waar irriteer jij je aan in een winkel??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja ik vind jouw heel lief maar ik neem je toch liever niet hoor:D

2. Ik ken geen gezinnen waar man en vrouw 5 dagen per week 12 uur van huis zijn, maar goed, zij zouden ook nog op zaterdag om 8 uur bij de supermarkt kunnen staan, of om half 5 op zaterdag kunnen gaan als ze per sé rustig boodschappen willen doen.. Kunnen ze smorgens zeuren over dat ze 'op hun vrije dag ook zo vroeg op moeten staan', en savonds over 'dat alles uitverkocht is en de vakken leeg zijn' :D

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ohh ja heel bekend:x.. ga naar huis pak wat koffie erbij en klets maar lekker, maar niet midden in een winkel in een gangpad grrr.

4. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Waar ik me aan irriteer in een winkel is:
    (werk zelf in een winkel)
    Klanten die niets zeggen als je ze begroet
    Of gelijk vragen waar iets ligt maar wel zeggen ik heb overal al gekeken.
    Als je met een klant bezig bent aan de kassa en iemand roept vanaf de andere kant wat tegen je. Sorry maar dan ben ik even oostindisch doof.

Dus even vanaf de andere kant bekeken.

5. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Ik erger me dood aan personeel die niet groeten en zelfs niet opkijken al je bij hun afrekend.
    Van die containers in de winkel,waar ik dus niet langs kom,en personeel die dat dus ziet maar er niks aan doet en gewoon blijft vullen.
    Als personeel met elkaar aan het praten zijn over hun prive,en ik sta er gewoon bij van ne heee halllo goedemiddag mag ik wat vragen ???? kijken ze je aan alsof ik gek ben :(
    voordringers bahhhhhh,of wat ik ook al gelezen had je bent nog niet klaar met je boodschappen op de band doen en ze beginnen achter je al hun boodschappen op de band te gooien :x
    Ik erger me dood aan personeel dat niks weet ??? chaggie gezichten van personeel.
    Ik zelf ben assistent manager bij Etos,en bij ons filiaal komt de klant altijd op de eerste plaats we lachen we groeten en zijn behulpzaam,klant eerst dan werk af maken...zo leer ik het mijn personeel,voor mij is dat normale gang van zaken..en toch raar dat ik dan best wel vaak nieuw personeel heel vaak moet herrinneren ,lachen meid ,groeten,...enz..
    Boodschappen op zaterdag doet mijn man,en heel af en toe gaan we met z'n allen....:$:$ heheheh met z'n zessen...maar mijn kids zijn goed opgevoed dus lastig zijn ze niet ....waar ik ook niet tegen kan als er kinderen rond in de winkel rennen...en de ouders zijn nergens te bekennen,ten 1ste vind ik het irritant omdat ik dan op me hoede moet zijn dat ze niet tegen me op botsen,maar ook gevaarlijk,sommige stellingen staan los of breekbare spullen ,ik zie altijd ongelukken voor dat het gebeurt.
    Oja mensen die puffen ,zuchten zeuren omdat er lange rijen zijn ,kan ik echt niet tegen he,ik vind het ook niet leuk..maar ja wat doe je eraan????je maakt jezelf helemaal moe om je dan zo te gaan gedragen..
    Oke volgens mij was dat het ;) :)

6. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Hahahahaaha nee hoor ik heb vroeger in een klerenwinkel gewerkt ,en ik zei de klant altijd de waarheid hahahahahaha,of het nou lelijk stond of mooi...kan het niet toestaan dat je voor gek gaat lopen jammer dan voor me werkgever ;)

7. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Ja ik geef je helemaal gelijk......word er ook gek van :x

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mensen die je geen privacy gunnen bij het pinnen en dicht tegen je aanstaan. En als je vraagt of je een beetje privacy mag tijdens het pinnen dat je ook nog een chagarijnige blik krijgt:x
    Of klanten die in de rij zo dicht op je staan, dat je continue een karretje tegen je enkels of kont aanvoelt....grrrr

Producten waar geen prijs voorstaat.

De Aldi bij mij in de buurt, waarbij de schappen 9 van de 10x leeg zijn...koop dan meer in :x

Klanten die proberen voor te dringen. Als je gewoon even vraagt, is het geen probleem.

Mensen die in de rij staan te bellen en dan heel popiejopie net iets te hard praten over de zaak of iets wat zij denken dat heel belangrijk overkomt ;)

Mensen die maar zuchten en klagen dat het zo lang duurt bij de kassa. Ok bij onze aldi moet je vaak lang wachten, maar die mensen doen ook hun best.

Mensen hebben geen geduld meer tegenwoordig en het lijkt wel of we steeds aggresiever worden naar elkaar toe.

