Dames uit Amersfoort, ik heb jullie raad nodig. Mijn man en ik hebben een mooi (vrijstaand) huis gezien in Schuilenburg, maar ik twijfel over de buurt. We komen beiden niet uit de buurt van Amersfoort, dus ik vind het best eng een huis te kopen in een vreemde stad, vooral als ik niks van de buurt weet (behalve er een keer doorheen gereden te zijn). Wat zijn jullie ervaringen?
Hoi, Ik kom uit Amersfoort, woon er nu bijna 9 jaar, mijn man al bijna 20 jaar. Schuilenburg kan wel verschillen welk deel van de wijk je zit. Maar over het algemeen is het wel een goede wijk. Maar is natuurlijk ook weer afhankelijk van wat je in een wijk zoekt.
Bedankt voor je reactie! Ik ben nog wat huiverig, omdat we zoveel flats zagen. En wat willen we in een wijk? Een fijne basisschool vlakbij (dat is nog even uitvogelen) een supermarkt op loopafstand (is er!), ruimte en vlakbij de stadse voorzieningen (restaurants, theater, bios e.d.). We hebben gekeken op de Berg, maar dat is ons toch echt te duur. Vathorst is een stuk goedkoper, maar te ver van de stad. De Berg en Indische buurt is mooi, maar alleen de opknappers zijn betaalbaar (en dan is het budget al op, helaas). We zitten dus nog een beetje in dubio welke buurt(en) dan...
Schothorst, Nieuwland , vathorst, kattenbroek, hoogland, hooglanderveen, nieuwe gedeelte van soesterkwartier, de Berg inderdaad en de wijken eromheen (bergkwartier, leusderkwartier, weltevreden etc) centrum... Nieuwbouw van Randenbroek is ook leuk! Kruiskamp, de koppel en Liendert vind ik persoonlijk (bepaalde delen) minder...
Dit dus!! Ik ben zelf iets minder fan van Vathorst. De mentaliteit vind ik erg grenzen aan egoïsme en arrogantie.
Mee eens, zou Zielhorst nog toevoegen, is ook nog een leuke wijk. Vanuit de meeste wijken zit je best snel in het centrum. Alleen nieuwland en vathorst zijn wat verder. Hoogland en Hooglanderveen zijn dorpjes en geen wijken, vanaf Hoogland ben je wel redelijk snel in het centrum van Amersfoort maar heeft zelf ook nog een kleiner (winkel) centrum Wij wonen in Schothorst, met de auto of met de fiets ben je binnen 10 minuten in het centrum.
Heel veel wijken zijn door de nieuwbouw en hogere huurprijzen aan het veranderen in positieve zin. Schuilenburg hoort daar volgens mij ook bij, MAAR ik zou daar geen huis kopen. Dan zou ik eerder in de richting van kattenbroek, zielhorst, hoogland, hooglanderveen en vathorst kijken. Hebben allemaal een eigen winkelcentrum of iig supermarkt. En zijn allemaal leuk wonen.
Eens Zielhorst is zeker een goede toevoeging. Verder moet je kijken wat bij je past natuurlijk! Ik vind zelf de huizen in vathorst wel leuk maar ik krijg altijd een beetje een treurig gevoel als ik uitkijk op de Ikea en snelweg maar dan nog zijn er ook delen die wel leuk zijn. In elk geval kun je nu waarschijnlijk een beetje oriënteren en dan gaan kijken
Ik woon zelf op het randje Zielhorst/Kattenbroek. En ik moet zeggen dat ik het hier fijn wonen vindt. 15 min op de fiets naar het centrum. waar ik overigens weinig kom, omdat winkelcentrum Emiclaer in de buurt zit.
Bedankt voor jullie bijdragen! We hebben in Vathorst een huis bekeken (toch wel aanlokkelijke prijs-grootte verhouding). Prachtig huis, maar de buurt voelt niet fijn. Ik ga nog eens meer specifiek funda-en (is dat al een werkwoord eigenlijk? ) Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag!