Waar in NL IVF/ICSI met cetrotide of orgalutran (antagonist protocol)?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mimi83a, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi83a

Mimi83a Lid

25 nov 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    #1 Mimi83a, 5 jan 2017
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
    Ben erg benieuwd in welke ziekenhuizen in Nederland je tegenwoordig IVF/ICSI kunt doen met cetrotide of orgalutran.

Als je het zelf gebruikt heb, welk middel gebruikte je erbij en hoe is het gegaan?
    En als je ook eerder decapeptyl hebt gebruikt, had je met cetrotide/orgalutran beter resultaat?

Hoor graag jullie ervaring.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat kan overal, zo bijzonder is dat niet.

3. Mimi83a

Mimi83a Lid

25 nov 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ha Klaasje, dank voor je antwoord.

Ziekenhuis waar ik een paar jaar terug liep wilde er toen niet aan beginnen, vandaar de vraag :)

4. Ik heb juist het idee dat het in NL wél vrij uitzonderlijk is ;)

Ik heb geen tips wat ziekenhuizen betreft, maar ik kan je wel zeggen dat het verschil bij Decapeptyl en Cetrotide bij mij echt ENORM was (in het voordeel van Cetrotide dus ;) )!

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Mijn ervaring is dat het wel kan, maar dat je er wel om moet vragen. Ons zkh volgt liever het langer protocol, maar als ik zou willen, dan mag ik ook het korte protocol kiezen.

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Antonius ziekenhuis in Utrecht en Nieuwegein in samenwerking met het UMCU.
    Heb er niet om hoeven te vragen, volgens mij bijna standaard daar.
    Punctie in het Antonius in Utrecht met roesje en pijnstillers, erg fijn ziekenhuis en zeker aan te raden.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik weet dat Dusseldorf mij het (algemene) advies gaf om bij een volgende ivf poging cetrotide te gaan gebruiken. Dit om de celkwaliteit te verbeteren. Ik kan niet onder behandeling bij dusseldorf omdat ik alleenstaand ben. Maar ik ga het ook navragen in Gent als ik daar voor second opinion ga hoe zij daar tegenover staan. Ik zou het graag bij een 3de poging wel willen gebruiken.

8. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb bij alledrie de pogingen in het UMC Utrecht Cetrotide (i.c.m. Gonal-f) gespoten, dus zowel bij IVF als bij ICSI. Geen ervaring met decapeptyl, dus kan niet vergelijken. Helaas weinig follikels, maar dat wijt ik meer aan de Gonal-f als aan de Cetrotide. Ik vond het antagonist protocol zelf erg prettig, toch korter spuiten (Cetrotide spoot ik pas vanaf stimulatiedag 5).

9. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik loop in Voorburg (IVF - In Vitro Fertilisation). Standaard spuit ik daar in een punctieronde ongeveer een dikke week Gonal-f voor stimuleren, een aantal dagen Orgalutran om te remmen zegmaar (zorgen dat de eitjes nog niet springen), dan Pregnyl 10.000 om de eisprong op te wekken en na de punctie en de tp nog Pregnyl 1.500 op 3dpo, 6dpo en 9dpo om te ondersteunen in de wachtweken.

Daar is het korte protocol de standaard, dus geen weken anticonceptiepil vooraf, maar alles in 1 eigen cyclus.

Met cetrotide en decapeptyl heb ik geen ervaring.

10. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik ga er in het OLVG volgende week hopelijk (moet wachten op menstruatie) mee beginnen. Vorige poging was met Decapeptyl maar omdat ze bang waren voor overstymulatie met een lage dosis gonal f, uiteindelijk heel weinig follikels. daarom nu met cetrotide ipv decapeptyl, dat schijnt de kans op overstmulatie te verkleinen dus kan ik meer gonal f spuiten. ik verheug me erg op het korte atagonist protocol!

11. Mimi83a

Mimi83a Lid

25 nov 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Genoeg opties dus, dank allemaal voor de reacties :)

12. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Hier ook in het umcu gehad. Gonal F in combi met cetrotide. Met de gewone dosering gonal F begonnen (150eh) en bij punctie had ik 30 follikels. Oeps. Flinke overstimulatie gehad en geen tp. Dus bij mij werkte het erg goed, een beetje te goed ;)

Deel Deze Pagina