Graag willen mijn man en ik volgend jaar naar Azië, eerst waren we aan het twijfelen tussen Thailand en Bali, maar ik zag vervolgens Vietnam ook al voorbij komen. De keuze wordt steeds moeilijker. Wat is jouw/jullie ervaring en wat raadt je aan?
Kan je iets specifieker zijn? Wat voor soort vakantie zoeken jullie? Hoelang? Budget? Met of zonder (kleine) kinderen? Zijn jullie al ervaren reizigers?
Ik hoopte al dat je zou reageren. We gaan met z'n tweeën, de enigste verre reis die we tot nu toe hebben gemaakt was Florida vorig jaar en voor de rest Europa. We hebben helaas ook maar de mogelijkheid om niet veel langer dan twee weken weg te gaan, dat beperkt het ook al heel erg. En ja budget, het liefst zo goedkoop mogelijk, maar we beseffen dat dat met een verre reis niet mogelijk is. Mijn man vindt het geweldig om wat van de cultuur daar te zien en ik de natuur. Samen houden we ook van een dagje rust tussendoor. Maar verder hebben we geen wensen hoor
Ik ben aan het denken voor jullie , maar ik denk dat je met Bali of Thailand voor een eerste reis in Azië al heel goed zit. En zeker Thailand heerlijk goedkoop. Willen jullie gaan rondreizen of liever op één plek blijven en vanuit een resort bvb dag uitstapjes maken?
Eens met Nikki. Als je voor de eerste keer naar Azie gaat en 2 weken is Bali of Thailand erg leuk! Vietnam is overigens ook erg mooi! Als je wat wil rondreizen is Bali evt in combinatie met Lombok heel leuk. In Thailand zal je dan meer moeten kiezen of je noord of zuid Thailand zou willen zien (om het leuk te houden ) Op Maleisie na, zou ik voor een eerste keer geen andere landen doen.
Maleisie is ook een optie! Wij zijn gestart in Kuala Lumpur, toen een rondreis door Maleisie. Daarna een paar dagen op een bounty eiland (Langkawi) in een resort en tot slot de reis afgesloten met 3 dagen singapore. Moet wel zeggen (sorry lieve Nikki ) dat ik nu absoluut niet de behoefte voel om ooit nog een keer terug te gaan naar Azie. Maar dat is meer persoonlijke smaak denk ik. Ik vond het er overal vies en benauwd. Kan slecht tegen die vochtige hitte die als een deken over je heen valt.
Bedankt voor jullie adviezen! We willen wel een rondreis maken, maar het ook leuk houden. In Florida hebben we de fout gemaakt geen rust tussendoor te pakken en dat brak me op het laatst erg op. Als ik kijk naar Thailand of Bali raden ze voor beide een hele andere reisperiode aan. Weten jullie welke tijd je het beste kunt gaan? We mikken nu een beetje op maart volgend jaar. (Duurt nog even, maar wil me goed oriënteren). Met welke reisorganisatie hebben jullie een goede ervaring?
Geeft niet lieverd. Je moet idd goed tegen de hitte en vooral hoge luchtvochtigheid kunnen, je loopt non-stop te zweten als je dat niet gewend bent. Daarom hebben wij sommige vrienden uit NL die ons echt nooit hier willen bezoeken, te heet voor ze!
Als je in maart wilt gaan is het in Bali regenseizoen. Thailand is beter in maart alhoewel het regionaal enorm kan verschillen. Willen jullie een georganiseerde rondreis maken? Ik zou dan afsluiten met een paar dagen op een tropisch eiland. Zó verschrikkelijk mooi! Zie foto van Ko Phi Phi bvb. 😎☀️
Je kan overigens ook mazzel hebben met het weer. Wij zijn in februari op bali geweest, in het regenseizoen. Vaak was het een uurtje regen aan het eind van de dag, verder niks. Was wel lekker rustig qua toerisme toen. Maar het kan ook tegenvallen natuurlijk. Dat is een risico waarvan je zelf moet kijken of je het wil nemen.
Ko Phi phi is overigens wel een ontzettend party eiland en je hoort op elke plek van het eiland de keiharde muziek tot een uur of 3. Dus als je wilt afsluiten met rust kan je beter naar Ko Lanta gaan ofzo. Voor 2 weken zou ik overigens naar Bali gaan. Thailand is over het algemeen wel iets meer reizen. Dat kan low budget, maar dan zit je wel een nachtje in trein of bus. Ik vind Bali in combinatie met de Gili eilanden echt een aanrader.
Wij zijn alleen in Thailand geweest, 3 weken, eind februari, begin maart. Het weer was prima, wel behoorlijk vochtig. Vooral in Bangkok met de smog wat last gehad. Mijn ervaring met Thailand is super. Wij zijn zelf 1 week in Bangkok geweest (familiebezoek) 1 week beetje rondgetrokken en 1 week op Koh Chang gezeten op Lonely Beach. Prachtig! Je kon er ook echt niet veel, dus iets anders dan bijkomen kon ook niet haha.
Wij zijn trouwens met van Bangkok naar Koh Chang gegaan met de bus (en daarna nog met de boot uiteraard). De ultieme manier van budget reizen. Het is een trip van 6 uur, dus duurt wel even, maar de bussen zijn voorzien van airco en van goede kwaliteit. Dat heeft ons toen 3 euro p.p. gekost en we werden ook nog voorzien van koekjes en water.
Ik ben twee keer in thailand geweest. Kijk eens naar paar dagen bangkok en koh samui. Chiang mai (jungle in)is ook prachtig voor er tussen in. Vliegen kost echt heel weinig! En je bent overal zo. Van bang kok naar chiang mai hebben wij met de nachttrein gedaan....erg budget maar vooral een belevenis. Plaatsen waar ik niet meer heen ga: pataya (vreselijk!).bangkok is leuk voor paar dagen....is gewoon een vieze (smog) stad, maar wel indrukwekkend! Ik hou van de thai....zulke vriendelijke mensen en een prachtig land!
Inmiddels hebben we besloten en ondanks de beperkte tijd heb we voor Thailand gekozen. We willen een stukje rondreizen en afsluiten op een bounty eiland. Ik wil in ieder geval een wit strand en helder blauwe zee zien. Altijd al mijn droom geweest. Hebben jullie nog enig advies voor mij hierin?
Ik ben een keer of 6 in Thailand geweest, leuk land om mee te beginnen inderdaad. Thailand is wel errug toeristisch, dus zeker voor de strandvakantie op het eind zou ik een wat rustigere plek kiezen. De laatste keer dat wij er waren (2006 geloof ik..) was Koh Lipe nog lekker rustig! Bij Chiang Mai in de buurt zit een olifanten opvangcentrum, daar worden slecht behandelde olifanten opgelapt. Mooi om te zien! In de rest van het land zie je vooral de slecht behandelde olifanten die kunstjes moeten doen. Bangkok moet je ook zien natuurlijk, de floating market is ook leuk om een keer meegemaakt te hebben.