Waar irriteer jij je aan in het verkeer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

-mensen die 3 meter voor de stoplicht stil gaan staan.
    -mensen die net onder de toegestaande snelheid rijden, bv waar je 80 mag 77 gaan rijden.... dat betekend dat de laatste auto in de rij niet harder dan 65 rijd. Bloedirritant is dat.

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Even over de 120 verhaal.
    Ik snap dat het irritant is als bijv. een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaald (zie het nut er vaak niet van in)
    Maar het mag en is dus niet strafbaar.
    Oke je moet natuurlijk niet met 50 op de snelweg gaan.
    Maar je hoeft ook echt niet persee 120/125 te rijden als je inhaalt
    Want als dat dus "strafbaar" zou zijn dan zouden vrachtwagens dit dus ook niet mogen.
    Maar goed dat is mijn mening ;)

Het uitrollen bij een stoplicht als het wat rustiger is doe ik zelf ook.
    Ten eerste verbruik je hierbij minder brandstof.
    En ten tweede je bent sneller waneer die weer op groen springt met doorrijden dan als je eerst helemaal door rijdt en dan helemaal stil staat om vervolgens weer moet optrekken.
    Maar ook dit is weer mijn mening ;) :D

3. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een idee om de cruisecontrol op 120 te zetten dan scheelt het de
    Overige verkeersdeelnemers ook benzine.

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Leuke zin. Ik snap hem niet:p

5. Kwekijzer

laten we het zo stellen. Iemand rijdt 100, terwijl de rest wel gewoon 120 rijdt. Vervolgens komt die persoon uit bij een vrachtwagen en denkt "ik moet er voorbij". En ja hoor, daar heb je hem, plots zodra hij een plekje vind komt hij naar links. Achter hem moeten de overige weggebruikers in de rem. Maar dat maakt die persoon die 100 rijdt helemaal niks uit, want het is mijn recht, denkt hij. Ik wil lekker 100 rijden en de rest moet zich maar aanpassen. Op zijn dooie akkertje rijdt hij een vrachtwagen voorbij of 2, want hij zag dat er over enkele meters weer één aan kwam. Achter hem rijdt een lange stoet. Hij staat er niet bij stil dat de laatste in de rij het hardste heeft moeten remmen en nog lichtelijk wat kloppingen heeft, die had namelijk net zijn rijbewijs en was zich nog niet helemaal bewust van dit soort effecten op de snelweg.:D

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bumperkleven, fietsers zonder verlichting, op rotonde geen richting aangeven, langzaam rijden waar je niet in mag halen .. Midden op de weg stilstaan om iemand uit te laten stappen.

7. Kwekijzer

hoezo dezelfde gedachte....hahahaha, ja heeeeeeeel irritant!!:D

8. Kwekijzer

Je mag het overige verkeer niet belemmeren. Kortom, als jij zo gaat inhalen dat je opstoppingen krijgt, ben je fout. Als je niet anders kan, zit het ook weer wat anders. Het is ook niet voor niets dat vrachtwagens zich vaak aan tijden moeten houden. Dat is een wetsartikel. Alleen is het een grijs gebied.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Poe... ergenissen in het verkeer... mensen die te langzaam rijden, mensen die geen richtingaanwijzer gebruiken, mensen die over het verdrijvingsvlak/vluchtstrook naar het benzinestation gaan om vervolgens niet te stoppen maar weer meteen invoegen en zo dus een stukje file omzeilen. Mensen die links blijven rijden terwijl er rechts genoeg ruimte is eeehmmm en vast nog wel meer ;)

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Tja is denk ik altijd een lastig punt.
    Want je hebt gelijk dat je het verkeer niet mag belemmeren.
    Maar je mag ook gewoon inhalen ook al is je snelheid iets lager.
    Maar ja dat moet de politie dan maar uitvechten ;)

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    En @Agnes: Ik bedoelde niet als het rustig is of als je bij van die golf stoplichten rijdt, daar doe ik dat zelf ook wel, dan stoor ik er ook niemand mee en is het soms zelfs milieubewuster.

