Vorigjaar wisten we met 16 week dat we een dochter kregen. We zijn toen naar First Look in Groningen geweest maar daar wil ik nu niet nog een keer heen. Vond het erg duur en binnen 10 minuten stonden we alweer buiten. Je kreeg korting als je nogmaals terug zou komen voor een pretecho en dit hebben we destijds gedaan. Er stond c.a een halfuur voor en dat mag ook wel voor 120 euro! maar ook toen stonden we binnen een kwartier weer buiten. De vrouw was ook niet bepaald aardig dus ik zoek nu in Drenthe of Groningen een echo bureau die wat betaalbaarder is. Heb natuurlijk ook internet al afgespeurd maar het viel me op dat er wat echo bureaus weg zijn die er vorig jaar nog wel waren. Iemand tips? we willen graag een geslachtsbepaling en dan weer rond 27 week een pretecho. Geslachtsbepaling lijkt me 25/30 euro wel een mooi prijsje. Het is vaak namelijk alleen maar kijken en klaar alweer.
geloof dat het ook bij Vita kan... heb daar meerdere echo's gehad en vind ze daar erg vriendelijk en ze nemen ook de tijd... al moet ik wel zeggen dat ik geen pret echo's heb gehad... en geslacht hebben ze verteld met 20 weken echo..
Oh ja dat is ook zo daar kan het ook. We zijn daar voor de 20 weken echo geweest aangezien het in ons eigen ziekenhuis te druk was. Ik zal eens even rond snuffelen want wil niet meer naar dezelfde persoon toe. Die verdient mij wat te makkelijk geld binnen 10 minuutjes.
kan ik me voorstellen... zoals je het beschreef is dat niet de leuke ervaring die het hoort te zijn... succes
Ik heb dezelfde ervaring daar hoor. Niet normaal hoe snel het daar gaat. Ga er niet meer naar toe. Ik ben in Langeloo geweest bij Roden. Deze mevrouw neemt alle tijd voor je en ik mocht terugkomen toen ons kindje niet wou meewerken.
Oh ja, die mevrouw die het in Delfzijl doet...die heeft het geslacht nog nooit fout gehad! Misschien handig om te weten
Oei dat is knap dat ze het nog nooit fout heeft gehad! we hebben vorigjaar 3 keer gehoord dat we een meisje kregen dus toen was ik ook wel overtuigd. Ben nu toch eigenlijk weer nieuwsgierig maar veel bureaus doen het vanaf 18 week pas de geslachtsbepaling, en dat vind ik te laat want 2 week daarna heb je de 20 week echo al.
Net de echopraktijk in Langelo gebeld. Geslachtsbepaling is gewoon 60 euro en dat vind ik wel weer erg duur. Echt jammer zeg dat tussen de beentjes kijken zo duur moet zijn ghihi. Gewoon omdat ik zooo nieuwschierig ben.
Wij zijn bij echostudio kiekeboe geweest in Langelo. We waren super tevreden, veel uitleg gehad, een ruim half uur onze kleine gezien, een dvd met het volledige halfuur, een paar 3D beelden gezien (terwijl we een 2D echo hadde en daar ook voor betaalden) en meerdere foto's meegekregen incl een 3D foto. Onze moeders kregen ook elk een foto. De echoscopiste werkt ook bij vita en doet ook de 20weken echo. Ze heeft er dus ook zeker verstand van! Wij waren voor dit alles 60euro kwijt... Een klein bedrag als ik alle andere bedragen hoorde en wat ze er voor terug kregen..
Helaas wou mn meisje niet meewerken! Dus is het heel erg tegen gevallen.....En mag ook niet terugkomen voor een nieuwe poging terwijl ze je bij veel echobureau´s je een aantal weken later terug laten komen! Heb één foto van haar gezichtje. Is een beetje slechte kwaliteit door mijn camera! Bekijk bijlage 147006
rrowan: wat jammer dat het niet goed is gelukt! veel echo bureaus doen dat inderdaad wel als het niet goed gaat. Valt me wel op dat je beter bij de ' kleinere' bedrijfjes moet zijn dan ziekenhuizen. Misschien te weinig tijd oid? over 2 week ben ik 16 week en ik ben zooo nieuwsgierig ik moet dus snel beslissen waar ik heen wil voor de echo. 60 euro is niet veel maar ik wil daarna ook nog een 4d echo doen net als bij de eerste. (tsja dat moet je doorzetten als je het ook bij de eerst hebt gedaan) en dat is ook vaak ruim 100-120 en dat word dan weer zo prijzig.
In Oosterwolde zit ook een bureau, van Baby View? Dat is in Friesland, maar niet ver van de grens met Drenthe. Ik heb daar geïnformeerd en ga daar waarschijnlijk heen, maar dat is pas over een maand op z'n vroegst dus kan nog geen info geven.
klopt het dat de 3d/4d echo in langelo zonder geluid wordt opgenomen? wat dat is best jammer, ok het is best irritant om jezelf te horen maar wel leuk wat zij allemaal zegt over wat wat precies is.
Babyvieuw is een heel fijn bureau, ik ga daar naartoe bij ons in de buurt maar ze zijn in meerdere plaatsen. Mevrouw neemt echt de tijd en legt alles heel goed uit, maar het is wel prijzig.