is jullie kind ook zo vaak verkouden met koorts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Love M, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo beste mama's

Zoals de titel het zegt, wordt jullie kind(eren) ook zo vaak verkouden met koorts?
    Echt gek van te worden, mijn zoontje van bijna 3 is om de haverklap verkouden met koorts :( sinds oktober is hij om de 3 a 4 weken verkouden. Hij heeft al in die tijd 2 x een AB kuur gehad omdat de koorts langer duurde dan 5 dagen. Nu is hij alweer verkouden maar gelukkig geen hoge koorts. We geven hem al extra vitamintjes en elke dag fruit, maar ik zou verder echt niet weten wat ik anders moet doen, voel me zo hopeloos :(
    in november zijn de keel en neusamandelen geknipt en dacht dat het beter zou gaan maar helaas.
    ik moet er even bij zeggen dat hij sinds augustus naar de opvang gaat en sindsdien zo vaak ziek.
    Hebben jullie hiermee ervaring want ik maak me toch heel erg zorgen :(

Alvast bedankt voor alle tips en reacties.

2. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Niemand ervaring hiermee?

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Volgens mij heel normaal hoor. Weerstand moet opgebouwd worden. Wel vervelend dat zijn koorts zo lang blijft aanhouden telkens, dat is hier na een paar dagen meestal bekeken, hoewel het hier ook weleens langer duurt. Zoonlief is een stuk ouder, maar heeft een beperking waardoor hij nog veel in zijn mond stopt, dus ook wat vatbaarder is voor alle virussen die rondgaan. De huisarts zei de laatste keer tegen mijn man, dat elke maand ongeveer een weekje ziek zijn in de wintermaanden niet iets is waarvan alarmbellen gaan rinkelen bij kinderen, de ene keer worden ze gewoon zieker van een verkoudheid dan de andere keer. Zo kun je er winters tussen hebben zitten waarbij je het gevoel hebt dat je kind continu ziek is. Moet hij natuurlijk de rest van die maand wel goed fit en actief zijn he.

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hier wel beide kindjes heel vaak verkouden (en toevallig afgelopen periode ook met koorts) en ze gaan ook naar de opvang. Denk wel dat het ook daarmee te maken heeft.

Misschien eens laten bloedprikken ?
    Hebben wij vorig jaar gedaan, gelukkig was alles goed.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb gelezen dat een kindje makkelijk de eerste tijd 12x per jaar verkouden/grieperig kan zijn... hier gelukkig nog maar 3x ziek geweest in 2 jaar. maar dat zal wel veranderen op de psz denk ik

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, hier nooit (zelden tenminste) zieke kinderen. Dochter heeft pas hoge koorts gehad, maar dat kwam door waterpokken, zoon week er op maar dat kwam door een oorontsteking.

Zij is bijna 5 en is misschien 3x ziek geweest, hij is bijna 3, dit was de 2e keer voor hem dat hij ziek was.....

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou me er geen zorgen om maken, zeker gezien je zoontje pas sinds aug naar de opvang gaat is het op/af verkouden/ziek zijn iets wat er (zeker aan het begin, maar ook daarna) nog wel bijhoort.

Koorts is geen ziekte he, het is een symptoom dat het lichaam aan het werk is. Hoe vaak het KDV hier wel niet belt dat dochter 38.0-38.5 graden koorts heeft terwijl ze gewoon vrolijk aan het spelen is.... Dan denk ik telkens weer van, ja, dus? Ze is zo ongeveer altijd verkouden met (groene) snottebellen + hoesten, dus wat verhoging of hangerigheid sta ik niet vreemd van te kijken. Als ik haar elke keer thuis zou moeten houden als ze 38.0-38.5 koorts (ik meet dat zelfs niet eens, voel zelf wel of ze warm is) heeft dan kan ik elke maand wel 6 werkdagen inleveren ;) Dus ik kijk altijd of een kind echt ziek is, dat vind ik belangrijk, en koorts op zichzelf is alleen een symptoom, geen ziekte. Er hangt zoveel aan virussen/bacteriën op het KDV rond, daar kan geen groente/vitamientje tegenop. Als ik haar wegbreng vragen ze altijd of er bijzonderheden zijn, als ze dan een keer géen snottebellen heeft zeg ik altijd "ja, ze is dit keer níet verkouden!". Om 2 dagen later dan weer verkouden te zijn. Zelf vorige week antibiotica gehaald omdat ik zelf na 3 weken nog 41 graden koorts had, terwijl dochter alleen wat op en af kwakkelde en niet echt ziek was. Dus ik zou me er geen zorgen over maken, dat op en af kwakkelen met lichte koorts is hier in ieder geval heel herkenbaar.

8. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor jullie reacties dames,
    Is tpch geruststellend om te lezen dat het ook bij andere kinderen voorkomt. Ik zat zelf ook aan te denken om zijn bloed te laten onderzoeken om te kijken of alles in orde is.

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Kleine meid is ook heel vaak verkouden. Maar ja, zelf naar de opvang en een broer die op school zit. Ze kunnen het maar weer gehad hebben. Ik meet eigenlijk nooit koorts, heb niet het idee dat ze dat heeft.
    Maar ik heb liever dat ze verkouden zijn, dan spugen.:D

10. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Daar heb je volkomen gelijk in, dan maar liever verkouden dan spugen ;)

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Alsof ik het zelf geschreven kom hebben alleen is die van mij geen 3 jaar maar 20 maanden
    Wij mogen vanmiddag naar de kno arts om amandelen verwijderen te bespreken
    Hoop dat dat bij ons wel verbetering geeft anders weet ik het ook niet meer.
    Echinaforte voor de weerstand mag vanaf 2 jaar voor ons nog geen optie dus maar misschien voor jou wel?

12. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor je reactie,

Bij ons zijn de keel en neusamandelen ook verwijderd en sindsdien al 4 keer verkouden geweest met koorts en al en 2 keer een AB-Kuur gehad.dus bij ons niet echt vooruitgang maar hoop dat het voor jullie kindje wel gaat helpen. Bedankt voor de tip, ga het zo meteen halen :)

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon van ruim 7mnd is pas 1x verkouden geweest, en dan zonder koorts. Alleen na zijn prikjes een keertje 38,4....

Ik werk zelf als doktersassistente in een huisartsenpraktijk, sinds ik in mijn proeftijd een paar flinke virussen te pakken had, ben ik ook geeneens meer ziek geweest. Dagelijks zieke hoestende kindjes op en over de balie, misschien heeft mijn zoon die weerstand meegepikt?

Deel Deze Pagina