Ik bedoelde meer de mensen idd. vaak in de spits;) die een km. van tevoren geen gas meer geven, met een file achter zich en dan maar uit laten rollen.. Waardoor ik in de 1 met een bokkende auto uiteindelijk toch nog bij het stoplicht aankom waar ik alsnog stil kan gaan staan;).

Dat is toch irritant:( of ben ik de enigste die dat vindt:);)

Groetjes,
    Carlien:)

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @carlien nee zeker niet!

en waar ik ook een schurft hekel aan heb zijn paniek remmers, mensen die bij alles remmen!

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oke snap wat je bedoelt lijkt me dan ook frustrerend ;)

14. Kwekijzer

Als je dat doet in de file zou juist wel weer goed zijn. En dat terwijl daar een kweet niet hoeveel mensen zich ook aan storen. Als je in de file ruim afstand houdt dan hoef je veel minder vaak echt te remmen en op te trekken, dat is beter voor het mileu, maar ook voor de doorstroming. Als iedereen dat zou doen, dan zou die file sneller opgelost zijn. Tenminste, zo is het mij geleerd. Ik doe het zelf altijd wel gewoon en ik vind het ook veel rustiger file rijden op die manier.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    ik erger me aan;):D mensen die op een rotonde verkeerd hun richting aangeven, of helemaal niet. En dan denk ik: zouden zij zich er andersom niet aan ergeren??:(:(

16. Chai

Chai Niet meer actief

Gewoon mensen die andere mensen ook in gevaar brengen met hun absurde rijgedrag. Als je jezelf kapot wil rijen zal mij een worst wezen, maar ga daar geen andere mensen bij betrekken... grr..

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet helemaal waar. Als ik 120 rij en ik ga ihalen, en het overige verkeer rijdt 130, dan ben ik niet fout als hun in de remmen moeten want hun rijden te hard. Ik veroorzaak dan wel hinder, maar dat komt omdat hun harder rijden dan de toegestane snelheid, en dus ben ik dan niet fout.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel!
    maar ik rijd ook veel.. denk dat het ook scheelt

-mensen die onder de maximum snelheid rijden
    -bumperklevers
    -als ze hun auto nog ff snel voor de afslag voor jou gooien zodat jij vol op de rem moet om niet achterop te rijden
    -MENSEN DIE ZITTEN TE SLAPEN BIJ EEN STOPLICHT!!!! Rijden ze pas als het weer bijna oranje wordt!!!!
    -als er enorm langzaam opgetrokken word, 9 van de 10 keer ben ik met mijn auto uit '94 nog sneller dan de nieuwste volvo's! Kan ik weer een stoplicht langer wachten...
    -bejaarden... sorry hoor maar ze letten niet op, kijken alleen recht voor zich uit, ze rijden niet door, ze denken alleen aan zichzelf enz.
    -fietsers die de regel 'RECHTS HEEFT VOORRANG' niet kennen!! En die zijn er echt in alle leeftijden! Gewoon doorrijden en niet op of om kijken terwijl ik overduidelijk voorrang heb.
    -fietsers zonder licht.. om half 7 's ochtends met mist oid zie ik ze écht niet!
    -bangerikken!! Niet in durven halen, 20x voor een bocht op de rem gaan, met 10 km per uur de rotonde over.
    -fietsers die hun hand uitsteken en gewoon meteen daarna oversteken. Alsof als je je hand uitsteekt je maar meteen door kan rijden.. zou makkelijk zijn.

Pfff ik fiets bijna nooit.. laatst wel een keer gedaan, dat scheelt mij een partij stress! Moet ik vaker doen!

19. Kwekijzer

nee, dan belemmerd die van 130 het verkeer, want als er iemand zo hard op jou af komt, dan zou jij daarvan kunnen schrikken. Jij bent dan dus niet fout, maar degene die dan in overtreding is, lijkt mij..

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ACH geduld mist er, mensen hebben zo'n haast en zijn zo geprikkeld! mensen moeten gewoon op tijd van huis gaan.

Deel Deze Pagina