Caravan (kopen) voordelen en nadelen ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mel, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Hallo allemaal

Wij overwegen een caravan te kopen;
    onze kinderen zijn 6, 3 en bijna 1 jaar

Wie van jullie heeft een caravan en kan de voordelen en nadelen vertellen ?

Wie van jullie heeft juist geen caravan en kan ook daarvan de voor- en nadelen vertellen ?

Alvast bedankt !

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik lees even mee, want wij hebben onlangs een complete caravan cadeau gekregen. Altijd fijn om wat extra info te krijgen.

(ik kan je verder nog niet aan ervaringen helpen helaas, want we hebben hem nog niet)

3. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Niemand met een caravan ?? :(

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Jep, wij! We hebben hem nu voor het derde jaar. Wij vinden het ideaal. We hebben echter 1 kind dus das wat makkelijker. Het ideale vind ik dat je alles bij je hebt. Als je kind heel nodig moet plassen, is de wc bij de hand.

Wij hebben er een met oorspronkelijk aan de ene kant een treinzit waar we een vast bed van hebben gemaakt van 1.40 bij 2. Daar boven klappen we een kinderbedje uit voor Nick. Dit kan tot 35 kg dus voorlopig nog geen probleem. In het midden de keuken en daar tegenover de wc en kast. Aan de andere kant een rondzit met tafel, waar je een bed van 1.30 bij 2 kan maken.

Als het nog wat fris is zitten we 's avonds in de rondzit en van de zomer in Frankrijk willen we eens proberen Nick daar te laten slapen. Dat is voor ons een stukje minder benauwd als het warm is. Wij zitten dan gewoon in de voortent.

De voordelen? Eenmalig de aanschaf en verder buiten een beetje onderhoud (de prijzen voor onderdelen valt me reuze mee, vandaag kraantje vervangen, nwe kraantje kostte 8 euro!). De camping kost ons straks voor 2,5 week 357,-. Het is dus een stuk voordeliger dan een stacaravan moeten huren. Je kan weliswaar niet douchen in onze caravan maar dat doen we wel op de camping. Het slaapt comfortabeler in een caravan dan in een tent.

Nadeel? Je moet heel goed in de gaten houden tot welk gewicht je kan gaan, staat op je kentekenbewijs van je auto. Die van ons kan 1200 kg trekken en nieuwere caravans zijn iets zwaarder dan wat oudere. Die van ons is uit 2003. De caravan weegt ong 1100 kg dus we mogen maar 100 kg laden. Maar dat lossen we op door veel spullen in de auto mee te nemen.

En je kunt niet meer zo hard rijden waardoor je max ong 600 km op een dag rijdt. Daar moet je dus wel rekening mee houden.

5. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Bedankt voor je uitleg met al die details, fijn !

Deel Deze Pagina