pil en we zien wel, toen in ronde 5 zwanger.
    Nu bezig voor de 2e, en ik ga nu in ronde 6 voor de eerste keer ovulatietesten gebruiken. Ronde 5 waren we zwanger, maar helaas een vmk.
    Van mijn zus weet ik dat zij bij haar 3e na een aantal maanden proberen ook ovulatietesten is gaan gebruiken en toen de 2e ronde (met ovulatietesten) zwanger was.
     
  15. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik ben na 2 jaar proberen en niet zwanger raken mijn temp gaan bij houden. De ovulatie testen hadden ook geen nut en als je naar de huisarts gaat dan zeggen ze toch dat je eerst je temp moet bijhouden.
    Toen wij bij de huisarts waren en zij zei dat ik mijn temp moest bij houden kon ik haar het lijstje al overhandigen. Toen kreeg ik clomid voor geschreven en sex op commando :D:roflmao:.

    Niet met anderen over gesproken overigens.
     
  16. Iloon28

    Iloon28 Lid

    12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Wij zijn al sinds januari 2018 bezig voor ons eerste kindje.
    Toen we met de pil stopte hadden we zoiets van we zien het wel.. maar het is ons helaas nog niet gegund en ben dus na 8 maanden met temperaturen en begonnen.
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier destijds gestopt met de pil en met de gedachte: we zien het wel. Ik zou al blij zijn geweest als ik eerst een paar keer een nette cyclus had gehad. Ook niet bezig geweest met wanneer we seks "moesten" hebben. Wel gekeken wanneer ik ongesteld zou moeten worden met een standaard cyclus van 28 dagen maar ook handig om maandverband bij je te hebben natuurlijk.
    Toen de dag was aangebroken dat ik ongesteld moest worden kwam er eerst niks, behalve de bekende lage rugpijn. Ik blij, want dat zou betekenen dat na 10 jaar pil slikken ik uit mezelf ongesteld zou worden. Dat was een goed begin vond ik zelf. Die middag toch maar een testje gedaan want er kwam niks en duidelijke 2e streep. Compleet overdonderd want ik had er juist geen rekening mee gehouden dat het zo snel raak kon zijn.

    Bij 2e besloten we dat op vakantie de condooms thuis zouden laten. Weer met de gedachte van: we zien het wel. Ik dacht: als het even duurt is onze dochter weer ietsje ouder en dat was ook best een fijn idee. Maar goed, in de maand voor we op vakantie gingen een keer onveilig gedaan en ja hoor, weer zwanger (weer in shock). Dus geen wijn op vakantie voor mij.

    Een vriendin van mij begon juist wel heel fanatiek met ovulatietesten en temperatuurkaart (voor hun 2e kind, de eerste hadden ze geen problemen met zwanger worden en was het binnen enkele maanden raak).
    Haar man was er in de 2 maand al zat van. Gelukkig voor haar was het de 3e maand raak.

    Persoonlijk zeg ik (al moet iedereen het zelf weten en speciale reden daargelaten), laat alle ovulatietesten en tempkaarten voor wat ze zijn en geniet van het idee samen dat jullie er samen voor gaan. Kijk de eerste maanden hoe het gaat, zeker als je lang de pil hebt geslikt bijvoorbeeld.
    Ik besef me dat ik 2x heel veel geluk heb gehad en misschien heb ik makkelijk praten alleen lijkt het me zo'n toestand te worden als je direct bij ronde 1 al middelen in gaat zetten. Ook seks wordt dan al gauw een moetje lijkt me. Al het spontane gaat er af. En nee, ik wil hier geen dames mee voor het hoofd stoten die in de mmm zitten of zaten. Ik begrijp dat je dan in een hele andere situatie zit.
    Ook wanneer alles bij beiden goed is kan het tenslotte even duren.
     
  18. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    AMEN had mijn tekst kunne zijn!
    Mensen willen overal maar controle over. Terwijl de natuur perfect in elkaar zit!
    En nee dan heb ik het niet over mensen met medische redenen.

    Ik heb nooit getemperatuurd etc. Ik voelde mijn eisprong wel altijd.

    Als er geen reden is, heb het gezellig samen en leg er geen druk op en geniet!

    (4x zwanger in de eerste maand dus wellicht is dat ook niet helemaal de standaard
     
  19. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik hrb t nooit gedaan en van mijn vriendinnen ook niemand, maar hier op t forum is t vrij normaal idd
     
  20. DMonique30

    2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw
    ivm lange cyclussen en onregelmatige cyclussen die varrieeren van 30 tot 45 dagen ga ik wel met ovulatietesten in de weer.. heb al minder kansen en duurt langer vandaar dat ik er gelijk bij wil zijn... en alle kansen aangrijp.

    voor iedereen is het anders, de wens blijft groot bij iedereen alleen vrouwen die wat probleempjes ervaren rond dit onderwerp en niet snel zwanger worden (en dit al weten van te voren) willen alle controle hebben.:oops:
     

Deel Deze Pagina