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Nog iets van de andere kant bekenen:

klanten die de hele berg broeken ondersteboven keren om de maat te zoeken en als je vraagt of je kan helpen zoeken met de maat zeggen: nee hoor,ik kijk alleen maar even...

klanten die binnenkomen en die je vriendelijk begroet,je aankijken en niks teugzeggen.

klanten die met stoom uit hun oren al binnenkomen met een klacht en meteen een grote bek opzetten,terwijl ik de klacht niet eens gezien heb. We doen niet moeilijk over klachten,mensen krijgen gewoon een nieuwe of hun geld terug,maar bij zo`n situatie moet ik toch echt tot 10 tellen..

klanten die je niet geloven als je zegt dat iets groot valt,ze denken dan meteen dat je ze iets wil aansmeren.
    nou,voor mij hoef je het niet te kopen hoor,ik wil alleen goed adviseren.

klanten die klagen dat de opruiming er zo slordig bijhangt.
    sorry hoor,maar jullie maken echt zelf zo`n troep!
    als ik iets heb opgeruimd ligt het 5 minuten erna weer als een zooi erbij.

Sorry,moest het ff kwijt ;)

Oja nog 1:

klanten die denken dat je zo dom bent als een varken als je in een winkel werkt.
    ben slimmer dan de meeste klanten die binnenkomen.

10. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ooh hier herken ik mij zo in!
    Ik ben zelf al 3,5 jaar leidinggevende in een superleuke kledingwinkel.
    Wij hebben zelf ook een goed beleid (vind ik dan) en doen nergens moeilijk over en proberen iedereen zo goed als mogelijk te helpen/te woord te staan/ tegemoet te komen.
    Maar soms!

En wat dacht je van mensen die nadat je ze hebt aangesproken meer willen passen dan de maximale 3 stuks, dat jij als verkoopster nog heel aardig zegt; joh, het is nu toch even rustig, ga lekker je gang!
    En dat je dan na 5 minuten terug komt, die klant alles heeft gepast, op de grond heeft gesmeten en voor oud vuil laat liggen zodat JIJ het kan opruimen :x
    Hoe asociaal is dat? Ik ben soms dan echt in staat om te zeggen; doe je dat thuis ook ofzo? :x
    Maar dat mag natuurlijk niet, want je moet blijven lachen en vriendelijk blijven ;)

Ook las ik heel veel meiden over opdringerige verkoopsters;
    Dit is nou eenmaal een beleid wat winkels voeren, ikzelf doe er ook niet aan mee want ik heb er echt een scheithekel aan om iemand op zijn lip te zitten, maar als de baas er is doe ik dat toch echt hoor haha :D

11. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Heb t een keer gehad dat ik in een drukke rij stond toen een vrouw buiten de winkel dacht: hee ik wil eigenlijk deze pizza niet. K ga een andere pakken. Wurmt zich in de tegenovergestelde richting van de rij en pakt een andere en denkt daar gewoon mee weg te kunnen lopen. Jah zo kunnen we allemaal wel onze boodschappen ruilen:S En dan was de kassiere nog 5 minuten bezig met die vrouw uit te leggen dat dat niet kon want ze sprak ook amper nederlands.

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Of als ze bij de kassa komen om af te rekenen en echt ALLE kledingstukken zitten binnenstebuiten....
    En geirriteerd kijken omdat het dan zo lang duurt...
    En als klanten persé zelf de kledng willen terughangen:
    broeken op t-shirt-hangers,binnenstebuiten en op de verkeerde plek.
    DAAROM vragen we of we de kleding mogen aannemen als de klant klaar is met passen!
    Ik kan nog wel even doorgaan ;)

13. noukie89

noukie89 Niet meer actief

in groningen heb je zo schoenen/ kleding winkel als je er langs loopt hoor je de muziek al van ver daar vlak naast zo'n euro shop

dan denk doe ff normaal ofzo en als je binnen bent is het helemaal een disco

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nog eentje van de andere kant dan:

Als je klanten aan het helpen bent en ze praten gewoon Nederlands tegen je en ondertussen gaan ze steeds met elkaar in een andere taal praten terwijl je ze iets aan het uitleggen bent. Vind ik heel irritant en respectloos. Ik zeg er ook altijd wat van. Als je commentaar hebt of je hebt wat te zeggen dan gewoon in het nederlands kan ik ook normaal reactie terug geven.

Klanten die gaan staan bellen aan de kassa als je met hun bezig bent om af te rekenen. Ongelooflijk irritant. Je houdt de rij op en je kunt niet normaal communiceren met die persoon.

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik irriteer me doood aan die langzame trienen die achter de kassa staan/zitten. tsjonge jongeeeeeeee soms werken ze echt in slowmotion!

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje dan irriteer jij je dus dagelijks? lijkt me ook niet erg prettig hoor.. zie vaak genoeg mensen zuchtend langs me heen wurmen omdat ik zo'n grote duowagen heb... dan denk ik altijd jeetje doe relaxed man... wat een gehaast en chagerijnig gedoe..

17. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    dan denk ik lekker relaxt

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    maw Kruidvat ;)
    verschrikkelijk om met een kinderwagen door heen te moeten :x

19. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Hier is een winkel waar dit briefje bij de kassa hangt:
    "Als u aan het bellen bent, zullen wij niet onbeleefd zijn door u te storen en helpen de klant achter u". Geniaal!

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Briljant! Zal het vrijdag eens in de groep gooien. Haha!

Deel Deze Pagina