Help, fruitvliegjes!

Discussie in 'De lounge' gestart door MHMW, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik heb al een paar dagen last van fruitvliegjes in huis. Ik heb alles goed schoongemaakt, fruit wat er nog lag weggedaan, senseo goed schoongemaakt met azijn, en wat tips die op internet staan opgevolgd. Zoals azijn met afwasmiddel in een bakje doen met huishoudfolie met gaatjes. Daar zitten er wel een paar in, maar ik blijf fruitvliegjes in huis houden. Heeft iemand DE tip? Want ik word er echt gek van!

2. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Heb je niet verrotte aardappelen?

Ik had vorig jaar een vergeten zak aardappelen liggen en daar lagen zo ongelovelijk veel fruitvliegjes in niet normaal!!!

3. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Heb je iets van kruiden staan?
    Ik heb er namelijk altijd een heleboel in mijn basilicumplant zitten als ie droog staat :)
    Verder zou ik het niet weten meid, sterkte ermee!

4. mama aileentje

mama aileentje Actief lid

19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    weet precies wat je bedoelt! heb ze al de hele zomer in huis en gaan maar niet weg!! zeer irritant!

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik heb alles al doorgezocht. Koelkast en voorraadkast. Niks is over de datum of rot. Ik snap er ook helemaal niks van! En die krengen leggen ik weet niet hoeveel eitjes per dag. Je hebt er s'morgens dus maar een paar en s'middags een paar honderd. Ik vind het zo vies!

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Hier ook hoor. Erg ligt niets waar ze op af zouden kunnen komen, maar ze zijn er wel en blijven ook..grrr

7. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige lees ik wel.

*gaat de keuken nog maar eens schoonmaken*

8. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    heb ze in me vuilnisbak

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hadden ze ook zeker een paar weken... alles steeds schoonhouden en meteen je kopjes en bordjes afwassen, koffie afgesloten houden en je senseo bakje meteen legen....

een vriendin van me had ze ook en die heeft een geprakte banaan in een bakje gedaan, daaroverheen foliepapier met gaatjes erin en die bak zat binnen no time vol met vliegjes! werkt dus erg goed.....

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier steeds bij de vuilnisbak. Vind ze echt smerig maar ze gaan maar niet weg. Heb nu maar besloten ze met rust te laten en te wachten tot de zomer voorbij is.

11. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    ahaa, dan is dat het bij ons :D

12. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij ligt dat inderdaad aan het weer. Hier zitten ze ook, terwijl ik ook echt niets heb liggen wat over de datum is of rot is.

Net wat Djamila zegt, gewoon maar afwachten denk ik..

13. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hey dames! hier ook last van gehad, ja je leest het goed!!! Gehad!
    Tip, plaats als eerste je vuilnisbak buiten!! het is nu nog redelijk weer, dus de kans dat je zeiknat word als je iets weggooit is nog vrij klein :p

Daarnaast haal bij het tuincentra een paar van zo'n ouderwets vies vliegen-plakding, je weet wel zo'n ding wat je uit elkaar kan trekken, ziet er heel vies uit, maar geloof me, geef het twee dagen en die krengen hangen er allemaal aan vast!! ververs dan je zak in de vuilnisbak, en ze zijn weg! (Tenminste hier!;))

Succes!!!

Deel Deze Pagina