Kraampakket mama

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LdJ, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LdJ

LdJ Niet meer actief

Hoi hoi :)

Als je in het ziekenhuis bevalt lijkt het me niet dat je alles uit het kraampakket nodig hebt.. Maar wat heb je absoluut wél nodig uit het kraampakket?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    celstof matjes zijn zowiezo wel handig , want bevalling kan eerder starten.
    Verder het kraammaandverband.

eeehm wat zat er nog meer in?
    ik heb 6 dagen na ks in zh gelegen en gebruikte eigenlijk alleen het kraamvb en de zeep en de alcohol.

De alcohol gebruikte ik voor het schoonmaken vd thermometer.

Maar je hebt aparte kraampakketen toch? bij de zorgverzekering....
    eentje voor thuisbevalling en eentje voor ziekenhuis bevalling

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hebben ze maar 1 Kraampakket (achmea).
    Ik heb het aangevraagd (wel ziekenhuisbevalling) en ontvangen en ik zie wel wat ik nodig heb, de rest gaat naar een speciale stichting die het inzamelt om anderen te helpen.
    Matjes, kraamverbanden, alcohol, zeep, gaasjes en netbroekjes leken me sowieso wel handig.

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooowja de netbroekjes!!!
    die was ik vergeten...
    maar kunnen ook handig zijn idd!

5. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijna alles gebruikt, celstofmatjes voor de controles kv, alcohol en watten voor de thermometer, kraamverband uiteraard alleen t zeiltje en de navelklem waren nog "over"

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hmm ik heb nog heel veel over, moet ik ook nog eens een goed heenkomen voor zoeken.
    VK zal denk ik toch wel graag willen dat je een volledig krampakket in huis hebt, mocht de bevalling zo snel verlopen dat je het niet meer redt om naar het ziekenhuis te gaan...het komt voor.

De tweede keer kreeg ik trouwens wel een 'tweelingpakket': niks voor thuisbevallen, eigenlijk alleen kraamverband, alcohol, gaasjes, watten dat soort spul (en twee Zedje zebra knuffels). Celstof matjes zijn overal handig voor weet ik uit ervaring op m'n werk, al vind ik ze vreselijk broeien dus ik gebruik ze niet in bed. In het ziekenhuis leggen ze die wel onder je ivm vloeien, scheelt bed verschonen, maar ik dreef er bijna af zo warm en zweterig.
    Alcohol voor het ontsmetten van de thermometer, gaasjes om bv naveltje mee schoon te maken etc. watten heeft de kraamverzorgster ook gebruikt, geen idee meer waarvoor, zelf kebruik ik het eigenlijk nooit.
    Kraamverband gebruik je, al heb ik al heel snel andere gehaald omdat ik die uit het kraampakket echt niet fijn vond (heb dus nog 2 dichte pakken liggen) en die netbroekjes vond ik vreselijk, maar ik weet dat anderen er bij zweren. Ik had liever gewone katoenen onderbroeken, model 'oma' of liever nog de boxers van de hema, zat het kraamverband mooi stevig in.

Deel Deze Pagina