Waar ik al lang nieuwsgierig naar ben...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pippa26, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik denk vooral dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Dat hierin geen ‘normaal’ is.

    Ik ging al vrij snel aan de gang met ovulatietesten en tempen enzo. Maar ik had graag duidelijkheid of we nou goed timeden enzo. Ik had na ongeveer 8 jaar spiraal (en bijna geen menstruatie) geen idee wat mijn cyclus zou doen.

    Ik hield alles bij in een app. Maar weet wel dat die app niet in de lichaam kan kijken. Die doet het met de gegevens die jij hem geeft en met de gemiddelden. Om meer inzicht te krijgen zal je dus echt moeten testen/tempen.

    Na een paar maanden proberen zocht ik meer inzicht/ervaringen. Ook vanwege onze zorgen rondom onze vruchtbaarheid. In nov 2017 meldde ik mij hier voor het eerst! Met mijn eerste account.
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij begonnen en hadden zoiets van, we zien wel. Al snel 2x raak maar beide mis gegaan.. Merkte daarna dat ik behoefte had om mijn verhaal kwijt te kunnen + daarna wel actiever bezig om zwanger te raken/blijven. Zo ben ik hier beland.
     
  3. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Nee klopt. Maar als je dus altijd keurig elke maand het invult, dan kan hij een gemiddelde berekenen. Hij berekend mijn cyclus dus. Als je een redelijke regelmatig cyclus hebt dan is het best wel accuraat.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Klopt maar als je niet weet wanneer je eisprong is, kun je moeilijk gericht seksen zonder te meten/testen :D
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Maar dat is toch helemaal niet betrouwbaar? Hij weet je lf niet bijv.
     
  6. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Nee is niet betrouwbaar, ik zou het ook niet gebruiken als anticonceptie. Maar voor zwanger te worden heeft het bij mij wel degelijk gewerkt.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Fertility Friend past zich aan naar wat jij invult. En meer apps die dat doen. Ik heb er wel altijd naast getest! Maar FF geeft voor mij wel ongeveer de juiste dagen aan. Maar ik ben altijd wel regelmatig geweest.

    Als je onregelmatig bent kan je inderdaad niet vertrouwen op een app!
     
    Vollemaan1 vindt dit leuk.
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Ik heb alleen de vraag van ts gelezen.

    Zelf heb ik het idee dat er steeds sneller naar temperaturen, ovulatie testen en apps gegrepen wordt. Het is ook zo makkelijk en goedkoop te kopen plus er is veel meer info van internet te halen.

    Bij de eerste ben ik in de ronde van temperaturen zwanger geraakt. Ik begreep mijn eigen lichaam nog niet zo. Bij de tweede hebben we alles op zijn beloop gelaten en deze keer ben ik ivm onregelmatige cyclus vrij snel gaan temperaturen en ovu testen gaan gebruiken. Ik wilde geen kans missen. Inmiddels ken ik alle signalen van mijn lichaam zo goed dat ik eigenlijk niks meer nodig heb van dat alles. Maar toch wil ik graag de bevestiging. Dat zit een beetje in mij ;)
     
  9. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Hier heb ik 4 maanden moeten ontpillen van zware medicatie alvorens zwanger te mogen worden. Dus ik heb 4 maanden mijn cyclus bijgehouden via app, puur omdat ik enthousiast was om zo snel mogelijk zwanger te worden en alvast iets wou doen er aan.

    Bij eerste poging dan ovulatie test gebruikt ( was pas positief na 17 dagen dus dat was wel interessant om eens te weten) en was raak vanaf eerste periode. Ik ga dit bij een eventueel 2e kind ook doen. Vond het wel fijn om actief iets te kunnen doen en mijn lichaam te leren kennen.
     
  10. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Ik had mij zelf voorgenomen om het op z'n beloop te laten gaan. Maar mijn cyclussen vallen mij behoorlijk tegen. Ze zijn vooral lang en heb er op het moment totaal geen kijk op. Afgelopen week is mijn nieuwe cyclus begonnen en had toen de gedachte om nog 1 maand aan te kijken. Als het niet raak is dan begin ik met ovulatie testen. Toch heb ik ze al in huis en ga deze cyclus toch beginnen met testen. We zijn nu nog maar twee rondes bezig.

    Ik wil mijn cyclus leren kennen, weten waar ik aan toe ben en natuurlijk ook omdat het hopelijk sneller onze kinderwens gaat vervullen.
     
  11. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Bij de eerste ook eerst we zien wel... Na 9 maanden met ovulatietesten begonnen en toen vrij snel zwanger. Ik had onregelmatige cyclussen dus het schoot niet op. Zou gewoon lekker eerst stoppen met anticonceptie en foliumzuur beginnen te nemen. Evt kun je in een app je menstruatie en cyclus lengte bijhouden.
     

Deel Deze Pagina