hey meiden, ik zit beetje met een dillema! ( rare vraag miss voor deze site maar toch ) Ik heb toen wij begonnen met onze kid behandelingen mijn motor te koop gezet voor een veels te hoog bedrag. Nu heb ik een bieder die mij dit bedrag wil betalen voor mijn motor, hij is verliefd op het ding en verkoopt morgen zijn eigen motor en wil dan komen kijken. Nu hebben we een pauze ingelast in de mmm, dus zwanger worden lukt voorlopig niet ( man onvruchtbaar).... Mijn motor is oud, het is wel een collecters item maar dan moet ie perfect zijn, dat is hij niet omdat ik 2 jaar geleden onderuit ben gegaan en ik wat schaafplekken erop heb zitten.. verder is hij gewoon 100% goed. Mijn vriend heeft ook een motor en hij zegt doe hem eruit en ga lekker de R1 rijden. Samen rijden doen we bijna nooit, heel sporadisch en als ik kan dan pak ik sowieso liever zijn motor... ( die is gewoon weg mooier) Nu heb ik eerder dit jaar mijn auto al verkocht waardoor ik op mijn fiets en motor na aan huis vastzit. Waar ik bang voor ben is dat als ik hem weg doe ik zo'n spijt krijg dat ik me nog meer aan huis gekluisterd voel. Dit terwijl we nog een motor hebben staan.. misschien is het het idee van iets van mezelf inleveren? Dit houd dus in dat als we samen met de motor weg willen.. ik achterop moet, wat ik ook niet erg vind.. maar eigenlijk wil ik gewoon lekker samen rijden... meiden wat zouden jullie doen? Voor dit bedrag kan ik hem nooit meer verkopen (500 euro meer dan hij waard is) en ik kan hem natuurlijk niet meenemen tot ik 80 ben. Ik heb moeite met dingen loslaten volgens mij... er komt geen motor voor terug...
Ik zou hem verkopen. Mijn man heeft ook een aantal jaar geleden zijn motor verkocht. Het deed toch wel even pijn, maar daarna was het ook wel oké. Bij ons was de reden dat we een auto moesten hebben en geen motor én een auto konden betalen. Ik weet niet of je iets aan mijn antwoord hebt, maar succes met je keuze!
tis meer t loslaten van het enigste wat ik zelf nog heb.... op t moment heb ik veel tegenslagen gehad.. en motorrijden is voor mij een uitlaatklep...
maar je geeft zelf aan liever de motor van je vriend te pakken, dat kan dan nog steeds toch? maar als je er niet klaar voor bent niet doen natuurlijk.
ja ik twijfel te erg.... Het is sowieso mijn eerste motor... en idd die motor van hem is gewoon mooier...
Ik ben er makkelijk in hoor, als je er goed geld voor kan krijgen, dan zou ik niet twijvelen en hem weg doen, je pakt nu ook al de motor van je vriend, dus tja, zou het dan geen slimme keus vinden om niet te verkopen. maar goed ik ben dan wel wat nuchterder in die dingen.
kan je hem niet verkopen en een klein autootje voor terugkopen ofzo, dan ben je weer een beetje mobiel
verkopen en als soort van 'gemakkelijke' troost, de dag dat hij weggaat lekker uit eten met je mannetje en een avondje bios ofzo... Waarschijnlijk gaat het gevoel snel over als je het eenmaal gedaan hebt... maar dat de stap zelf even moeilijk is kan ik me voorstellen
Ik ben ook zo'n troela die geen afstand kan doen van dat soort dingen. Ik praat nog steeds over mn eerste autootje die ik met pijn en moeite weg heb moeten doen. Nu kijken we weer naar een andere auto maar ik ben degene die het tegenhoudt puur omdat ik deze auto gevoelsmatig niet kan verlaten... Maar tot nu toe heb ik nooit geen spijt gehad van de dingen die ik weg heb moeten doen, en als jij er meer voor kan krijgen zou ik het toch doen. je hebt het geld echt nodig lijkt mij? je kan het ook niet maken om die man zn moter te laten verkopen en vervolgens zeggen dat hij niet meer kan komen. Je kan misschien stiekem hopen dat hij hem toch niet wil en hem dan gewoon houden...maar anders als het moet dan moet het
Heb je het geld nodig/ wil je het aan iets besteden? Want misschien kan de motor in geld nooit meer zoveel opbrengen, maar (nu) voor jou veel meer waard zijn. Ik zou uitzoeken wat de motor precies voor je betekent en kijken of je dat met iets anders ook kan bereiken (zo ja motor verkopen) of dat dit het enige is dat je dat gevoel geeft (motor houden). Succes met beslissen!
Nieuwsgierig: wat voor motor is het? Als je liever op de R1 rijdt, lijkt de keus me snel gemaakt. Die van jou zal dan toch voornamelijk stof vangen. Ik snap wel dat het erg moeilijk is om je "eerste liefde" weg te doen. Kan ik ook (nog) niet, ookal rijd ik al heel lang niet meer.
Verkopen en er evt. een auto voor terugkopen. Als je toch liever die van je vriend pakt, staat hij alleen maar weg te roesten en dat is zonde, zeker nu je er meer voor kan krijgen dan wat hij eigenlijk waard is. En saampjes op 1 motor is ook wel weer heel gezellig toch haha!
Snap wel dat het waarschijnlijk vooral voelt als NOG iets op moeten geven... maar misschien kan je het ombuigen naar iets wat mogelijkheden geeft?! Als je deze motor weg doet voor een heel mooi bedrag, geeft dat eventueel ruimte voor een autootje of een scooter?! Als het een keer gebeurd dat je samen wilt gaan motorrijden, kan je misschien (een véél mooiere ) motor huren?! Hoef je niet achterop...
het is een fierblade uit 1992 maar het is idd mijn eerste liefde Een auto voor terug weet ik nog niet.... misschien is het een optie. ik denk dat niemand het gevoel van je eerste motor/auto kan vervangen? Ik heb het geld niet nodig maar kan het wel gebruiken. ik rij er nog wel op maar niet zoveel als voorheen.... zucht...
de keuse is toch echt aan jou. wij hebben dat ook gehad met onze amerikaanse fietsen. stonden ook alleen maar stof te vangen in de schuur tot iemand er flink wat voor neer wilde leggen. ons gevoel zij nee, maar ons verstand zij ja omdat wij t geld wel konden gebruiken. deed echt zo zeer t moment dat de fietsen weg gingen maar achteraf blij dat we t gedaan hebben. onze doorslag was..... iemand zie er zoveel geld voor over heeft( in jou geval 500 euro meer) zal er echt met liefde goed voor zorgen en mee rijden omdat ie er trots op zal zijn. succes met je keuse maar in je verhaal kon ik toch al een lichte keus bespeuren