Waar irriteer jij je aan maar slaat eigenlijk nergens op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben daarom vaak de radio aan, zodat ik die geluiden niet zo hoor...

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Jeetje dat lijkt me wel vermoeiend.
    Ik heb het wel met mensen die heel luid slikken als ze iets drinken en als mijn man een eierkoek eet.
    Lijkt wel een maalmachine die kaken brrr.
    We kennen elkaar al 20 jaar maar vanaf dag 1 is dat een irritatiepunt.
    Ik zeg ook echt weleens van kun je niet effe normaal eten.
    Zelfs mijn 10 jarige dochter zegt er nu regelmatig iets van.

Oja pas ging ik bij de Kruidvat iets afrekenen.
    Staat er zo'n meisje achter de kassa haar vingers 1 voor 1 te knakken.
    Ik zeg tegen haar als je je klanten weg wil jagen moet je vooral zo door blijven gaan maar ze had het geeneens in de gaten dat ze het deed whaahh.
    Hier bij de Zeeman in het dorp kan ik me ook altijd zo ergeren.
    De muziek staat echt keihard en ze staan werkelijk altijd wanneer ik daar kom prive te bellen.
    Ze zijn voor de rest heel vriendelijk en aardig maar soms...

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat ik ook onsmakelijk vind is wanneer oude mensen een hele droge mond hebben en dan heel de tijd smekken en je dan steeds zo'n wit flubbertje van opgedroogd speeksel op die lippen ziet zitten.
    Voorheen werkte ik in een huisartsenpraktijk met een oudere populatie en dan kreeg ik die mensen weleens aan die balie en kon ik er echt onpasselijk van worden.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat heb ik ook geprobeerd maar om één of andere reden gaan mijn oren ( voor mijn gevoel ;) ) wijder open staan waardoor ik het nog meer ga horen. :(

En ik schaam mij er echt voor, vind het echt niet leuk maar ik krijg serieus moord neigingen van die geluidjes :(

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ugh ja.
    Of '90 % van de mensen zal dit niet delen, ik ben benieuwd wie van mijn vrienden dit wel doet' of 'deel dit als je van je kind houdt'.
    Oh ja, van die gedeelde gedichtjes vol spelfouten. Berichten als 'zo verdrietig/teleurgesteld....' en verder niets en niet willen reageren als mensen er naar gaan vragen. Zet gewoon neer wat er is of schrijf niets.
    Oké, dat waren de FB-ergernissen.

Ik erger me ook als andermans kinderen in hun neus zitten te peuteren en de ouders er niets van zeggen, wat toch opvallend vaak gebeurt. Bah. Of die de snotkorsten rond hun neus niet weghalen, mensen met oorsmurrie wat je zo ziet zitten, mijn SM die in van die jeugdige taal wil schrijven 'ff' en 'kuzzzz' enzo.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

AARG onze pup die steeds aan mn tenen likt :D

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik irriteer mij nu mateloos aan mijn vent. Hij heeft gezegd dat hij de keus zou maken waar we heen gaan de tweede van onze vakantie maar telkens vraagt hij aan mij wat ik zou doen. Neeeeeeeheeee jij zou de keus maken! Grrrrrr

8. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik moet nu al bijna kotsen:(

Ik irriteer me werkelijk aan bijna alles. De buren die zitten te boren,mensen in de bus die perse langs me willen zitten [aaahhh] en dat soort dingen. Wat ik eigenlijk niet mag zeggen: mensen die zeiken om kleine dingetjes. Ik ben heel erg ziek en denk op dit moment aan euthenasie en dan kan ik me zo ergeren. Als ze zeggen dat ze zo ziek zijn,hebben ze een griepje ofzo.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    Dat postNl een tijdvak van 3/3,5u geeft en dan natuurlijk precies komt in die 5 minuten dat ik weg ben. En er moet voor getekend worden. Kan ik morgen als ik pech heb weer de halve middag gaan zitten wachten

10. Veera

Veera Niet meer actief

aan kinderen van 3/4 of nog ouder die net een baby lijken met zo'n speen in hun mond met een doekje eraan.
    waarom ik mij daaraan erger, geen idee

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    Omdat ze op die leeftijd goed zonder moeten kunnen (overdag)? Ik vind het ook geen gezicht, net als grote kinderen in een buggy/wandelwagen

12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.228
    1.876
    113
    Omg dat ja.
    hier heb ik iemand gekend geen contact meer mee maar zij en haar zus rn ma praate ook zo klein tegen hun zusje dochter kind was 16 en toen nog steeds alleeen omdat ze geestelijk gehandicat was denk ik maar kom op brrr

13. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even off topic: je hoeft je niet te schamen, het is een serieus iets en heel akelig, het gaat verder dan ergeren. Het roept agressieve gevoelens op en kan je leven behoorlijk beheersen. Google toch maar eens op misofonie. Op fb zijn ook groepen.

On topic: mensen die zo nodig off topic moeten :D

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Bedankt voor deze reactie, ik ga inderdaad maar eens op google mij wat inlezen.

En toch schaam ik mij er wel voor hoor, zeker als ik dan zie hoe de kids kunnen genieten als we dan wel een keertje met ze alle aan tafel eten :(

Maar bedankt voor de tip, ik ga die facebook groepen eens opzoeken

15. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Herkenbaar! :D:D maar schamen dat hoeft niet hoor!

Je kan er ook niks aan doen, het is zo triggerend dat je het niet kan negeren bv als iemand steeds kucht of met een lepeltje te lang roert in de thee kan me al irriteren of de kat die zijn vacht luidruchtig gaat zitten schoonlikken, zoen geluiden, nagelbijten, en mensen met misofonie hebben ook vaak visuele irritaties, bij mij bv: zien hoe iemand zijn tenen uitgraaft en knipt met een schaar, fluisteren of lig je lekker in je bed, zie je aan de andere kant van de kamer een beeldje scheef staan HOE lekker ik ook leg ik ga eruit om het recht te zetten..kan je nagaan hoe ik me voel als ik in de AH loop en de pakken melk staan scheef? mijn moeder zegt laat het gaan, loop dooor, wie ziet dat nou? etc

Veel weten niet dat er een naam voor is maar als je het weet en er info over leest is het echt zo'n A-H!! moment

''For people with misophonia, the sound of coughing, the repetitious noise of windshield wipers, or the sound of chewing, a ticking clock etc causes a physiological response accompanied by panic, disgust, rage and the overwhelming urge to flee''

Symptoms and Triggers - Misophonia Online - What is Misophonia?

en weer on-topic :D

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mensen die de hele tijd de woorden 'een stukje' gebruiken.

Een stukje zekerheid creëren, een stukje zelfredzaamheid....
    Bah!

Ik eet een STUK taart, meer niet :D

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Oh en mensen die de bus instappen en dan de buschauffeur geen gedag zeggen.

Het is niet zo dat ze mij persoonlijk negeren, maar toch kan ik me er vreselijk over op winden...

18. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    fb: Misophonia: Coping and solutions

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Momenteel kan ik de buurkinderen niet uitstaan. Die kunnen gewoon niet spelen zonder te schreeuwen.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh en m'n dochters die met alles willen helpen.. Helpen met koken, dingen snijden, stofzuigen.. Hartstikke lief bedoeld natuurlijk, maar bloed irritant. ;)

Deel Deze Pagina