Welke foundation bij droge huid?

Discussion in 'De lounge' started by Chiggy, May 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik gebruik nu de compact BB creme van MAC maar ik vind 'm toch niet dekkend genoeg en hij is ook niet echt fijn voor mijn droge huid.
    Ik las net iets over de Studio Sculpt van MAC, die wil ik straks in de stad sowieso ff gaan proberen :)
    Welke foundation vinden jullie aanrader voor de droge huid?

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Heb idd ook heel veel goeds gelezen over de studio sculpt van MAC. Heb hem zelf nog niet geprobeerd.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,796
    495
    83
    Ik vond zelf altijd de double wear van Estee Lauder fijn voor mijn droge huid, alleen is mijn winterhuidje nu nog even te bleek :p Je kan een goede dekking er mee opbouwen, blijft lang zitten en droogt de huid niet uit. De double wear light is trouwens juist totaal niet geschikt voor de droge huid, die droogt alleen nog maar verder uit.

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
  5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Noelle, die heeft wel hele goede recensies zeg! Ga straks eens naar de Douglas :)

mamavanBatuhan, ik las net ook iets over die foundation van Chanel. Ben je er tot nu toe wel tevreden over?

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Heb hem nu 2 keer opgehad ben er wel blij mee tot nu toe. Maar doe er wel altijd een dagcreme onder. Maar hij staat heel mooi natuurlijk.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Double weer werd mij ook aangeraden bij de ici paris. Maar die was een stuk dekkender en die van Chanel natuurlijker zei ze dus vandaar dat ik voor die van chanel ben gegaan

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik kreeg pukkels van de studio sculpt en de vitalumiere aqua dekt nauwelijks en accentueert mn droge plekjes.. :( die staan hier dus ongebruikt in de kast..

ik ben heeeel erg fan van de cc cream van clinique, super dekking en hele mooie finish! zitten ook nog eens verzorgende bestanddelen in, dus win win win! die raad ik zeker aan!

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik lees op internet dat hij erg glanzend is en plakkerig blijft na het aanbrengen, klopt dat?

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    mwah valt heel erg mee, je hoeft er geen dagcreme onder te gebruiken en als je m heel lichtjes afpoedert is het niet plakkerig meer (plakkerig zou ik het sowieso niet noemen, meer een beetje.. vochtig? :p)

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Maar een blush kan je er dus daarna niet op doen? Als je bijvoorbeeld die cc Cream heel dun aanbrengt, blijft die dan nog vochtig?

12. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    jawel ik draag blush, bronzer, highlighter (alles :p) eroverheen. hij blijft ook niet de hele dag vochtig hoor!

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb die foundation van Estée Lauder gekocht, echt prachtig is ie en bij Douglas krijg je nu 20% korting op Estée Lauder!

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,796
    495
    83
    Yay goed dat je geslaagd bent! En korting is altijd fijn :D Ik weet niet of ze het je verteld hebben, maar mocht je behoefte hebben aan een pompje voor op de foundation, verkopen ze die los bij de MAC.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja ik had het gelezen, had er ook om gevraagd maar bij deze Douglas verkochten ze geen MAC. Ga 'm nu wel bestellen want lijkt me een stuk handiger met pompje!

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik gebruik de foundation van la roche posay. Heel mooi egaal en super dekkend effect. Voelt niet als een dikke laag. Als ik eerst een primer aanbreng is hij mooier en houdt ook veel langer. Ik poeder wel altijd af met een bronzer. Geloof dat ik 16 euro kwijt ben en daar doe ik makkelijk 3 maanden mee.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben vandaag bij de Douglas geweest en mij werd de double wear juist afgeraden icm een droge huid :( bevalt hij bij jou wel goed chiggy?

Ik heb nu de cc Cream van clinique en een foundation van Lancôme mee gekregen.

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam

Hey, apart zeg, ik lees online ook juist heel veel goed ervaringen met een droge huid. Mij bevalt 'ie goed in ieder geval maar ik heb 'm nog niet veel gebruikt want zit nu ziek thuis... makeuploos ;)

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hm vreemd dan! Ze zei dat het een hele droge matte foundation is en dat hij de huid alleen maar meer gaat uitdrogen dan?

Beterschap! en ik hoor later graag hoe die je bevalt :)

20. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,796
    495
    83
    De double wear light werkt inderdaad niet goed met een droge huid (die droogt nog verder uit en accentueert de droge plekken), maar met de standaard double wear heb ik hier ook nog nooit last van gehad. Kan je anders geen proefje vragen? Dat je het eerst thuis kan uitproberen en zien of het je eind van de dag nog steeds bevalt? En ook altijd prettig: met een proefje zie je gelijk wat de kleur bij je doet :)

Share This Page